recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ikke korrekt 24p på Android-fladskærme?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ikke korrekt 24p på Android-fladskærme?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ikke korrekt 24p på Android-fladskærme?
    Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 13:04
Jeg har læst, at fladskærme med Android-platformen ikke kan afspille 4K-indhold fra Netflix med korrekt gengivelse af 24p (der kommer små regelmæssige ryk i afspilningen)?
Kan det passe for alle Android-fladskærme eller kommer der en generel opdatering på et senere tidspunkt?
Gælder det mon kun Netflix eller 4K Blu-ray?
Der er vist altid et eller andet der ikke virker
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 13:48
Hej.

Du har vel ikke et link?

Hilsen Carsten.
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 14:09
Nu skal jeg ikke gøre mig helt vildt klog på det, men jeg kan huske at have læst noget om, at ChromeCast og derfor også AndroidTV har problemer med at vise andet end 60Hz, dvs. både 24p/24Hz (egentlig 23,976Hz, hvilket er en vigtig detalje) og 50Hz kan give problemer. Men det gælder kun for billedmateriale, som kommer igennem ChromeCast/AndroidTV (altså via apps).

Selve panelet og den elektronik, der styrer det, har ikke den slags problemer, så jeg kan, alt andet lige, ikke forestille mig, at der skulle være problemer med f.eks. blu-ray film.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 14:21

Ja, YT er vist kun 60Hz uanset hvad det er.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 14:29
Det må så omfatte Netflix 4K, når det er en app
Mikael Simpson
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 14:33

Det må det være, har prøvet at Downloade 4K Video, godt nok kun visning på FHD TV, og det vises i 60Hz.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 14:37
Spændende om fremtidige opdateringer ændre det. Jeg ved at Nvidia Shield Android tv har fået det til at virke.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Point: 4835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg har læst, at fladskærme med Android-platformen ikke kan afspille 4K-indhold fra Netflix med korrekt gengivelse af 24p  

Hej.

Trådstarter skriver i sin første post at 'Han har læst, at fladskærme med Android-platformen ikke kan afspille 4K-indhold fra Netflix med korrekt gengivelse af 24p'.

Hvor efter i næste alle svarer noget omkring eksterne Android afspillere.

Så jeg vil igen bede om et link for at finde ud af om det er fladskærme eller ekstene Android bokse sagen drejer sig om?

Hilsen Carsten.
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2009
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 15:43
På min nexus player android 6.0 kodi, virker det 100% alle frame rates bliver afspillet korrekt, og info på tv viser at det er korrekt
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 17:06
Jeg faldt over det tilfældigt og kan ikke finde det igen
Sådan er det jo
Men jeg vil da også gerne vide, om det gælder for indbyggede apps på fladskærmen eller om problemet kan løses med en ekstern boks
Hvis det altid er et problem, skal jeg da ikke have et Android-tv

Redigeret af jake51 - 15-Oktober-2015 kl. 17:45
Mikael Simpson
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Point: 1698
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg har læst, at fladskærme med Android-platformen ikke kan afspille 4K-indhold fra Netflix med korrekt gengivelse af 24p  

Hej.

Trådstarter skriver i sin første post at 'Han har læst, at fladskærme med Android-platformen ikke kan afspille 4K-indhold fra Netflix med korrekt gengivelse af 24p'.

Hvor efter i næste alle svarer noget omkring eksterne Android afspillere.

Så jeg vil igen bede om et link for at finde ud af om det er fladskærme eller ekstene Android bokse sagen drejer sig om?

Hilsen Carsten.

For lige at gøre det helt klart. Jeg skriver ikke om eksterne Android bokse. Når jeg nævner ChromeCast og de problemer, der er med den, så er det udelukkende fordi AndroidTV anvender ChromeCast softwaren. Virker det ikke ordentligt på ChromeCast, så virker det heller ikke ordentligt på AndroidTV.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2015 kl. 21:30
Det kan fikses med en opdatering. Og det er det på Android TV på NVIDIA Shield, så det er kun et spørgsmål om tid før det fikses på TVene.

Du har måske læst om problemet i mine anmeldelser af TVene på flatpanels.dk

Redigeret af Torben Rasmussen - 15-Oktober-2015 kl. 21:30
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu