recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Søger Synology NAS til synk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Søger Synology NAS til synk

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kukstern Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-September-2009
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kukstern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Søger Synology NAS til synk
    Sendt: 16-September-2015 kl. 14:56
Hej,

Jeg har pt en Synology DS112+ som jeg bruger til backup - jeg har også backup på min pc - derfor valgte jeg kun med 1 disk. Har faktisk også backup på en USB disk :-)

Nu er mit DSM højest sandsynligt ødelagt pga. en strømafbrydelse midt i en genstart. Det mener Synology kan være problemet.

Nu overvejer jeg så at anskaffe en ekstra NAS til at stå ved min søster, så jeg kan synkronisere data i mellem dem, og så kan hun også bruge den til backup.

Min nuværende er 2Ghz og med 512 MB ram bliver brugt til lidt stream af film. Vil jeg kunne nøjes med den lille de har, som er på 800 Mhz og så enten 256 el. 512 MB ram?
Den skal primært bruges til backup/synk mellem min og den.

/Kennet
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nikodk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2015 kl. 16:44
hvis den blot skal "fjernsynkronisere" burde du sagtens kunne nøjes med en af de ældre/mindre modeller

beklager men kan ikke lade være med at vise dig dette link:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=142140&title=synology-nas-server-ds211j
Til top
kukstern Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-September-2009
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kukstern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2015 kl. 12:54
Jeg er ikke meget for at købe en brugt, og tror måske jeg går efter en DS115.

Det er åbenbart min disk der ikke er helt på toppen mere (en Seagate fra marts 2013). Jeg synes godt nok det er hurtigt den er færdig, hvad skal jeg så vælge i stedet for??
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2015 kl. 14:14
Jeg kører personligt med WD RED diske. De er specielt beregnet til NAS.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Point: 511
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bimsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2015 kl. 14:43
Til det formål rækker det med DS115J med mindre du behøver Wake on lan.

WD RED som nævnt er et godt valg. Mine er over 6 år og kører problemfrit.
Har tidligere haft en standard seagate disk i, og den blev for varm så nas'en låste sig. Uden nas cover fungerede den dog udemærket.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu