|
Livet efter WMC :-) |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Forfatter | |
Kurt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 222 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Juli-2015 kl. 12:58 |
Har været den lykkelige bruger af Windows Media Center i en række år, men nu er det jo ved at være slut hvis man vil opdaterer til WIN10.
Så jeg har derfor forsøgt at se på alternativer og vil gerne have et par råd heromkring. Setup: HDHomerun, udgaven med 4 stk DVB-C tunere Stofa Århus Windows PC i stuen NAS server Jeg har forsøgt mig med MediaPortal, men kan ikke få den til at finde kanaler på min HDHomerun server, som ellers virker fint med Windows Media Center. Så hvad er et godt alternativ til MediaPortal? /Kurt |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vil tro at MediaPortal kommer tættest på WMC, har selv kørt med det som primær tv løsning i mange år.
Mine tunere er interne, så det er et andet setup end dit. Men hvis jeg søger, så finder jeg folk med samme problemer som har løst det:
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Kurt ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 222 |
Tak for reference, har set på det - virker desværre ikke :-(
Jeg kan slet ikke se mine HDHomerun tunere i MP2 (SetupTV programmet) og jeg har min PC sat op som både server og klient, bruger jeg HDHomerun's applikation kan jeg fint se kanalerne - det gør ingen forskel om jeg sætter HDHomerun til MCE eller MP support. Min FW står tilsyneladende rigtig - så det er lidt mystisk må man sige. Alt virker i øvrigt fint med WMC - men jo kun til jeg får WIN10. /Kurt
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
MP2
![]() Tror du ikke at det grunden til problemerne? Så vidt jeg ved er Media Portal 2 stadig en developer release.
|
|
|
|
![]() |
|
tak, jeg vil prøve at se på version 1
/Kurt
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
WMC til Win 8 er en add-on. Jeg vil mene at denne også vil kunne installeres på Win10?
M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 22-Juli-2015 kl. 22:19 |
|
![]() |
|
Jeg har nu installeret MP version 1.12, den kan finde mine 4 HDHomerun tunere og scanne dem for kanaler, uheldigvis finder den kun DK4 samt en masse krypterede kanaler. Men nu er der da forbindelse, så jeg må nok konstaterer at der er et liv efter Windows Media Center
![]() Det vil da være interessant om WMC til WIN8 kan leve på en WIN10, det vil jeg forsøge at følge med i. /Kurt
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Ja lidt øv med farvel til WMC. Især med xboxe som extendere. Fakta er dog at M$ ikke udvikler og har udviklet programmet i mange år og ikke ønsker det skal overleve. Af denne grund har jeg netop igangsat en renovering af mit TV økosystem og tænker det bliver KODI der kører på rasp's mod en TV server. Jeg glæder mig allerede til det bugnende udvalg af apps. Men nemmere end WMC og extendere bliver det nok ikke :-(
Mvh BS |
|
![]() |
|
Kasper Jensen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Marts-2007 Status: Offline Point: 536 |
Virker mediaportal out of the box, som man jo kan sige, at MCE gør?
WAF faktoreren er vigtig for mig, da vi bruger mediecenteret som den eneste kilde til TV, musik, billeder, netflix mm. Magter bare ikke at skal tilrette forskellige fejl konstant, da det sjove ligesom går af det. |
|
![]() |
|
@Kasper: Nej der er ikke bare out of the box at se TV og finde alle kanalerne, men se billeder, video osv. er nærmest som WMC - men prøv det, jeg synes det er et godt alternativ - er dog ikke på plads endnu.
Jeg har nu ikke nogen langtidserfaring, men det satser jeg på at få. WAF er bestemt også en parameter her i huset man ikke skal underkende
![]() |
|
![]() |
|
Vores MediaPortal benyttes hovedsageligt til at se tv med. Vi har et Pioneer tv uden højttalere og kabel tv tunere. Så det er vigtigt at konen nemt kan betjene det. Lige nu er det sat op så man skal tænde tv og mediecenter, herefter tænder starter tv signalet automatisk og surround receiveren modtager IR signal til at tænde og stille sig på korrekt indgang. Når man slukker mediecenter, så sender det automatisk IR til at surround Receiver skal slukke. Så alt kan startes med 2 tryk - ikke meget anderledes end med en YouSee boks og tv.
|
|
|
|
![]() |
|
kbaggen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-December-2006 Sted: Roskilde Status: Offline Point: 328 |
Set med mine DVB-C øjene iht. opsætning er min erfaring fra at have rodet med dette i 10 års tid: "Let" = Mediaportal + KODI "Besværligt" = DVBlogic, WMC + KODI for at have en ordentlig afspiller af alt. "Temmelig besværligt (men nok det "bedste" iht. EPG, hurtigste kanalskifte, etc)" = MythTV server + KODI! Hvis du streamer i stor fra netflix, HBO osv. så er det en Win install + MEdiaportal+ Kodi du skal kigge på, i og med Linux ikke helt har den samme understøttelse for den slags (endnu). Især har OpenElec ikke en browser så her kan man slet ikke streame!
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |