recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Sony w805 universal betjening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sony w805 universal betjening

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Anders_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-November-2007
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Sony w805 universal betjening
    Sendt: 19-Juli-2015 kl. 20:01
Vi har fået sat vores nye Sony 55" w805 op, men jeg undrer mig over hvordan jeg får sat op, så Sony fjernbetjeningen også styrer vores rasperry Pi, forstærker osv... Hvordan er det muligt?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2015 kl. 20:35

Det kommer jo an på om den kan styre andre enheder, er det ikke muligt, så må der købes en universal Remote. Hvis der er tilsluttet en Reciver der har ARC, så kan TV Remoten styre volume på den, og der kan sættes op til automatisk tænd og sluk af Reciver sammen med TVet.

Redigeret af Radiomanden - 19-Juli-2015 kl. 20:39
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 08:01
W805 kan kun styre andre enheder via CEC, men det er langt fra alle funktioner du kan få adgang til. Jeg ville personligt anskaffe mig en universalremote fra eks. Logitech.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 11:39
Torben har ret.

Dog kan man i Rasberry Pi, hvert fald hvis man bruger OpenElec sætte sin tv remote til næsten alt. Det eneste, er dog de taster som er "låst" fast til en funktion på tv'et, disse kan der ikke pilles ved. 

Men rød, gul, grøn, blå, guide, exit, return tasten, tallene fra 1 - 9 og meget andet kan indstilles via CEC. Mangler hvert fald ingen funktioner på en almindelig remote. Da receiver alligevel automatisk skifter alt efter hvilket lyd den får. 

Samme metode bruges i stuen, hvor jeg dog har Windows 8.1 med Kodi hvor der er tilsluttet en PulseEight usb - hdmi CEC. Dvs den slukker automatisk til slumre, sammen med receiver og tv og tænder først når det korrekte hdmi input vælges. 

Så ingen funktioner savnes i dagligdagen, receiver remote og tastatur bliver kun fundet frem hvis der skal "rodes".

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 11:43
Okay... Så i bund og grund foreslår i at jeg køber en universal remote, så jeg kan slippe for fjernbetjening til forstærker, apple tv, playstation, stofa og tv :D ? - Hvis ja, er de fjernbetjeninger i 2-300kr's klassen så noget værd?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 11:48
Du skal nok op og have en lidt dyrere remote. 

Fx som nævnt en Logitech. 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 11:50

Nej, de er intet værd til det. Du skal købe en Logitech, som kan sættes op til det "Event" du ønsker, således at med et tryk er det hele sat op til f.eks at se DVD eller bruge din PS, eller se TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 11:52
Vil den Harmony 350 Control kunne gøre de funktioner? Jeg kan se at man kan gøre det med 1 tryk, men jeg vil gerne kunne konfigurere 2-3 forskellige knapper, så en tænder tv, stofa og forstærker, en anden tænker tv og ps3, osv...
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 11:56
Men når du nu har et w805, hvorfor så ikke droppe Stofa boksen? 

På den måde, kan du faktisk styre dit, tv, AppleTV, Rasberry Pi, Playstation, receiver med tv remote.

AppleTv har dog ikke CEC, så det er inde i indstillingerne på den du skal mappe knapperne på remote. Rasberry Pi, Playstation og receiver kan du styre via CEC.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 11:56
Ja den kan sættes op til flere "events". Jeg har selv 4 forskellige: SeTV, Se TV/AV, Se BD, lytte til CD
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders_b Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja den kan sættes op til flere "events". Jeg har selv 4 forskellige: SeTV, Se TV/AV, Se BD, lytte til CD

Okay... Den Harmony One ser ud til at være den mest udbredte, dog er jeg træt af det med en ladestation, fremfor bare at skifte batteri en gang i mellem, men det er jeg nok nødt til at leve med.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2015 kl. 12:11
Giv den gas og køb noget du vil beholde i mange år og ikke behøves at lade på evig og altid.

Ja, det koster, men til gengæld er det fedt. Har selv været forbi Philips Pronto og Logitech Harmony og et par "billige" og faldt til ro, da jeg fik mig en Lintronic løsning med Beo4 remote.

Batteriskift? Jo hvert andet år eller sådan noget........
Jeg styrer Pioneer tv, Marantz surroundforstærker, Pioneer DVD, Denon CD, Triax DVB-T modtager og Apple TV med min B&O fjernbetjening.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu