recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HTPC - brug for input og erfaringer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHTPC - brug for input og erfaringer

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jeppejuhl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Emne: HTPC - brug for input og erfaringer
    Sendt: 19-Oktober-2006 kl. 23:53

Jeg kunne rigtig godt bruge lidt hjælp. Jeg kigger efter en HTPC. Selv om jeg i min tid har samlet adskillige computere selv, foretrækker jeg denne gang at købe et  færdigt og komplet produkt. Prisniveauet for disse ser ud til at være omkring 10.000 kr. Jeg har fundet flg. alternativer som jeg overvejer:
- Amitech HomeCenter Living, model 413 (to tunere)
- Fujitsu Siemens Scaleo E (også med to tunere)
- X-One entertainment center (model som ALDI solgte)
- Acer Aspire Media Center iDea 500

Alt hvad I måtte ha' af kommentarer/erfaringer til ovenstående produkter, eller til eventuelle andre alternativer, er jeg meget interesseret i at høre om!

På forhånd tak for hjælpen!
Jeppe

Til top
risras Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Maj-2006
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2006 kl. 10:53

Hej jeppejuhl

Står i samme situation som dig og er i tvivl om hvilket et medie center man skal vælge.

Har haft fujitsu siemens hjemme på prøve men det blev efter nogen spekulerende leveret tilbage ,lidt støjende  men det var dog til at leve med men afgørende for min beslutning var tuner kort delen som jeg ikke syndtes var god nok dårligt billede når man ser tv /optager gennem medie har et samsung 32/71 flad det står godt med signal direkte ind på tv men som skrevet skidt gennem mc.

Har efter at have læst en del forum her nok fået den opfattelse at det er et generelt problem med div tuner kort så måske det er noget man må leve med  indtil tuner kortene bliver bedre ??

Angående Acer 500 syndtes jeg at det er det flotteste der er lavet men har læst her at deres tuner del er under al kritik så det turde jeg ikke at hoppe på selv om der er kommer opdateringer til tuner delen der skulle have hjulpet lidt på dette. !!!

X-one kender jeg ikke noget til.

Amitech er nok den model jeg er ved at have beslutte mig for da jeg har læst rimelig pænt om denne her ,den er tilmed lige kommet som 416 med tdc tuner kort hvilket er aktuelt for mig da jeg snart skifter ovre til Tdc kabel tv

Det var en lang smørre håber du kan bruge det til noget .

Hilsen en ikke expert der bare gerne vil have et godt færdig bygget Media center til ca 10,000 kr

Til top
kenp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Oktober-2006
Point: 561
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2006 kl. 11:50

Hejsa jeg har scaleo E, jeg stod også og vaklede mellem Amitech og Scaleo E. jeg er godt tilfreds med min opsætning, det er nu lykkeds mig at få rigtig godt billed på bare jeg ikke skal se fodbold (det siger mig ikke noget alligevel).

Men det har også taget noget tid at få sat op, men nu har jeg lige så godt billed om det er via HTCP eller direkte til tv (forskel ca.5%) Men det sidste som jeg manglede som lykkeds i går, var at "fin juster" min forstærker, samt pille min normale video fra antennenettet for at få optimalt billed.

Men vil medgive at man ikke skal sætte scaleo e til at arbejde for meget så temperatur stiger i den, da blæseren så begynder at larme.. Men ved normalt at se film/tv så overdøver fjernsynet alligevel boksen.. men har dog alligevel overvejet at åbne den maskine for at se hvad som er plads til af anden cpukøler.

Til top
jeppejuhl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-November-2005
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2006 kl. 22:38

Tak for input!

Jeg hælder p.t. også selv mest til Amitech's model. Bliver det en Amitech er jeg dog lidt i tvivl om det skal være 413 (med to tunere) eller 416 (med kun en tuner, som så er DVB). Jeg har kabel-TV gennem TDC, men vil på den anden side meget meget gerne ha' to tunere!

Har i øvrigt lige læst flg. i det seneste numre fra Gear: "Samlet set er Vision Mediacenter MMC 500 - uden sammenligning - det fedeste mediecenter vi har prøvet".
Det står til 11.000 hos MM-Vision, men kommer nok op på 13.000 med den nødvendige konfiguration (incl. software, fjernbetjening, trådløst netkort etc.)

Jeg kan se at Gear har anmeldt Vision Mediacenter 500 i et tidligere nummer, men har ikke læst denne anmeldelse. Har dog et indtryk af at det er den aktive køling (totalt støjfri) der gør hele forskellen! Nogle der har erfaringer med dette mediecenter?

Jeppe

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu