recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er min forstærker i stykker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er min forstærker i stykker?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
alundkvist Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Maj-2011
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alundkvist Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er min forstærker i stykker?
    Sendt: 17-Juni-2015 kl. 12:08
Hej

Har brug for nogle erfarne folks input. Jeg har en NAD 326BEE og to stk. Scandyna Minipods. Den ene Minipod begynder at skratte en smule over en periode på 2 uger ca., indtil det pludselig går op for mig, at den kun spiller fra diskanten. Jeg prøver at bytte kabler om og skille Minipod'en ad, men intet hjælper.

Da jeg skulle holde fest samme dag, låner jeg en kammerats Minipod og sætter på anlægget i stedet. Det hele virker fint og der bliver spillet godt op (nok også for meget). Dagen derpå opdager jeg, at min anden Minipod nu også kun spiller på diskanten, mens min kammerats Minipod virker fint.

Spørgsmålet er nu: Jeg går ud fra, at mine Minipods er røget. Too bad. Men kan det evt. skyldes en fejl i min forstærker, således at jeg skal passe på med blot at købe nye højtalere og sætte på?

På forhånd mange tak!
Alexander
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alundkvist Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2015 kl. 12:11
P.s. Grundet pladsmangel har jeg haft min forstærker stående på højkant, så tænker den måske har haft problemer med at styre sit output, fordi den ikke kan komme ordentlig af med varmen?
Til top
2-mas Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2013
Sted: Aalborg
Point: 90
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 2-mas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2015 kl. 19:22
Lyder mere som i har spillet for højt...aldrig højere end lyden stadig er ren og uden forvrængning
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2015 kl. 19:40
Din forstærker fejler intet!

M.v.h.
Til top
Balduric Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-Maj-2006
Sted: Denmark
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Balduric Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2015 kl. 09:04
Havde samme problem med vores Pod højtalere.. Det var et defekt skillefilter (tror jeg det hed) Søgte meget på det den gang og der var en del der havde samme problem med MK1 modellerne. Vi havde aldrig haft dem belastet eller spillet højt i en grad hvor forvrængning kunne være årsagen.. Men dermed ikke sagt at det ikke kan være årsagen i dit tilfælde ;-)
Forstærkeren burde ikke fejle noget og kan i princippet vende som du har lyst bare den får luft. Hvis den har stået på lufthullerne kan det selvfølgelig godt være et problem. Men mit bud vil som sagt være højtalerne...
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alundkvist Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2015 kl. 13:32
Hej alle

Tak for svarene! Jeg fik fat på nogle nye bas/mellemtone-enheder og nu virker højtalerne igen!

God weekend til jer alle :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu