|
5,1/stereo |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Juni-2015 kl. 11:32 |
|
Hej
jeg har købt et nyt system baseret på det her Bundkort men kan ikke lige få lyden til at funke. jeg bruger DVBviewer til afspilning forbundet til forstærker og tv med hdmi når jeg ser noget med stereo kan jeg god skrue lyden op og ned i dvbv. men ikke når lyden er 5,1. sikker en indstilling jeg mangler. |
||
Mvh
Svsommer |
||
![]() |
||
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4130 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ja og dog. I kodi når man kører bitstream kan man heller ikke skrue på lyden, kun som pcm
|
||
![]() |
||
svsommer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Oktober-2006 Status: Offline Point: 1151 |
|
er ikke helt med?? jeg har altid kunne det Redigeret af svsommer - 13-Juni-2015 kl. 17:45 |
||
Mvh
Svsommer |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
Min Denon viser når det er Dolby D. Når det er Dolby D, kan der ikke skrues op eller ned fra nogen programmer overhovedet. Afspiller jeg f.eks. en film der er optaget i Dolby D kan jeg ikke skrue op eller ned fra DVBViewer, ej heller på højtaler ikonet på statuslinien nederst. Afspiller jeg den samme film i Cyberlink Power DVD bliver højtalerikonet gjort ikke valgbart, så her kan der heller ikke skrues op/ned. Jeg tror at du må affinde dig med at skulle bruge Remoten til din forstærker, eller vælge at lade lyden gå via Wave Out i dine DirectX indstillinger
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
||
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
|
Jeg oplever det samme på min HTPC, som er helt anderledes, så det ligger måske i dvbviewer. Men det er også at foretrække at justere på forstærkeren, men der er måske en praktisk grund til ikke at gøre det?
|
||
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
Fandt lige denne, der understøtter mit udsagn: https://support.microsoft.com/en-us/kb/904408
|
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
||
![]() |
||
|
|
||
||
![]() |
||
|
jeg prøver det med Wave Out i DirectX
|
||
Mvh
Svsommer |
||
![]() |
||
|
og det har ingen virkning det vil så sige mit gamle gigabyte ga-ma78gm-s2h ikke kan afvikle Dolby D Redigeret af svsommer - 14-Juni-2015 kl. 11:12 |
||
Mvh
Svsommer |
||
![]() |
||
|
Når min opsætning i DVBViewer er sat til Denon, så slår min reciever over til Dolby D og jeg kan ikke ændre volume på PC
Når min opsætning i DVBViewer er sat til Default WaveOut Device, så slår min reciever over til Multi In og jeg kan ændre volume på PC Redigeret af MCenterFreak - 14-Juni-2015 kl. 14:40 |
||
||
![]() |
||
|
hmm det virker ikke for mig vil du kommer med et screenshot af dine indstillinger |
||
Mvh
Svsommer |
||
![]() |
||
|
![]() ![]() |
||
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |