recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 5,1/stereo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

5,1/stereo

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
svsommer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 1151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: 5,1/stereo
    Sendt: 13-Juni-2015 kl. 11:32
Hej
jeg har købt et nyt system baseret på det her   Bundkort
men kan ikke lige få lyden til at funke.
jeg bruger DVBviewer til afspilning forbundet til forstærker og tv med hdmi
når jeg ser noget med stereo kan jeg god skrue lyden op og ned i dvbv.
men ikke når lyden er 5,1.
sikker en indstilling jeg mangler.
Mvh
Svsommer
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4130
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2015 kl. 17:28
Ja og dog. I kodi når man kører bitstream kan man heller ikke skrue på lyden, kun som pcm
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2015 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Ja og dog. I kodi når man kører bitstream kan man heller ikke skrue på lyden, kun som pcm

er ikke helt med??
jeg har altid kunne det

Redigeret af svsommer - 13-Juni-2015 kl. 17:45
Mvh
Svsommer
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2015 kl. 18:12
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

er ikke helt med??
jeg har altid kunne det
Jeg tror at du altid har kunnet det fordi dit mediecenter har sendt lyden som "MULTI IN" dvs. ikke ægte Dolby Digital
Min Denon viser når det er Dolby D. Når det er Dolby D, kan der ikke skrues op eller ned fra nogen programmer overhovedet. Afspiller jeg f.eks. en film der er optaget i Dolby D kan jeg ikke skrue op eller ned fra DVBViewer, ej heller på højtaler ikonet på statuslinien nederst. Afspiller jeg den samme film i Cyberlink Power DVD bliver højtalerikonet gjort ikke valgbart, så her kan der heller ikke skrues op/ned. Jeg tror at du må affinde dig med at skulle bruge Remoten til din forstærker, eller vælge at lade lyden gå via Wave Out i dine DirectX indstillinger
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2015 kl. 18:18
Jeg oplever det samme på min HTPC, som er helt anderledes, så det ligger måske i dvbviewer. Men det er også at foretrække at justere på forstærkeren, men der er måske en praktisk grund til ikke at gøre det?
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2015 kl. 18:19
Fandt lige denne, der understøtter mit udsagn: https://support.microsoft.com/en-us/kb/904408
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2015 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af Steen6400 Steen6400 skrev:

Jeg oplever det samme på min HTPC, som er helt anderledes, så det ligger måske i dvbviewer. Men det er også at foretrække at justere på forstærkeren, men der er måske en praktisk grund til ikke at gøre det?
Som jeg skrev, så er det ALLE programmer der ikke kan justere Dolby Digital volume, ikke kun DVBViewer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2015 kl. 11:04
jeg prøver det med Wave Out i DirectX
Mvh
Svsommer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2015 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af svsommer svsommer skrev:

jeg prøver det med Wave Out i DirectX

og det har ingen virkning
det vil så sige mit gamle gigabyte ga-ma78gm-s2h ikke kan afvikle Dolby D

Redigeret af svsommer - 14-Juni-2015 kl. 11:12
Mvh
Svsommer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2015 kl. 14:36
Når min opsætning i DVBViewer er sat til Denon, så slår min reciever over til Dolby D og jeg kan ikke ændre volume på PC
Når min opsætning i DVBViewer er sat til Default WaveOut Device, så slår min reciever over til Multi In og jeg kan ændre volume på PC

Redigeret af MCenterFreak - 14-Juni-2015 kl. 14:40
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svsommer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2015 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Når min opsætning i DVBViewer er sat til Denon, så slår min reciever over til Dolby D og jeg kan ikke ændre volume på PC
Når min opsætning i DVBViewer er sat til Default WaveOut Device, så slår min reciever over til Multi In og jeg kan ændre volume på PC

hmm det virker ikke for mig vil du kommer med et screenshot af dine indstillinger
Mvh
Svsommer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2015 kl. 18:37
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu