recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV med twin tuner?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV med twin tuner?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Sschmidt Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV med twin tuner?
    Sendt: 11-Juni-2015 kl. 23:09
Hejsa,

Jeg vil skifte mit Pioneer KRP500A ud med et nyt TV. Pioneer'en fungerer stadig upåklageligt, og er en nydelse at se på. Men den er sluttet til eksterne højttalere via en forstærker, den har en ekstern box til medietilslutninger, den har ikke DVB-C (vi modtager YouSee og Waoo), og den skal bruge en ekstern HDD-optager for at optage. Alt dette vil jeg have i ét TV i stedet.

Derfor søger jeg et TV med følgende features:

- Mindst 2 DVB-C tunere til optagelse samtidigt. TV'et må meget gerne kunne vise TV samtidigt med at det optager på 2 kanaler, eventuelt begrænset til en MUX der optages fra, eller eventuelt begrænset til afspillelse af noget tidligere optaget fra samme harddisk der nu optages 2 kanaler på. Det er denne funktionalitet vi har i vores gode Panasonic DMR BCT735 HDD-recorder.

- Ingen ekstern box til TV'et. Alt skal være indbygget i kassen. Optagemediet (USB-HDD eksempelvis) må dog gerne være ekstern.

- Rimelig lyd. Der kommer ikke hifi ud af sådan et TV, men der er stor forskel. Umiddelbart lyder det til der er fornuftig lyd i Sony X9005B eksempelvis?

Nice to have:

- Optagelser på dette TV må gerne kunne ses på andre TV. Enten ved at TV'et kan dele optagelser på lokalnetværket, eller ved at man tager harddisken af og slutter den til et andet TV af samme mærke/model et andet sted i huset.

Jeg vil gerne have god billedkvalitet, men det behøver ikke være bedre end KRP500A'eren. Det må kunne matches af flere TV i dag? Vi ser TV på det, ganske sjældent en film. Så det er ikke en biograf-erstatning jeg søger. Jeg er græsk-katolsk overfor hvilken billed-teknologi der er tale om. Smart-TV? Det kunne da være smukt hvis vi kunne modtage Netflix og den slags direkte på TV'et, men det skal ikke være afgørende for beslutningen. Full-HD er fint, 4K vil bare være en bonus. 3D har ingen interesse.

Kan et Sony X9 af en art opfylde de her krav? Jeg har læst de fleste af deres TVs specs igennem, men producenter i dag er ufatteligt dårlige til at skrive præcise funktioner i deres manualer.

Den hårdeste parameter er nok optagekravene tænker jeg? Så mange TV er der vel ikke der har twin DVB-C tunere indbygget? Er der en der har fulgt lidt bedre med end jeg, der lige har en shortlist i hovedet med twin-tuner TV af nyere aftapning?

Mvh
Steen

Redigeret af Sschmidt - 11-Juni-2015 kl. 23:11
Til top
wizdk79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-August-2007
Point: 479
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wizdk79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2015 kl. 23:32
prøv at kigge
her

Redigeret af wizdk79 - 11-Juni-2015 kl. 23:32
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2015 kl. 23:54
Hey, tak skal du have.

Det kunne se ud til jeg skal tage et kig på Pana CX800E.

Mvh
Steen
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2004
Point: 372
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 08:07
Eller evt. Panasonic TX-55CX750

Den har twin tuner, dobbelt S2 tuner til sat. dobbelttuner til DVB-C, du kan streame fra TV'et til andre enheder, feks. tlf. og tablet, også optagelser på tilsluttet usb hdd kan ses på eksterne kilder, også udenfor hjemmet. Du kan optage en kanal mens du ser en anden, eller optage 2 forskellige når tv'et er slukket, eller mens du ser en optagelse fra hdd.
Den har full HD, og 4K, ips skærm.
Netflix, Viaplay, Youtube er blandt de mange apps som er standard i tv'et. Netflix har endda sin egen knap på remoten, og det kører super smooth Smile

Jeg har lillebroren CX725, som ikke har twintuner, da jeg ikke har behov for det, ellers har CX725 de samme features. Det er et super fedt tv, og billedkvaliteten har virkelig overrasket mig positivt.
CX750 har ips panel, hvor CX725 har VA panel.

Mit tv er forbundet via wifi på en 30-10mbit forbindelse fra TDC, og det kører helt problemfrit, og ingen lag eller lign. på feks. Netflix.
4k på både Netflix og Youtube kører ligeså godt, og helt jævn uden lag.

CX750 er noget billigere end CX800, og er i handlen allerede nu, og findes i både 49" og 55" Smile

Redigeret af Moulder - 12-Juni-2015 kl. 09:49
Mvh

Moulder
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 14:18
Mange tak, jeg kigger på CX750 også.

Mvh
Steen
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 14:40
Vær dog OBS på, at du ikke kan tage HDD'en med optagelser med dig. Det er kun via TV'et du kan streame dem til andre enheder.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 15:37
Oprindeligt skrevet af Moulder Moulder skrev:

CX750 har ips panel, hvor CX725 har VA panel.

Hvilket er grund nok til, at fravælge 750!

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Vær dog OBS på, at du ikke kan tage HDD'en med optagelser med dig. Det er kun via TV'et du kan streame dem til andre enheder.

Kan man ikke flytte optagelserne til PC, ligesom man kan på Pana's HDD-optagere?

M.v.h.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Point: 4808
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2015 kl. 21:49
Med 99.99% sikkerhed - nej.

Alle TV jeg kender til (og også Panasonics HDD-optagere) krypterer data på eksterne enheder, så de ikke kan læses på andre maskiner end den, der har lavet den.

Panasonics HDD-optagere har så en mulighed for at lægge optagelserne ud på Blu-Ray disk, og derfra kan de læses på PC (det gør jeg selv).

Der er også muligheden at hente det ind på PC via DLNA. Det er der nogle, der bruger ved HDD-optagerne, men jeg ved ikke, om TV'ets DLNA giver mulighed for dette.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 03-December-2004
Point: 372
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2015 kl. 00:30
Man kan ikke flytte optagelserne fra hdd, ikke engang til et tv nøjagtig magen til.
Som jeg har læst det, så laver tv'et sin egen unikke struktur, og optagelser kan kun ses på den enhed de er optaget på.
Mvh

Moulder
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2015 kl. 07:04
Vil man fra et TV nr 2 kunne browse og se optagelser der ligger på CX800? Og hvis så, hvad er kravene til TV nr 2?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2015 kl. 07:55
Via dnla.

Eller via app til tablet og smart phone.
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu