|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
det.dean ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() Sendt: 19-Oktober-2006 kl. 11:54 |
Hej..
Jeg har et træls problem.. Jeg har lige bygget en ny HTPC med et ASUS EN7600GT/HTDI grafikkort ( http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID.. I kortet er der HDMI udgang, og det er der også i mit TV, et 32" LCD tv fra Medion (MD20099).. Det ser så bare total dårligt ud, og jeg kan bare ikke få det til at se ordentlig ud.. Billede passer ikke, det er for stort, og opløsningen går det helt ulæseligt.. Nogen der ved hvad jeg kan gøre?? Når jeg kører det over VGA ser det nydeligt ud, men det er bare meningen at jeg skal bruge VGA stikket til noget andet.. Har pt. Windows XP med sp2 installeret.. VIl det hjælpe at få fat på MCE?? |
|
![]() |
|
Decap_dk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 175 |
![]() |
Jeg tror ikke på at MCE er løsningen. Jeg ved ikke umiddelbart hvad problemet er - andet end hvis din computer også er forbundet til en anden skærm og så du anvender clone-indstilling over HDMI. Kunne være at du så får en for stor opløsning sendt til TV'et som det ikke kan finde ud af at scalere ned...
men kan du ikke prøve at give lidt mere information omkring din opstilling, hvad du har prøvet osv... Er svært at sige ud fra de oplysninger du kommer med. Prøv evt at sætte opløsningen fra din HTPC lavere end den native opløsning på LCD-tv'et og se om det kan opskalere... |
|
![]() |
|
det.dean ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() |
Den siger faktisk den kører på clone når jeg har HDMI kablet i.. Men også kun hvis jeg har det kabel i siger den jeg kører clone..
![]() Har faktisk installeret windows på en anden skærm, gennem VGA port, også derefter pillet den af den skærm og ført den over til LCD tv'et, gennem HDMI.. Men det fungere jo perfekt når jeg bare køre gennem VGA på LCD.. Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre.. |
|
![]() |
|
kenp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 561 |
![]() |
Du kan jo få windows til at scallere billedet ned så det passer til din lcd skærm via hdmi hvis du bruger nyeste driver..
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |