recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye hovedtelefoner?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nye hovedtelefoner?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Master_Geek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 633
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nye hovedtelefoner?
    Sendt: 05-Juni-2015 kl. 11:17
Mine små 16 år gamle Sony hovedtelefoner står for en udskiftning, men det er mildest en jungle at finde rundt i alle de nye der er på markedet...

Hvis budgettet er 1000-1500 kroner og det primære brug er computer/iPad/musik er der så nogle modeller der kan anbefales?

Jeg har kigget på Sony MDR-1A og kan lide både design og lyd, men det ville være rart med lidt tips til andre der er værd at se nærmere på.

Håber I vil byde ind :)
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Point: 1155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2015 kl. 11:41
Jeg har dem her og er rigtig godt tilfreds med dem

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2015 kl. 11:44
Sennheiser Momentum over ear koster 1498kr. On ear 819kr

Redigeret af Kampus - 05-Juni-2015 kl. 11:46
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2015 kl. 12:40
Meget for pengene:

Creative aurvana live 2

Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2015 kl. 13:04
Nogen der kender Audio Technica ATH-M40X eller M50X?
Til top
svpyro Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Februar-2009
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér svpyro Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2015 kl. 13:14
Parrot Zik - Super god lyd og så er de trådløse (bluetooth). ydermere har de noise cancellation.  

Desværre skal de nok findes brugte for at passe til dit budget :) . 
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2015 kl. 14:13
De må ikke være trådløse.
Til top
peejay Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-December-2004
Point: 183
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér peejay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2015 kl. 14:29
Jeg har et par Sennheiser PXC-450, som jeg lige var ved at sætte til salg da jeg så denne tråd.
Det er et fejlkøb, købt i juni 2014 i CDG lufthavn (kvittering haves), men kun brugt ca. 5 gange. Der er fortsat garanti på hovedtelefonerne.

http://www.lydogbillede.dk/test/sennheiser-pxc-450/

http://www.pricerunner.dk/pl/94-866088/Hovedtelefoner/Sennheiser-PXC-450-Sammenlign-Priser

Bedste netpris er 2299,-
Jeg er villig til at sælge dem for 1000,- plus evt. porto.

Redigeret af peejay - 05-Juni-2015 kl. 14:38
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Master_Geek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2015 kl. 15:22
Hej peejay

Jeg tjekker lige den model og vender tilbage.
Til top
Thamias Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Januar-2010
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thamias Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2015 kl. 17:20
Klassisk model; Beyer Dynamics DT770.

Har den selv, sammen med Aune X1 forstærker/DAC. Selvom jeg ikke får det brugt nær så meget som jeg gerne vil, så lyder det rigtig godt sammen. Med budgettet er der dog kun råd til hovedtelefonerne.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2015 kl. 22:50
Til bedre pris finder du ikke andre end disse. Spiller super godt og er meget vellidt rundt omkring.

http://www.thomann.de/dk/superlux_hd681.htm

Test af dem.

http://www.innerfidelity.com/content/superlux-hd-668b-and-hd-681-headphones

Her er der også en lang tråd om dem, hvad der var med til at træffe mit valg om at købe dem, synes også de er fantastiske til film i soveværelset når fruen fx sover, der savner jeg på ingen måde surround med disse på.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=79319&KW=Superlux
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2015 kl. 08:14
Der er kommet rigtigt mange gode bud her i tråden, men én detalje der lidt mangler er at Master_gee tager stilling til hvilke krav han har til et par kommende høretelefoner:

* åbne eller lukkede?
* On-ear, over-ear, in-ear?
* Hvor skal de bruges og hvad skal trække dem?

Takstar og Ultrasone er også værd at kigge efter.

/ask
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu