recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt Hifi?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt Hifi?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Glenn-Haderslev Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2013
Sted: Haderslev - DK
Status: Offline
Point: 275
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glenn-Haderslev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt Hifi?
    Sendt: 22-Maj-2015 kl. 15:06
Hej er på kig efter et par nye lækkere gulvfront højtalere og en forstærker,
Har kigget lidt på Gaia Ez og Marantz PM7005 ellers B&W CM8, Ellers noget helt andet?
Film/musik 40/60

Max, 20.000
PS5
LG Oled C7
Tangent Prestige + Cambridge CXA80
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2015 kl. 16:46
Marantz og B&W CM8 er jeg ikke helt sikker på er nogen god ide. Men det finder du kun ud af på én måde.
Jeg syntes nu ellers du skulle prøve lykken med det sæt Tangent Prestige der til salg på dba.dk
Dem har jeg selv ejet og også hørt på noget Marantz hvilket lyd super.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2015 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af Glenn-Haderslev Glenn-Haderslev skrev:

Hej er på kig efter et par nye lækkere gulvfront højtalere og en forstærker,
Har kigget lidt på Gaia Ez og Marantz PM7005 ellers B&W CM8, Ellers noget helt andet?

Hvorfor CM8?

Det er en krævende højttaler der vil forsøge at vride livet ud af enhver forstærker.
Eller sagt på en anden måde: Du skal bruge flere penge på en forstærker for at få optimalt udnytte af højttalerne, frem for at vælge andre højttalere (hvor du kan spare lidt på forstærkeren og måske købe en større modelhøjttaler for de sparede penge).

Er det udseendet, eller lyden?

Har du lyttet til Dali med bånddiskant?

Har du overvejet at køre et smut til Silkeborg efter et sæt brugte højttalere?
http://www.dba.dk/hoejttaler-dls-m66-har-et/id-1001420680/

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glenn-Haderslev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 17:48
Mest udseendet ved cm8, men har hørt meget godt om gaia fra Triangle
Kæresten er ikke vild med store og klodset højtalere :)
PS5
LG Oled C7
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 663
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dorf Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2015 kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af Glenn-Haderslev Glenn-Haderslev skrev:

Mest udseendet ved cm8, men har hørt meget godt om gaia fra Triangle
Kæresten er ikke vild med store og klodset højtalere :)

Har hørt både Triangle Gaia og B&W CM8, de har begge nogenlunde samme størrelse og er begge pæne i designet men Gaia'en er bare bedre. Du skal dog selv vurdere det. Jeg var ved at købe Gaia'erne men endte med storebroren triangle esprit.
Dali Ikon 7 MK2 er også gode, og er på niveau med gaia'erne hvis ikke bedre men er også noget større.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glenn-Haderslev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2015 kl. 09:53
Nu jeg blevet meget i tvivl hvad mit næste køb bliver når det gælder lyd og design?

Tringle gaia
Tangent prestige
B&W cm8 s2

Eller er der andet i vil anbefale man skal kigge efter? :)
PS5
LG Oled C7
Til top
Thamias Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-Januar-2010
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thamias Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2015 kl. 16:19
Hvis vi ligger i den prisklasse kommer man næsten ikke uden om Monitor Audio, specielt deres silver serie. Silver 6/8.

Læs lidt test af dem.
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2009
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2015 kl. 17:46
I det prisleje er der også Dali Mentor 6, hvis du kan lide designet.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glenn-Haderslev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2015 kl. 20:47
Dens design er jeg og kæresten slet ikke vild med, desvære men godt spiller de! ;)
PS5
LG Oled C7
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19818
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2015 kl. 20:58
Luk øjnene og lyt - det er vel det vigtigste?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2015 kl. 21:34
Når de Tangent Prestige ikke koster mere end 7.500kr, så burde valget ligge lige til højrebenet. Det er en sindssyg pris for dem. Dem var jeg hoppet på med det samme, hvis stod og skulle skifte.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glenn-Haderslev Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2015 kl. 00:09
Regner også med at hente dem i morgen, selvom jeg ikke skal bruge dem nu men først om 5 mdr, men til den tid er de nok væk :)
PS5
LG Oled C7
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu