|
Nyt Hifi? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
Glenn-Haderslev ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2013 Sted: Haderslev - DK Status: Offline Point: 275 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 22-Maj-2015 kl. 15:06 |
Hej er på kig efter et par nye lækkere gulvfront højtalere og en forstærker,
Har kigget lidt på Gaia Ez og Marantz PM7005 ellers B&W CM8, Ellers noget helt andet? Film/musik 40/60 Max, 20.000 |
|
PS5
LG Oled C7 Tangent Prestige + Cambridge CXA80 |
|
![]() |
|
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Marantz og B&W CM8 er jeg ikke helt sikker på er nogen god ide. Men det finder du kun ud af på én måde.
Jeg syntes nu ellers du skulle prøve lykken med det sæt Tangent Prestige der til salg på dba.dk Dem har jeg selv ejet og også hørt på noget Marantz hvilket lyd super. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
Hvorfor CM8? Det er en krævende højttaler der vil forsøge at vride livet ud af enhver forstærker. Eller sagt på en anden måde: Du skal bruge flere penge på en forstærker for at få optimalt udnytte af højttalerne, frem for at vælge andre højttalere (hvor du kan spare lidt på forstærkeren og måske købe en større modelhøjttaler for de sparede penge). Er det udseendet, eller lyden? Har du lyttet til Dali med bånddiskant? Har du overvejet at køre et smut til Silkeborg efter et sæt brugte højttalere? http://www.dba.dk/hoejttaler-dls-m66-har-et/id-1001420680/ Klaus |
|
![]() |
|
Glenn-Haderslev ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2013 Sted: Haderslev - DK Status: Offline Point: 275 |
Mest udseendet ved cm8, men har hørt meget godt om gaia fra Triangle
Kæresten er ikke vild med store og klodset højtalere :) |
|
PS5
|
![]() |
|
Dorf ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 663 |
Har hørt både Triangle Gaia og B&W CM8, de har begge nogenlunde samme størrelse og er begge pæne i designet men Gaia'en er bare bedre. Du skal dog selv vurdere det. Jeg var ved at købe Gaia'erne men endte med storebroren triangle esprit. Dali Ikon 7 MK2 er også gode, og er på niveau med gaia'erne hvis ikke bedre men er også noget større. |
|
![]() |
|
Nu jeg blevet meget i tvivl hvad mit næste køb bliver når det gælder lyd og design?
Tringle gaia Tangent prestige B&W cm8 s2 Eller er der andet i vil anbefale man skal kigge efter? :) |
|
PS5
|
![]() |
|
Thamias ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 11-Januar-2010 Status: Offline Point: 38 |
Hvis vi ligger i den prisklasse kommer man næsten ikke uden om Monitor Audio, specielt deres silver serie. Silver 6/8.
Læs lidt test af dem. |
|
![]() |
|
SoundWave ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Maj-2009 Status: Offline Point: 817 |
I det prisleje er der også Dali Mentor 6, hvis du kan lide designet.
|
|
![]() |
|
Dens design er jeg og kæresten slet ikke vild med, desvære men godt spiller de! ;)
|
|
PS5
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19818 |
Luk øjnene og lyt - det er vel det vigtigste?
Klaus |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Når de Tangent Prestige ikke koster mere end 7.500kr, så burde valget ligge lige til højrebenet. Det er en sindssyg pris for dem. Dem var jeg hoppet på med det samme, hvis stod og skulle skifte.
|
|
![]() |
|
Regner også med at hente dem i morgen, selvom jeg ikke skal bruge dem nu men først om 5 mdr, men til den tid er de nok væk :)
|
|
PS5
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |