|
Styring af HTPC |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Peter RS ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-April-2015 Status: Offline Point: 21 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-April-2015 kl. 08:41 |
Men jeg venter på nye knaster så jeg kan købe en ZBOX PI320, er jeg gået i gang med at kigge på styring af HTPC. Min tanke var at købe et Logitech trådløst keyboard med indbygget trackpad.
Men så faldt jeg over en app der hedder "Remote mouse" - fedt, nu kan heg styre HTPC med smartphon'en og spare de penge og plads på keyboard! Andre der har god erfaring med app's til styring af HTPC med smartphone? Mvh Peter
|
|
![]() |
|
tf-uno ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 407 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Min personlige erfaring siger at App's ikke egner sig til hverdags brug - kun til "blær" :)
Man bliver hurtig træt af at skulle have telefonen frem, hvergang man skal skifte kanal, skrue op osv. samt man bliver nød til at kigge på telefonen, for at ramme den rigtige knap.. Der går det bedre på en fjernbetjening med fysiske knapper. Bruger selv en MCE remote, det giver en bedre bruger oplevelse samt det er kone venligt :) (Hvert fald hvis fjernbetjeningen kodes rigtig.)
|
|
Mit MCE
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138010&title=diskret-51-setup |
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
App holder ikke i daglig brug. Jeg bruger selv en Philips Pronto + Dinovo edge.
Mvh BS
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
hvis det skal være en app, så synes jeg klart du skal prøve at tjekke unified Remote ud.
https://www.unifiedremote.com Der er næsten ikke det den ikke kan styre. |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Peter RS ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 18-April-2015 Status: Offline Point: 21 |
Tak for tips alle sammen. Jeg starter bare med Smartphone styring, så kan jeg altid opgradere senere. Så har jeg også lidt tid til at sætte mig ind i KODI.
@JordanDK: Super tip, jeg har købt app'en. Klart bedre app!
|
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2412 |
Jeg vil varmt anbefale en rigtig, fysisk remote.
Jeg startede ud med et trådløst keyboard med trackball, det virkede fint, men dels er det lidt nedtur at skulle huske at du skal trykke K for stop og den slags, dels kommer du aldrig af med følelsen at det er en computer du betjener. Jeg prøvede mig lidt frem med apps, men som tf-uno er inde på, så er det røvnedern at skulle swipe og finde den rigtige app før du kan sætte filmen på pause, specielt hvis grunden til at du har brug for pause er at din telefon ringer. Det holder bare ikke i praksis. Det overraskende var, at 5 minutter efter jeg havde sat en rigtig, fysisk remote op, gik min htpc fra at føles som en computer tilsluttet mit tv (hvilket det jo er) til at føles som et "rigtigt produkt". Fornemmelsen af noget nørdet hjemmestrik forsvandt ganske enkelt og det blev i stedet til fornemmelsen af at betjene en harddiskoptager fra fx. Panasonic. Væk var det der med at skulle huske særlige tastetryk og hemmelige håndtryk, tilbage var bare en helt almindelig remote der opfører sig præcis som man forventer af sådan en, play er den der med trekanten, pause er den der med to lodrette streger, lige til at gå til - også for konen og ungerne.
|
|
![]() |
|
Der er vist konsensus her
![]() Er det kodi i alle bruger når i skal have det til at køre lækkert med remote? Kan man lave IP adresse Ninja tricks i kodi så man f.eks. kan få adgang til den amerikanske Netflix (som jeg lige nu bruger Chrome og Firefox via hulu plug in til)? Hvad så når i skal søge på noget, og taste en del ord ind - er det ikke besværligt på en remote? |
|
![]() |
|
tf-uno ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 407 |
Jeg bruger XBMC og DVBViewer med min fjernbetjening..
Søger ikke på min htpc, den er til film/tv/musik thats it.. Her kan du istedet finde din telefon frem ;)
|
|
Mit MCE
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138010&title=diskret-51-setup |
|
![]() |
|
Okay, mit behov er sikkert lidt anderledes end de fleste her. Alt film jeg ejer har jeg på Blu-Ray og DVD, og al den musik jeg ejer streames fra NAS via Sonos eller høres på LP
Min kommende HTPC skal udelukkende være til Netflix, YouTube og andre streaming tjenester. Samtidig vil jeg gerne have den frihed en ægte pc giver ifht IP ændring, og what not. |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10510 |
Køb en Imon remote fra Soundgraph. Den kan sættes op nøjagtig som du vil og den har en rimelig god musefunktion.
Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Hvis jeg skal taste mange ord, så tror jeg ikke det er smart at bruge en remote. Her er en smartphone eller et keyboard nok bedre. Gætter jeg på.
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10510 |
Det har du da helt ret i, men er der brug for at taste mange ord for at se f.eks. Netflix? Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |