|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
JayKay ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: Helsingør, Dk Status: Offline Point: 545 |
![]() Sendt: 15-Oktober-2006 kl. 14:57 |
|
Jeg er i gang med at bygge et mce og jeg vil lige spørge om det kan blive til en god htpc:
Bundkort: &nb sp; Asus M2N/DH Cpu: &n bsp; AMD Athlon x2 3800+ inklusiv køler Dvdbrænder: HP dvd840I, white lightscribe Ram: &n bsp; Shg DDR2-533, 1024 mb Grafikkort: & nbsp; Nvidia pci-e Geforce FX7300gs Tvtuner: &nbs p; Hauppage pvr-500mce Harddisk: &nb sp; Samsung Sp p120 200 gb sata2 Kabinet: &nbs p; shg case DeZen2 Black/silver Er der noget jeg mangler eller er det got nok. Det skal lige siges at den skal stå i soveværelset så det med støj tager jeg ikke så tungt. |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Hvis du skalkøre MS MCE2005 så er dit TV kort ok, men skal du køre DVBViewer ville jeg nok vælge et Hybrid (analog + DVB-T) kort. Det er der ingen grund til i MCE2005 da det ikke understøtter DVB undertekster. Jeg tror du også må sikre dig at du har tilpas lydløs køling, ellers vil du blive træt af det i længden (hvis den skal stå i stuen). Du er nok nød til at forsyne den med en 120 mm blæser, ellers får den hedeslag når det bliver varmt (= ustabilitet, og senere defekt) |
||
![]() |
||
thoma2 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2004 Status: Offline Point: 116 |
![]() |
|
Jeg bruger samme processor i min HTPC, sørg for at få en enegy efficient version (TDP 65W). Du kan kontrollere dette ved at de første tre bogstaver i best. nr. ADO. Husk nu mindre effekt processoren bruger nu lettere er den at køle ned uden samtidigt at lave en masse støj ADA=89W ADO=65W ADD=35W Desværre er ADD meget svær at få og også meget dyr, prisforskellen fra ADA til ADO er kun et par hundrede kr. Jeg kan også anbefale Zalman HD160 kabinettet, det er muligt at lave et meget støjsvagt system i dette kabinet. Sørg også for at få en støjsvag strømforsyning feks Seasonic S12-430 Samsung HD er ok diske og støjsvage, WD er dog kommet med nyere modeller der er på linje eller bedre vil nogle mene. Se reviews på www.silentpcreview.com Dit motherboard ser fornuftigt ud. Har selv gode erfaringer med ASUS |
||
![]() |
||
nightbird ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Maj-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 115 |
![]() |
|
Hvor kan man købe 65W-modellen? Jeg har søgt med lys og lygte, men kan kun finde den på 89W. |
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
![]() |
|
Så hut jeg hvisker er der stømforsyning indbygget og den kan ikke tage større end 120 mm blæsere
|
||
![]() |
||
mikkelb ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
|
SHG har 65w modellen (først på lager d. 27 dog) Jeg har en siddende i min htpc og den kører konstant på 25 grader, så det er virkelig noget der kan mærkes. |
||
![]() |
||
thoma2 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2004 Status: Offline Point: 116 |
![]() |
|
Købte den hos SHG, men jeg kan godt se at de er udsolgt overalt for tiden. Kender det godt når man har bestemt sig for at købe noget kan det kun gå for langsomt |
||
![]() |
||
![]() |
|
Også fint kabinet, man skal bare være opmærksom på at det er meget bredt og dermed ikke passer ind i de fleste TV/Musik-racks. Så check lige at det passer ind i dit "møbel" inden du køber det. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Her er målet 14(H) x 44.5(W) x 41.4(L) cm det var ihvert fald for bredt til mit møbel, så jeg endte med et Zalman HD160, hvilket jeg er meget tilfreds med. Men Antec'en var også min favorit i noget tid. |
||
![]() |
||
JayKay ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: Helsingør, Dk Status: Offline Point: 545 |
![]() |
|
hej nu har jeg sat min htpc sammen og har lagt windows mce ind som styresystem og det virker fint, dog har jeg et problem: Jeg kan ikke se tv via mit tv-tuner kort. Når jeg konfigurerer inde i mediecentret vil den ikke finde mine kanaler(har TDC Kabeltv). Jeg har prøvet Hauppages egen hjemmeside og fandt nogle drivere men det hjalp altså ikke. Er der nogen der kan hjælpe mig. Se specifikationerne på mit htpc først i denne tråd. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hvad siger kontrol panel, system, hardware, enhedshåndtering? Nogen gule mærker? Har du installeret Hauppauges MediaCenter drivere (tror den hedder CD27 men der er nogen forvirring om det). Fandt MCE tvtuner kortet (en god indikation er om den spørger om du ønsker at benytte to tunere under installationen) |
||
![]() |
||
![]() |
|
hej, Nej der er ingen gule mærker. Men jeg synes ikke jeg kan finde den driver på Hauppages hjemmside . Kan du evt. give mig et link? På forhånd tak.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |