|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Sonnyit ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-Oktober-2006 Status: Offline Point: 10 |
![]() Sendt: 13-Oktober-2006 kl. 16:20 |
Hejsa Forum. Jeg er ret ny, hvad ang Multo media centere og vil gerne have lidt råd og vejledning. Jeg har lige fået købt mig den her Fujitzu Siemens Multi media center (1 Tuner kort) men har lidt problemer.. 1. Jeg har en reciever til TV1000 og Canal Digital.. de eneste kanaler jeg kan få vist er dem fra fælles antænennen :( selve multimedia centeret kan ikke finde den frekvens som min Force 21 Reciever udsender... 2. Billedet er helt vild dårlig når der er hurtige bevægelser... bevæger folk sig hurtigt kan man se deres skygger 2-3 gange følge med bevægelserne (respondtiden) 3. hvor finder man de film man har optaget? og kan man redigere i dem? feks hvis jeg har optaget en film på TV3 og vil have fjernet reklamerne?
håber nogen kan hjælpe. min msn: sonnyit@hotmail.com Redigeret af Sonnyit - 13-Oktober-2006 kl. 16:21 |
|
![]() |
|
kenp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 561 |
![]() |
1: Hvordan er din force 21 reciver forbundet til din scalero? via alm. antenne eller? 2: kan være decoder problem, hvilken har du prøvet? Jeg tester i øjeblikket Nvidia pure decoder. giver et godt billed (altså stabilt og bevæger sig fint) men ser lidt "fladt" ud i farverne (har oprettet et spøgsmål om det her i forum) 3: Det med optagelser har du prøvet at søge efter VOB filer? ellers skal jeg prøve at finde mine når jeg kommer hjem også se hvor de ligger. /kenp |
|
![]() |
|
Tiarn ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 30-September-2006 Status: Offline Point: 7 |
![]() |
"2: kan være decoder problem, hvilken har du prøvet? Jeg tester i øjeblikket Nvidia pure decoder. giver et godt billed (altså stabilt og bevæger sig fint) men ser lidt "fladt" ud i farverne (har oprettet et spøgsmål om det her i forum)" Ja, prøv at bruge installere en anden decoder. Jeg havde det samme problem med Nvidia's decoder både med TV og dvd. Jeg skiftede til Windvd 7. Hér gik det bedre med tv, men til gengæld var der sort skærm ved dvd afspilning. Så sent som i dag prøvede jeg Cyberlinks decoder og hér, ser det faktisk ud til at virke. I nogle tilfælde bliver tv-billedet faktisk bedre af at gå en tur omkring min HTPC! Held og lykke :-)
|
|
![]() |
|
Troels73 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 28-Oktober-2004 Status: Offline Point: 11 |
![]() |
Hvordan beder man mediacentrer om at bruge et andet Codec. Jeg har installeret Cyberclinks, men den bruger stadig det eksisterende?
|
|
![]() |
|
kenp ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 561 |
![]() |
Du skal afindstallere det gamle først... inden du ligger det nye ind. Men min vil ikke bruge powerdvd 5 eller windvd5 efter jeg har prøvet nvidia pure... måske tian har et forslag/løsning Tian -> hvilke udgaver af cyberlink ? (har du link til det) evt også windvd for der har jeg kun windvd5 |
|
![]() |
|
![]() |
Sopnny de optaget filer ligger i dokument mappen for all users dvs du ser dem faktisk ikke hvis du går ind fra din normale bruger.. så "bladre" dig frem til den også smid en genvej i din "normale" dokument mappe. |
|
![]() |
|
Sonnyit ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 13-Oktober-2006 Status: Offline Point: 10 |
![]() |
ang force 21... så er fællesantennen ført direkte op i force 21, derfra er der så ført et antennekabel ned i Scaleo E. Scart Stik... Der har jeg ført et fra HTPC op i Force 21 (Canal Digital Reciever) og mit LCD phillips 32 er også forbundet med et scart fra Force 21...
PS- Fandt de optagede filer.. :) tak... |
|
![]() |
|
![]() |
dvs at du normalt ikke har haft din force 21 tilsluttet til dit tv via antennekabel? Hvis ja så kan det tyde på samme problematik som i denne tråd http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10183& PN=1 Hvor den tilfældigt sender det ud på en kanal som ellers bliver brugt. |
|
![]() |
|
mr-tdi ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
![]() |
Kunne også godt tænke mig svar på hvorvidt man kan korte noget af en optagelse i mediecentret. |
|
![]() |
|
![]() |
mr-tdi -> kan du sagtens... du skal bare have et program som kan korte dem af for dig...
|
|
![]() |
|
mr-tdi ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 05-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
![]() |
Hvad kunne det hedde, og er det en del af MCE eller et nyt program der kører uden for MCE? |
|
![]() |
|
![]() |
Det er ikke en del af mce, men NERO kan måske klare det for dig. eller andre programmer.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |