recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Raspberry Pi til streaming?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Raspberry Pi til streaming?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2009
Status: Offline
Point: 805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Raspberry Pi til streaming?
    Sendt: 07-Marts-2015 kl. 09:35
Er helt ny indenfor dette felt :-)

Kan en Raspberry Pi (den nye udgave som hedder??) trækker fx netflix og movielocker tjenesterne?

Jeg har egentlig en del plads i skabet, så er jeg bedre stillet med en "rigtig" mini pc? 

(maks budget er 1000kr, da det kun er "for sjov")

Den skal udelukkende bruges til streaming - intet office, surfen eller andet 

(har en rigtig pc, men det er noget knald med 15 m hdmi kabel tværs gennem 2 rum for at kunne se netflix på fjernsynet... siger konen Clap)
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Point: 463
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbw2001 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2015 kl. 19:55
Kig på en ChromeCast eller et AppleTV hvis det bare er til netflix.

Kører selv med ChromeCast og det virker bare...
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2015 kl. 20:11
Du kan ikke køre Netflix på en Rasberry Pi pr. default. Det afhænger naturligvis hvad du putter på at styresystem, men eks. Kodi har ikke en standalone Netlfix app.

Jeg ville ikke tage en Pi til ren streaming.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Februar-2006
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2015 kl. 13:31
Bemærk dog at ChromeCast ikke i sig selv indeholder nogen Netflix app. Den kræver, at der castes fra en enhed f.eks. en telefon eller tablet.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
JaAndersen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-November-2009
Point: 805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JaAndersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2015 kl. 13:58
Okay, tak for inputs

Grunden til Raspe Pi er at den er "sjov" - synes det er imponerende at man kan lave så meget computer på så lidt plads

Men skal som sagt kun bruges til Netflix, movielocker og måske popcorn time

Der er ingen app til movielocker på en chromecast - synes også det hakkede noget sidst jeg prøvede (da de lige var kommet frem), er det blevet bedre så jeg kan spejle alt på min S7580 telefon uden problemer?
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2015 kl. 14:18
Pi'en er skam også blevet OK kraftig i sin hardware, men det hjælper jo ikke hvis man ikke har et interface, der kan tilgå Netflix mv. Kører man Kodi, så er der en feature der skulle give AirPlay - den virker bare ikke. Ligeledes kan man også hente noget der skulle kunne afspille Netflix, men når man kigger nærmere på det, så er det blot en app, der kan modtage et Netflix stream, som videresendes fra eks. din PC, hvilket jeg på ingen måde kan se noget fikst i.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2015 kl. 15:39
personligt kørte jeg RASP´en version 2 B+ udgaven med RASPLex og det kører fantastisk, den streamer utroligt godt, menu´erne er rimelig responsive ..

det er en positiv oplevelse, og de 299 som jeg gav for boarded er helt klart pengene værd... det er en sjov maskine at lege med, kan ikke sige meget andet.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu