recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefaling af Raspberry PI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefaling af Raspberry PI

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Snippermanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-April-2007
Status: Offline
Point: 203
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Snippermanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefaling af Raspberry PI
    Sendt: 02-Februar-2015 kl. 10:15
Har eksperimenteret lidt med Raspberry PI og OpenELEC og må sige at jeg er behørigt imponeret. Kom fra en fuldfed HTPC (Core I5) og var meget skeptisk på forhånd. Må sige at jeg ikke savner noget.

Selve opsætning/installation er meget simple. Man lægger et OpenELEC image på et SD-kort og resten sker automatisk. Den er hurtig nok til at navigering I interfacet sker tilfredsstillende hurtigt og i hvert fald mindst lige så hurtigt som diverse SMART tv jeg har set.

Har ikke været ude for at der har været ustabilt afspilning af mine mediefiler H.264 MKV for det meste. KODI/XMBC kender I og der version 14 er allerede klar på OpenELEC.

Som en særlig ekstra bonus så understøtter HDMI-porten CEC så jeg kan styre XMBC med min Panasonic Fjernbetjening og har derfor ikke brug for ekstra dimser for at betjene KODI. Raspberry PI slukker og tænder når jeg tænder for mit TV (den får strøm fra USB porten på TV'et).

Jeg gav 250 kroner til min og havde allerede et 8GB SD-kort liggende. Det er value for money!
Parasound Halo A2 + C2
M&K Surround
Monitor Audio FB212
BenQ W10000
Sony PS3
Til top
Juiceren Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-November-2007
Sted: Aalborg
Point: 259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juiceren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2015 kl. 11:19
Herligt med en anbefaling, overvejer selv at investere nu hvor der er kommet en ny version:
http://www.raspberrypi.org/raspberry-pi-2-on-sale/
Sonos Beam + Sub + 2x One SL - LG C8 55" - Nvidia Shield 2015
Til top
Wolff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2008
Point: 572
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wolff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2015 kl. 12:08
Er også glad for min b+, med Rasplex.
Regner dog med at smide en 2'er i kurven senere i dag.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2015 kl. 12:13
Man kan godt mærke at $ kursen er steget. De har dem også hos dx med levering fra EU, men her er prisen nok steget med kr. 50: http://eud.dx.com/search/raspberry%20pi
Til top
Sool Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 22-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 123
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2015 kl. 22:59
Hej.

Har netop sat en Pi 2 op med Rasplex, og det fungere fantastisk.

Kører med Samsung og Anynet+ (CEC) og strøm fra USB porten.

Der er dog en ting jeg gerne vil have slået fra, men kan dælme ikke finde et setting til det. Jeg vil gerne have det sådan at mit tv IKKE skifter input automatisk når min PI booter, hvilket den gør PT.

Jeg har forsøgt at rette både i config.txt og CEC setting via plex menuen, men uden held.

Er der nogle herinde der har den magiske indstilling :)

//Sol
Til top
Peden Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-December-2007
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2015 kl. 10:12
Hej Sool

Som du har jeg også lige sat en Pi2 op med Rasplex, og det spiller bare. Jeg er vildt overrasket hvad man kan trække ud af den lille enhed.

På følgende link er der en gennemgang af settings, og du kan sikkert finde svaret der:
https://www.tnet.com/home/files/config.txt
Til top
Sool Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2015 kl. 10:16
Tak for svaret, og ja det spiller super godt, den har min dybeste anbefaling, som Plex klient.

Men gid det var så nemt, for det hele skulle jo kunne sættes op, og havde også fundet frem til følgende settting:
## hdmi_ignore_cec_init
##     Doesn't sent initial active source message.  Avoids bringing
##     (CEC enabled) TV out of standby and channel switch when rebooting.
##
##     Value    Description
##     -------------------------------------------------------------------------
##     0        Normal behaviour (Default)
##     1        Doesn't sent initial active source message
##
#hdmi_ignore_cec_init=1
Den beskriver præcis mit problem, men sætter jeg den til true, så bliver der slet ikke sendt noget signal til mit fjernsyn :(

Andre med samme problem?
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 752
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2015 kl. 10:17
Oprindeligt skrevet af Sool Sool skrev:

Hej.

Har netop sat en Pi 2 op med Rasplex, og det fungere fantastisk.

Kører med Samsung og Anynet+ (CEC) og strøm fra USB porten.

Der er dog en ting jeg gerne vil have slået fra, men kan dælme ikke finde et setting til det. Jeg vil gerne have det sådan at mit tv IKKE skifter input automatisk når min PI booter, hvilket den gør PT.

Jeg har forsøgt at rette både i config.txt og CEC setting via plex menuen, men uden held.

Er der nogle herinde der har den magiske indstilling :)

//Sol
Hej Sol.
Prøv at gå ind under settings - system - ydre enheder tror jeg det hedder der har du CEC der kan du slå til og fra hvad enheden skal gøre via CEC.
Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
Sool Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2015 kl. 10:19
Hej.

Præferencer, System, Input enheder.... 
Been there done that :)

Der kan jeg fint slå CEC fra, men så kan jeg ikke styre PIén med min samsung remote, hvilket jeg meget gerne vil.

Til top
Peden Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-December-2007
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2015 kl. 10:20
Hvordan er din hdmi_hotplug setting?
Til top
Sool Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sool Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2015 kl. 10:23
Sidder ikke lige med den nu, men jeg har ikke pillet ved den, så den står til default værdien
Til top
sqnk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-Februar-2015
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sqnk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2015 kl. 11:05
## hdmi_ignore_cec_init
##     Doesn't sent initial active source message.  Avoids bringing
##     (CEC enabled) TV out of standby and channel switch when rebooting.
##
##     Value    Description
##     -------------------------------------------------------------------------
##     0        Normal behaviour (Default)
##     1        Doesn't sent initial active source message
##
#hdmi_ignore_cec_init=1

Skal du ikke fjerne den sidste # for at den gør brug af kommandoen ??
Så der står:
hdmi_ignore_cec_init=1
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu