|
Harmony - delay ml. fjernsyn-receiver |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
noerden ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-Marts-2015 kl. 13:23 |
|
Hej
Jeg har netop købt en Harmony Smart Control - dejlig lille kompakt fjernbetjening og tilhørende numeriske knapper. Har tidligere haft en harmony one. For at få ARC til at virke mellem fjernsyn (Samsung PS51D8000) og den nye receiver (Pioneer VSX SC1223K) skal der være 2-3 sekunder forsinkelse førend forstærkeren tændes. Hvordan gøres dette? Jeg har forsøgt med delay - men kan ikke flytte det op mellem fjernsynsstart og receiverstart - de er låst. Jeg kan kun lægge delay efter de to, hvilket ikke er nødvendigt. Den skal bare over på kanal 27 (Ramasjang) med det samme ;-) Jeg har samme udfordring med ACR lyd når jeg skal gang i min HTPC (Intel 2100T, Mediaportal+ArgusTV). Der skal receiveren også vente 2-3 sekunder efter start af fjernsyn, førend der er lyd igennem. Der har jeg styr på at harmony ikke sender en power command til min HTPC - der skal tænd/sluk styres af windows. Er der nogen der har erfaring med dette - og meget gerne med screendump ;-) mvh
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Ind på myharmony.com og sæt usb kabel mellem Pc'en og harmony. Så burde det være ligetil at programmere de delay du ønsker.
|
||
![]() |
||
ridderdk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
|
edit: havde ikke set dine erfaringer.........
Redigeret af ridderdk - 01-Marts-2015 kl. 14:06 |
||
![]() |
||
pilehave ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1271 |
|
Nu har jeg kun en af de ældre Harmony's (en One) der skal ordnes gennem et egentligt program, men jeg tror ikke at du kan sætte forsinkelse ind inden "tænd" kommandoer sendes.
|
||
![]() |
||
ridderdk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 29-September-2006 Sted: Køge, Denmark Status: Offline Point: 985 |
|
Måske du kan ændre "Power On Delay" på dit TV, simpelthen Vælg dit TV under "Devices, vælg "Change Device Settings", vælg "Device delay settings" og sæt " Power on delay" til noget højere.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19800 |
|
Kan fjernsynet ikke selv tænde forstærkeren med "smart control"? Klaus |
||
![]() |
||
noerden ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 522 |
|
Hejsa Undskyld, ikek for at være ubehøvlet ![]() ![]() Som jeg skriver kan jeg ikke lægge delay ind mellem at den tænder fjernsynet og tænder receiveren. Har dog prøvet under
|
||
![]() |
||
|
Hej Det har jeg prøvet - men skal eksperimentere lidt mere med det. Vender tilbage
|
||
![]() |
||
|
Hmm - kan ikke se noget i indstillinger i mit fjernsyn - det er fra foråret 2011. Kunne da ellers være smart. |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Ku jo være nogen ikke var klar over det ![]() |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19800 |
|
Hvordan er det nu, det hedder CEC, men alle producenter har deres eget navn. Anynet måske? Kig i manualen til dit tv. Klaus |
||
![]() |
||
NikolajC ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Januar-2006 Status: Offline Point: 614 |
|
Har du kigget her: http://support.myharmony.com/en/adjusting-a-devices-power-on-delay
? |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |