recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Harmony - delay ml. fjernsyn-receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Harmony - delay ml. fjernsyn-receiver

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 522
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Harmony - delay ml. fjernsyn-receiver
    Sendt: 01-Marts-2015 kl. 13:23
Hej
Jeg har netop købt en Harmony Smart Control - dejlig lille kompakt fjernbetjening og tilhørende numeriske knapper. Har tidligere haft en harmony one.

For at få ARC til at virke mellem fjernsyn (Samsung PS51D8000) og den nye receiver (Pioneer VSX SC1223K) skal der være 2-3 sekunder forsinkelse førend forstærkeren tændes.

Hvordan gøres dette? Jeg har forsøgt med delay - men kan ikke flytte det op mellem fjernsynsstart og receiverstart - de er låst. Jeg kan kun lægge delay efter de to, hvilket ikke er nødvendigt. Den skal bare over på kanal 27 (Ramasjang) med det samme ;-)

Jeg har samme udfordring med ACR lyd når jeg skal gang i min HTPC (Intel 2100T, Mediaportal+ArgusTV). Der skal receiveren også vente 2-3 sekunder efter start af fjernsyn, førend der er lyd igennem.
Der har jeg styr på at harmony ikke sender en power command til min HTPC - der skal tænd/sluk styres af windows.

Er der nogen der har erfaring med dette - og meget gerne med screendump ;-)

mvh
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 13:31
Ind på myharmony.com og sæt usb kabel mellem Pc'en og harmony. Så burde det være ligetil at programmere de delay du ønsker.
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 14:06
edit: havde ikke set dine erfaringer.........

Redigeret af ridderdk - 01-Marts-2015 kl. 14:06
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Marts-2006
Point: 1271
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 15:00
Nu har jeg kun en af de ældre Harmony's (en One) der skal ordnes gennem et egentligt program, men jeg tror ikke at du kan sætte forsinkelse ind inden "tænd" kommandoer sendes.
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 15:36
Måske du kan ændre "Power On Delay" på dit TV, simpelthen Vælg dit TV under "Devices, vælg "Change Device Settings", vælg "Device delay settings" og sæt " Power on delay" til noget højere.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af noerden noerden skrev:

For at få ARC til at virke mellem fjernsyn (Samsung PS51D8000) og den nye receiver (Pioneer VSX SC1223K) skal der være 2-3 sekunder forsinkelse førend forstærkeren tændes.

Kan fjernsynet ikke selv tænde forstærkeren med "smart control"?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ind på myharmony.com og sæt usb kabel mellem Pc'en og harmony. Så burde det være ligetil at programmere de delay du ønsker.

Hejsa
Undskyld, ikek for at være ubehøvletWink Men det er svært at sende harmony'en op uden at sætte usb kabel mellem pc'en og hub'en Wink - så det er gjort

Som jeg skriver kan jeg ikke lægge delay ind mellem at den tænder fjernsynet og tænder receiveren. Har dog prøvet under
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af ridderdk ridderdk skrev:

Måske du kan ændre "Power On Delay" på dit TV, simpelthen Vælg dit TV under "Devices, vælg "Change Device Settings", vælg "Device delay settings" og sæt " Power on delay" til noget højere.

Hej 
Det har jeg prøvet - men skal eksperimentere lidt mere med det. Vender tilbage
Til top
noerden Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér noerden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Kan fjernsynet ikke selv tænde forstærkeren med "smart control"?

Klaus

Hmm - kan ikke se noget i indstillinger i mit fjernsyn - det er fra foråret 2011. Kunne da ellers være smart.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 18:04

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hejsa
Undskyld, ikek for at være ubehøvletWink Men det er svært at sende harmony'en op uden at sætte usb kabel mellem pc'en og hub'en Wink - så det er gjort

Som jeg skriver kan jeg ikke lægge delay ind mellem at den tænder fjernsynet og tænder receiveren. Har dog prøvet under

Ku jo være nogen ikke var klar over det Tongue
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 19:07

Hmm - kan ikke se noget i indstillinger i mit fjernsyn - det er fra foråret 2011. Kunne da ellers være smart.

Hvordan er det nu, det hedder CEC, men alle producenter har deres eget navn. Anynet måske?
Kig i manualen til dit tv.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
NikolajC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Januar-2006
Point: 614
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2015 kl. 19:16
Har du kigget her: http://support.myharmony.com/en/adjusting-a-devices-power-on-delay

?
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu