|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mbk6 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 44 |
![]() Sendt: 10-Oktober-2006 kl. 22:19 |
Hej
Er det altid muligt at koble en PC med DVI til et fjernsyn med HDMI? Jeg spørger ikke om man kan køre fjernsynet native opløsning, men f.eks. hvis PC'ens opløsning er 1280x720 i 50 eller 60 HZ. Takker |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Ja - det er altid muligt (hvis grafikkortet har DVI og kan køre 1280x720) Alle HD-ready fladskærme skal kunne acceptere et digitalt 720p input via dets HDMI indgang, og når du sender et digitalt 720p signal (1280x720) fra din pc via DVI opfattes det af TV'et blot som et 720p input der principielt kan komme fra hvad som helst. TV'et ser det ikke som en PC, men blot som et HD input, og er derfor ligeglad med om det kommer fra en pc eller eks. en dvd der er tilsluttet med HDMI.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
mbk6 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 44 |
![]() |
Det lyder rigtigt godt.
|
|
![]() |
|
KJBOLOE ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
![]() |
Hejsa Jeg har en PC med windows XP og et ATI Radeon X700 og et Philips 26PF7321 som kun kan kører 1024 x 768 via DVI -> HDMI. Jeg kan ikke få teksten til at stå skarpt, både Philips og ATI kan ikke løse det. Hvis jeg vælger 720p kommer TV'et og siger at det ikke understøtter dette format. Som jeg forstår skulle have HD-ready TV kunne dette. Træls var nødt til at koble en anden skærm på for at rette det tilbage igen. Jeg har heldigvis kun TV'et på prøve, men et TV til 10000 burde der vel ikke være problemer med. Håber at nogen kan hjælpe mig, ellers ryger TV'et nok tilbage til forhandleren.
|
|
![]() |
|
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
Philips TV er elendige til PC-tilslutning, og selvom du her har et grafikkort der kan levere 720p så kommer du til kort med et TV der ikke er HD-Ready. Der er desværre ikke andet at gøre, end at retunere det TV og gå på udkig efter et mere velegnet til formålet. LG's skærme f.eks. Det er ikke prisen der er problemet. Men det er TV-apparater og ikke computer monitorer - og derfor skal man udvælge modellerne nøje hvis man ønsker begge funktioner i samme. Især hvis man vil have det som kaldes pixelmapping 1:1. Altså hvor billedet fra PC'en passer 100% med visningen på skærmen. Så det hele står knivskarpt, så man kan læse emails på det osv. /Lars |
|
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
|
![]() |
|
KJBOLOE ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 37 |
![]() |
Hej Lars Er det lige gyldigt om man forbinder via DVI -> HDMI eller via et evt. VGA. Jeg spurgte ellers i KT-radio om det både kunne forbindes til PC samt at det skulle fungere som 26 tommers fladskærm TV. Tak for det hurtige svar, jeg vil snakke med forhandleren i morgen. Har du evt. et model nummer på et LG TV. Med venlig hilsen Kenneth
|
|
![]() |
|
![]() |
Hej Lars Er det kun LG TV der kan bruges, eller er der andre mærker som kan bruges, jeg vil gerne denne gang have et TV som kan fungere som PC skærm, hvorved vi sparer en ekstra skærm i kontoret. Hvad skal jeg være opmærksom på når jeg nu snakker med min forhandler. Du nævner pixelmapping 1:1 er det, det hele, jeg fik jo at vide at var HD ready. Med venlig hilsen Kenneth
|
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Der var jo denne LG som var på fælleskøb - den klarer 1:1 ovenikøbet over HDMI http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=859&zoneid=13 Så var der også den mindre model - jeg er ikke sikker på om den også kan 1:1pm http://www.recordere.dk/indhold/templates/design.aspx?articl eid=886&zoneid=13 Der er også mange Samsung som kan 1:1pm over VGA Redigeret af spawn - 20-December-2006 kl. 20:45 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |