recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til decoder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til decoder

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
callevib Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til decoder
    Sendt: 10-Oktober-2006 kl. 08:34

Hej derude

Jeg leger p.t. med MCE, men mangler lidt hjælp. Jeg har til en start installeret MCE 2005 på en lidt pc. Det er en pentium 4, 1,6 G og jeg har anskaffet mig et nyt grafikkort - et Radeon 9250. Jeg har et dvd rom drev monteret. Desuden har jeg installeret et PVR 150 tunerkort i MCE kit udgaven så jeg har en fjernbetjening til systemet.

Jeg har installeret udstyr og drivere som ATI og Hauppauge foreskriver, (tror jeg) men hver gang jeg forsøger at køre live tv eller afspille dvd får jeg "decoderfejl". Jeg har en fornemmelse af, at den simpel hen mangler en decoder og at jeg må ud for at købe en. Jeg har kørt Microsofts utility XP Video Decoder Checkup Utility. Den finder godt nok 3 forskellige decodere men siger at de ikke er kompatible med MCE. OK jeg må ud og købe en der kan bruges. 

Jeg har så været på nettet for at lede. Der findes mange forskellige fabrikater og mange forskellige produkter indenfor hvert fabrikat. Er der nogen der kan give mig et godt råd om hvilket fabrikat der er fornuftig at købe og hvilke produkter jeg skal bruge. Mit behov er, at se tv (TDC hybridnet), afspille dvd, optage lidt på harddisken og evt. senere brænde en dvd.

Som i nok kan høre er jeg ny på området og mangler lige lidt hjælp.

Hilsen callevib

Til top
allanib Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Januar-2005
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2006 kl. 09:04
Du skal blot installere Nero brændersoftware så virker det
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2006 kl. 09:57
Ok! Det overrasker mig at brændersoftwaren har noget med visning af tv at gøre. Jeg troede jeg skulle ud at købe noget InterVideo, PureVideo eller lignende software?
Til top
BeLLe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juli-2006
Point: 302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2006 kl. 11:08
Det er en MPEG dekoder der mangler i WinMCE. Den følger ikke med men der er massere af andre programmer der installere sådan en. Normalt er det DVD afspillere der klarer den (PowerDVD, WinDVD m.fl.) Men Nero har også lavet en MPEG dekoder. Der er dog ikke grund til at gå ud og købe ind. Man kan finde gratis MPEG dekodere på nettet - blot søg efter det på google
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2006 kl. 11:26

Det var godt nok min fornemmelse at det var en MPEG dekoder jeg skulle have fat i, men at Nero havde en var jeg ikke lige med på. Når man ser på f.eks PowerDVD har de jo en række forskellige produkter, som alle kan noget forskelligt. Det er jo lidt vildt at skulle købe dem alle, så jeg tror jeg vil forsøge at finde en gratis på nettet.

Jeg er i tvivl om, hvorvidt den skal være kompatibel med MCE for at kunne fungere, eller er det lige fedt?

Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Point: 771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2006 kl. 14:12
Prøv da at installere en domo versíon af Nero Burning rom og se om det ikke virker.
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2006 kl. 15:07

jep - nero 7 premium pakken indeholder mange andre ting end blot brændersoftware. Den indeholder bl.a. MCE godkendt mpeg2/ac3 codec, et fuldt mediacenter, dvd-authoring, videoredigering, recode som kan lave backup dvd og konvertere til nero digital, samt mange andre gode ting.

jeg vil også anbefale at downloade en 30 dages fuldt virkende prøveversion, og gå på opdagelse i dens mange nyttige ekstra programmer.

http://www.nero.com

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2006 kl. 14:18

Hej Igen

Mange tak for hjælpen. Det kører tilfredsstillende for mig nu.

Jeg hentede en prøveversion af Nividas decoder, der er MCE compatibel. Den koster selvfølgelig lidt. Der var lidt andre problemer undervejs og jeg har måttet genisntallere mit tv-kort, men det bliver nok ikke det sidste der driller.

Jeg tror jeg vil afprøve Nero også, så har jeg at godt brænderprodukt også.

Hilsen Callevib

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu