|
DVB Viewer finder ikke alle kanaler |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Katara ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Juni-2011 Sted: Odense Status: Offline Point: 41 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Januar-2015 kl. 22:10 |
Hej alle samme,
Jeg har i mange år benyttet DVBviewer med stor glæde. I dag har min udbyder Waoo opdateret deres kanaler i mit område, og i den anledning har jeg lavet en ny scanning. Scanningen finder næsten alle kanaler, pånær: TV2 Zulu HD ID HD Nickelodeon HD Eurosport HD Eurosport 2 HD Alle andre kanaler kan den godt finde, også dem i HD. Jeg benytter DVB Viewer PRO V 5.3.2.0. Jeg har forsøgt at lave en scanning med TransEdit 3.9.6, og den fandt Nickelodeon HD, men ingen af de andre på overstående liste. Nogen her som ved hvordan jeg får DVB Viewer til at finde de sidste kanaler? På forhånd tak Katara. Redigeret af Katara - 12-Januar-2015 kl. 22:11 |
|
![]() |
|
Katara ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-Juni-2011 Sted: Odense Status: Offline Point: 41 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ingen der kan hjælpe?
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Online Point: 10581 |
Som altid anbefaler jeg at bruge Transedit som kan downloades fra DVBViewers members section.
Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
flkt: Hvis du læser mit oplæg, står der at jeg allerede har prøvet Transedit, uden held.
Men tak alligevel :) |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
Som start, har du HF tæt antennefordelingsanlæg?
http://digitalt.tv/sadan-sikrer-du-dig-optimale-kabel-tv-signaler/ Ofte skyldes manglende kanaler på kabel-Tv at der er indstråling fra andre radiotjenester, så som DVB-T og mobil tlf. sendere. Har du et TV med DVB-C tuner tilsluttet? Så tjek i menu for signalstyrke, og meget vigtigt signalkvalitet på de kanaler du mangler i DVBViewer. Du kan sagtens have høj signalstyrke, men lav kvalitet ved indstråling. Og tjek ved samme lejlighed for hvilken frekvens de manglende kanaler ligger på, det kan give et hint om hvor du finder dem med DVBViewer/Transedit. Mvh. JørgenT Redigeret af JørgenT - 13-Januar-2015 kl. 17:38 |
|
![]() |
|
digitalt.tv ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-November-2005 Status: Offline Point: 720 |
Hvis du kender hovedfrekvensen på din Waoo udbyder, så burde du også kunne finde alle kanaler via Transedit via netværkssøgning. Ved ikke om du har set http://digitalt.tv/scanning-af-kanaler-i-dvbviewer-transedit/
Redigeret af digitalt.tv - 13-Januar-2015 kl. 18:07 |
|
![]() |
|
JørgenT: Tak for svaret :)
Alt dette skulle der gerne være styr på. Jeg har intet TV kun min computer. Jeg prøvede dog at lave en ny søgning med Transedit, og nu har jeg sjovt nok fundet alle de manglede kanaler, med undtagelse af ID - Investigation Discovery HD |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Online Point: 10581 |
Og den er selvfølgelig stadig med i din pakke efter kanalomlægningen? ![]() Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Ja det går jeg da bestemt ud fra at den er, for den står på den opdateret listen, der udkom i går den 12.01.15, over de kanaler som jeg kan modtage. Jeg har den store pakke, og d u kan se listen her:
https://www.sef.dk/Documents/Fibernet/Frekvens-%20og%20TVkanal%20oversigt%20-%20privat%20-%20pr%20jan2015.pdf Redigeret af Katara - 13-Januar-2015 kl. 21:42 |
|
![]() |
|
Har du prøvet at lave en fuld scanning på alle QAMs og ikke kun på 256?
Flemming |
|
Samsung UE55F7005
|
![]() |
|
Jeps, på nær dem under 234 Mhz. :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |