recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HJÆLP til at lave wifi netværk.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HJÆLP til at lave wifi netværk.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
musikkman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér musikkman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HJÆLP til at lave wifi netværk.
    Sendt: 28-December-2014 kl. 14:34
Hej

Jeg har på mit kontor min TDC homeboks router med tilkoblet NAS. 

Jeg vil meget gerne have en god stabil forbindelse ind til min boxee box i stuen, så jeg kan streame film uden det lagger.

Da boxee kun har b/g standarden modtager jeg idag et g signal i stuen... (kan ca overføre data med 1,3MB/sek).

da min homeboks også har N-standarden tænkte jeg på om jeg kunne opsætte en slags N modtager ved siden af boxee, og så derfra kable til boxee.. (for at udnytte N standarten)

og hvis det ikke er nok må jeg vel ud i den nye AC standard..

Men kan man få sådan en boks som modtager signalet i enten N (eller AC) istedet for at køre i G som boxee kun understøtter??

Håber virkelig på svar...

-og ja, jeg ved det vil være bedst med kablet forbindelse... men det er desværre ikke muligt!

Mvh

Lars
Sony 55hx855

Onkyo tx-nr 5010

PS3

Elac 249BE Højttalere

XTZ 99w12 18 ice subwoofer

sonos musik system

Ps. skal du holde en havefest, så prøv os:
www.lejettelt.dk
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 20-April-2006
Point: 2601
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 31 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 15:01
Kan du ikke lave det med kablet netværk via dine stikkontakter.

De konvertere man kan få i dag, kan komme op på virkelig høje hastigheder og det bliver langt mere stabilt end trådløst netværk.

F.eks.:

Redigeret af Pallec - 28-December-2014 kl. 15:05
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 16:54
En Boxee Box har altså N netværk...

Til top
musikkman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Maj-2009
Sted: Denmark
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér musikkman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 17:08
Netværk gennem stikkontakterne er prøvet... men med dårligere signal end ved trådløs.. :(

hmm, ja beklager min fejl... boxee kører N... men det er så åbenbart ikke nok.. 
Sony 55hx855

Onkyo tx-nr 5010

PS3

Elac 249BE Højttalere

XTZ 99w12 18 ice subwoofer

sonos musik system

Ps. skal du holde en havefest, så prøv os:
www.lejettelt.dk
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu