|
Netflix - ingen titler i SuperHD mere |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
filmfreak ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1398 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-November-2014 kl. 17:26 |
Har lige opdaget at alle titlerne som før var i SuperHD nu kun vises som HD i oversigten - dvs har nu max 720p mod før 1080p
Har aldrig oplevet dette før. Der er ikke ændret på bredbåndforbindelsen som er på 15Mbit/s download (Fullrate) Spørgsmålet er om det er Fullrate, der pludselig ikke længere tillader SuperHD eller om problemet ligger hos Netflix . Nogen idéer ? |
|
![]() |
|
speedy5580 ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-Marts-2013 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du tjekket indstillingerne på din netflix konto
|
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6288 |
Hej , jeg har heller ikke " super HD " mere. Men mener at Netflix har lavet det om så det blot hedder HD nu , er det forkert . Jeg har heller ikke ændret noget.
MVH |
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
filmfreak ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1398 |
Ja det gjorde jeg og det eneste jeg umiddelbart kunne se kan have noget med det at gøre var 'streamingkvalitet' som stod til 'Auto' - satte den til højeste kvalitet. Men det ændrede ikke noget. Mener heller ikke det skulle have noget at gøre med om titlerne bliver vist med 'SuperHD' eller 'HD' logoet . Læste engang noget om at ens ISP skulle være medlem af netflix Open Connect , så måske har Fullrate meldt sig ud af dette. Tænkte på om andre med Fullrate har fået samme problem ?? Har haft Netflix i mindst et år og har altid haft SuperHD. |
|
![]() |
|
Nej, [HD] giver kun max 720p mens [SuperHD] giver 1080p Har lige checket at jeg nu højst opnår 720p ,hvor jeg før altid fik 1080p. Mener at ændringen må være sket i dag. |
|
![]() |
|
T-Duck ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Januar-2012 Sted: Vålse Danmark Status: Offline Point: 4074 |
Der står stadig superhd her på win 8 app hos mig
|
|
![]() |
|
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
Men fx Particle Feber er i 1080 og benævnes som HD. Og 4 k sendes stadig i 4K.
|
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
OK.
På min WIN 8 app står der også her 'SuperHD, men både på mit TV og WD tv Live boksen vises nu kun [HD] logoet. Har dog igen prøvet at streame en film med [HD] logo som godt nok viser 1080 SD - så det kan måske godt tænkes at Netflix har droppet SuperHD betegnelsen ?? |
|
![]() |
|
hopgreve ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2007 Sted: Greve Status: Offline Point: 6288 |
Hej , har lige været inde og se på min konto , under " afspilningsindstillinger. Her står min til "høj" bedste kvalitet , 3GB pr time for HD , 7GB for UHD , kan altså ikke vælge bedre kvalitet.
MVH |
|
TCL 65C855 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
|
|
![]() |
|
bentpetersson ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-November-2013 Status: Offline Point: 2437 |
Der har jo været kritik fra Dansk Elektronikbrance af benævnelsen super hd,
MEN vigtigst af alt: kvaliteten er ikke nedsat Se her http://ing.dk/artikel/dansk-elektronikbranche-netflix-snyder-kunderne-med-super-hd-136737 Redigeret af bentpetersson - 13-November-2014 kl. 19:25 |
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2127 |
Det er så en gammel artikel, men som du siger, så er kvaliteten ikke nedsat (i hvert fald ikke på win 8.1) og den er noget af det bedste der er at få herhjemme på streaming siden.
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
Ja, datoen på artiklen fortæller, at Netflix har været længe om at ændre. Jeg husker også diskussioner herinde
|
|
Med venlig hilsen
bentpetersson |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |