|
Philips Hue Light |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Damhus ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 503 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-November-2014 kl. 13:11 |
Hey
Jeg vil gerne prøve Philips Hue Light. Men jeg ved ikke rigtig hvor jeg skal starte, nogen der vil dele sine erfaringer? Jeg har Logitech Harmony Ultimate, men hvordan virker det reelt sammen? Og hvad kan jeg styre? Jeg tænker at starte med en lampe, men jeg synes også de der pærer alene virker smarte. Men hvordan spiller det hvis man f. eks sætter en pære i spisebordslampen? Jeg er med på at jeg kan styre alt muligt via App og Harmony. Men hvad så når konen kommer og slukker og tænder via væggen som hun nu plejer? Dør det hele så og skal sættes op igen, eller kan man bare tænde og slukke på den "gamle" kontakt også? Hvis man nu køber den startpakke der hedder "lux", er den "bridge" der følger med den samme som til de farvede pærer, så man senere kan tilkøbe farvede pærer? //Damhus |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der en frisk tråd om Hue |
|
![]() |
|
tobywan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
Du kan ikke nøjes med at starte med en. Du skal købe et startsæt med 2 eller 3 pærer, da denne også indeholder den netværksenhed der er nødvendig. Du kan sagtens blande de forskellige hueprodukter.
Du kan tænde og slukke som ved almindelige pærer på kontakten. Pæren nulstilles dog og tænder ved standardinstillinger (almindeligt hvidt lys). Kontakten skal selvfølgelig være tændt før den kan fjernstyres, men i praksis virker det også fint med at tænde og slukke på kontakten. Husk at der også findes en kontakt til Hue. Her har vi købt en enkelt og placeret den i vores indgangsparti, så vi nemt kan tænde eller slukke for en hel gruppe i forbindelse med vi kommer hjem eller forlader huset (uden at skulle til at have fat i en telefon).
|
|
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
|
![]() |
|
Damhus ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 503 |
Cool, der er jo svar på det hele..
Tak.. ![]() |
|
![]() |
|
tobywan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
Angående smart control, så fungerer det, men det fungerer ikke ret godt. Du kan sætte grupper op, som kan dæmpes, samt du kan dæmpe enkelte pærer individuelt. Jeg synes de ter for omstændigt, så bruger altid min telefon i stedet.
Kan anbefale Hue Pro app til dem af jer der er på android. Den giver nem adgang til profiler direkte via widgets. En anden mulighed er aktivere en bestemt profil, nå rman starter en aktivitet fra sin Harmony. Det virker ikke i praksis for os i et stuemiljø, da lysprofil ikke altid = aktivitet. Kan dog sagtens se muligheden i et hjemmebio miljø, hvor lyset altid skal være samme profil, når man aktiverer en bestemt profil.
|
|
|
|
![]() |
|
Hmm.
Det lyder som om man skal glemme det med profiler, og bare bruge dem som avancerede pærer, med dæmpe og farvefunktion? Smart Control? Hvad var det lige det var? |
|
![]() |
|
Med smart control mente jeg egentlig bare "harmony ultimate" og den måde kan styre Hue på via denne. Synes virkelig det er et lækkert produkt generelt, men lige til lyset fungerer den ikke optimalt for mig. Jeg bruger meget profiler/grupper, men ikke via min Harmony. Har lavet en gruppe til hvert rum, så det hele kan dæmpes tændes og slukkes nemmere, fremfor at skulle ind på hver enkelt pære hver gang. Derudover har jeg forskellige profiler. Daglig, aften, film osv. alt efter hvor meget og hvilke pærer der skal ændres. Redigeret af tobywan - 09-November-2014 kl. 14:36 |
|
|
|
![]() |
|
Okay, tror jeg forstår.
Smart Control er via Harmony, og det virker ikke så godt? Profiler er smart, og det hele styres godt via App? Men fungerer Harmony ok til at lige at slukke/tænde, skrue op/ned for de enkelte lamper? Det skal jeg altså have. ![]() |
|
![]() |
|
Ja det fungerer fint via App, men overvej alligevel en Hue Tap - de supplerer hinanden godt. Savnede kontakten ofte før den kom på markedet. Jeg bruger heller ikke Philips egen app, men i stedet Hue Pro, som jeg synes giver bedre kontrol. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.benchevoor.huepro&hl=en http://www2.meethue.com/en-us/the-range/hue-tap/ Igen.. Kontrollen via Harmony virker ikke for mig, men man kan sagtens de ting du nævner - det er sikkert tilvænning :)
Redigeret af tobywan - 09-November-2014 kl. 14:43 |
|
|
|
![]() |
|
Det lyder cool, det skal prøves.
Og det virker til det har "bidt sig fast", med masser af muligheder for lamper, pærer osv. Du har sikkert ret med tilvænningen, det skal jo også bare være så alle i huset kan være med.. ![]() |
|
![]() |
|
Helmuth ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Maj-2008 Status: Offline Point: 278 |
A)
Hvad findes der er af gode og billigere konkurrenter/alternativer til Philips Hue? B) Her er en ny test af Philips Hue fra Computerworld.dk = LINK
|
|
![]() |
|
http://lifx.co/ - endte dog med at være dyrere end Hue sidst jeg kiggede Jeg tror du får svært ved at finde noget med så stort sortiment og samme kvalitet som Hue. Personligt skal jeg i hvert fald ikke ud og investere flere tusinde kroner i noget som jeg ikke ved kan købes om et par år - men konkurenterne skal da nok komme. Testen du linker til fejler på et kæmpe område, da den fokuserer meget på Philips egen app. Hue har et helt åbent api, hvilket gør at der løbende udvikles andre applikationer til at styre systemet med. Derudover er der kommet en opdatering til Philips egen app, som løser nogle af de udfordringer der beskrives.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |