recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Oppo 103 eller 103D?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Oppo 103 eller 103D?

Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-Juli-2013
Status: Offline
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Oppo 103 eller 103D?
    Sendt: 13-Januar-2014 kl. 07:16
Jeg skal have ny Bluray-afspiller!

Valget er efterhånden kogt ned til et valg imellem Oppo, med eller uden Darbee!
Der er allerede mange tråde, der omhandler Darbee, så det skal vi ikke diskutere her

Vi skal forestille os, at vi skal sammenligne de to modeller, mens Darbee er slukket på 103D.

Hvilken er bedst?
Glem prisforskellen.....jeg har sgu snart ofret så mange penge på min hobby, at en tusse fra eller til kan være lige meget

Mvh. Michael
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Point: 4172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 07:50
Det tror jeg herinde der er enighed skal være uden D.
Ikke noget der gavner billedkvaliteten og slet ikke hvis det er et korrekt billede man går efter.
SVP03
Til top
Visca Blaugrana Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-April-2005
Point: 155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Visca Blaugrana Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 08:15
Jeg ville vælge 103d, jeg går selv meget op i at kalibrere, og af den grund ville jeg ALDRIG bruge darbee, men da det ganske nemt kan slukkes og dermed virke som en normal 103, så syntes jeg det kunne være spændene at se hvordan den virker i forskellige situationer
Til top
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 08:42
SVP03: billedchippen er jo forskellig, så det er ikke alene et spørgsmål, om maskinen skal være med eller uden Darbee.......maskinerne er simpelthen forskellige...

Visca Blaugrana: enig; er helt sikker sjovt, hvis man kan eksperimentere.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 09:56
Ifølge Oppo selv er billedet identisk ved Bluray, men bedre på 103D ved afspilning af DVD. Så svaret må være at hvis man kun ser BD er det 1000.- ud af vinduet, hvis man vil have den bedste DVD-afspiller skal man købe D'eren.
Til top
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 10:06

Tak for et klart svar, Otto Smile

Jeg har masser af DVD'er...men ser dem aldrig, da jeg har overgivet mig til Netflix.....

Så melder næste spørgsmål sig bare: er en Oppo så i virkeligheden så meget bedre end f.eks den nye Denon DBT 3313, hvis man alligevel bypasser alle billed-kredsløbene?
Til top
Visca Blaugrana Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-April-2005
Point: 155
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Visca Blaugrana Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 10:43
http://hstrial-jrodriguez996.homestead.com/OPPO-BDP-103D-Darbee-Edition-Blu-ray-3D-Review.html?_=1382407813601

Jeg finder dette interesant da du tilsyndeladende kan tilføje darbee på fx andre kilder
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12409
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 11:45
Man skal aldrig føje Darbee til noget som helst.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 13:08
Oprindeligt skrevet af Dichael Dichael skrev:

Så melder næste spørgsmål sig bare: er en Oppo så i virkeligheden så meget bedre end f.eks den nye Denon DBT 3313, hvis man alligevel bypasser alle billed-kredsløbene?

På rå billedkvalitet, næppe.
Til top
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 13:17
Det hele kører i ring Tongue

Alt er i spil: der er folk, der mener, at den billigste spille gør det lige så godt som en high-end....selv mener jeg, at der er klar forskel på billedkvaliteten.
Derfor har jeg tjekket Denon DBT-3313, Oppo 103 og 103D, samt Cambridge 752.
Alle, efter min mening super lækre og hurtige maskiner.

Jeg ønsker følgende: 2 outputs (projektor + TV), netflix. Jeg har en ide om, at YouSee + Netflix "har godt af", at komme en tur gennem blu-ray spilleren og nyde godt af billedbehandlingen?
Jeg er ligeglad med DVD'erne....

Derfor havde jeg en iden om, at det rette valg er Oppo og vil egentlig blot høre, om nogen havde erfaring med forskellen på de to.....og ikke Darbee-delen.
Den diskussion har vi ikke energi til i denne tråd, vel Sleepy

Mvh. Michael 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af Dichael Dichael skrev:

Det hele kører i ring Tongue

Alt er i spil: der er folk, der mener, at den billigste spille gør det lige så godt som en high-end....selv mener jeg, at der er klar forskel på billedkvaliteten.
Derfor har jeg tjekket Denon DBT-3313, Oppo 103 og 103D, samt Cambridge 752.
Alle, efter min mening super lækre og hurtige maskiner.

Jeg ønsker følgende: 2 outputs (projektor + TV), netflix. Jeg har en ide om, at YouSee + Netflix "har godt af", at komme en tur gennem blu-ray spilleren og nyde godt af billedbehandlingen?
Jeg er ligeglad med DVD'erne....

Derfor havde jeg en iden om, at det rette valg er Oppo og vil egentlig blot høre, om nogen havde erfaring med forskellen på de to.....og ikke Darbee-delen.
Den diskussion har vi ikke energi til i denne tråd, vel Sleepy

Mvh. Michael 
Jeg havde på et tidspunkt en snak med Oppo UK om Darbee versionen. Jeg fik det svar, at Darbee til en vis grad rettede sig til større "Paneler" (læs projektorer), ligesom de sagde at det hele jo afhang af hvorledes man ønskede sit billede. Darbee var i det mindste nærmest ligegyldigt til mit Pana 55VT60 - som jeg forstod det.

Måske er der muligheden for at du hos en af de rigtigt gode Oppo forhandlere kan låne en af hver model med hjem, og prøve hvad du bedst selv kan lide. En forhandler jeg kender synes at Darbee er ganske fornuftigt.

Så pøj pøj medSmile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Leviathan.jk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Købrnhavn
Point: 823
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leviathan.jk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Januar-2014 kl. 14:40
Det er altså mig en gåde, hvordan tendensen kan skifte så hurtigt. Nu har man i mange år bandlyst brug af kunstig skarphed, og så lige pludselig er det ok, fordi netop Darbee gør det?
Samsung SP-A900B, Screen Excellence Slim, Procella P6, Procella P10, Anthem AVM 50v, Anthem PVA-5, Denon DVD-3800BD, Samsung BD-F8900
Til top

Besvar Besvar Side  123 8>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu