recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee kabel modem ac1600
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee kabel modem ac1600

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee kabel modem ac1600
    Sendt: 07-September-2014 kl. 18:56
Hej

Jeg har et cg3000 kabel modem fra yousee som der er meget ustabil på trådløs! Har prøvet flere ting sammen med yousee uden held!
Men nu har de et nyt modem Netgear ac1600, nogen der har erfaringer med det?

Jesper
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 21:42
AC1600 er det ikke en standart !

Er det dette modem du mener ?

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Bredbaand/Opsaetning/YouSee_modemmer/Netgear_C6250.aspx
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 21:54
Ja det er det modem, der står bare Netgear ac1600 i bunden af det! 😛 prøvede det lige ved min nevø, og fik fuld skrue på trådløs til min telefon 69/13 mbps
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 22:09
Har ikke erfaringer med dette modem, men lyder til at det virker hos din nevø.

Du kunne jo prøve at ringe til YouSee om du kan få en bytter
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 23:10
Det kunne være rart og lige høre om nogen har oplevet nogle problemer med den, det er jo ikke kun hastigheden der er afgørende!
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2014 kl. 23:20
nogen skal jo være de første, det kan jo lige så godt være dig.

Så kunne du jo selv dele ud af dine erfaringer.

NB. Hvis du har problemer med dit nuværende modem, så kan det jo ikke gå helt galt.
Til top
cjoens Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Juli-2014
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cjoens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2014 kl. 18:03

Gammel tråd, men måske alligevel interessant.

Jeg har YouSee internet via kabeltv netværket, og så får man en Netgear CG3700.

Det er ikke nogen god router, den har ganske enkelt ikke kræfter til at håndtere routing hvis der er flere enheder på. Og mon ikke YouSee køber i samme prisklasse selvom de har andre modeller.

Jeg har selv købt en ASUS RT-N56U og sat YouSee routeren i bridge mode.

Det spiller bare, har ikke haft udfald siden.

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2014 kl. 18:48
Jeg har også opgivet og købt en netgear R7000, nu er der ikke problemer mere, fuld hastighed trådløs på hele grunden
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 1343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdrhan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2014 kl. 21:38
Har ingen problemer overhovedet med min CG3700, trækker bærbar , mobil,tablet og 2 tv´s trådløst , fuld skrue på alle...
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
cjoens Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 04-Juli-2014
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cjoens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2014 kl. 18:46

Oprindeligt skrevet af pdrhan pdrhan skrev:

Har ingen problemer overhovedet med min CG3700, trækker bærbar , mobil,tablet og 2 tv´s trådløst , fuld skrue på alle...

Jeg er ikke i tvivl om at den for de fleste bare gør det den skal, ellers ville YouSee ikke bruge den. Jeg er ikke voldsomt imponeret af dem, men de er dog et nogenlunde seriøst firma ;-)

Men netværkshastighed er to ting,båndbredde og latency (forsinkelse). Du kan have oceaner af båndbredde men dårlig latency, og stremaer du Netflix er det fuldstændig ligegyldigt.

Men henter du f.eks en avishjemmeside, så vil du i nogen browsere kunne se hvor mange forskellige kilder der er ... de fleste fra tåbelige reklameleverandører. Hver ny forbindelse er ramt af routerens latency.

Langt de fleste vil så opleve at måler de deres internet hastighed så hopper viseren hurtigt op på max speed ... det er nemlig en ubrudt strøm af data fra en enkelt kilde, båndbredde overtrumfer latency.

Men henter du en hjemmeside ned går det lidt mere trægt.

Jeg kan tydeligt mærke forskel på helt almindelig daglig internet brug efter at have skiftet YouSee's kinaboks ud med en kvalitetsrouter. Når jeg klikker på et link er hele siden som regel hentet inden jeg har blinket med øjnene ... før kom det dryppende sådan hen ad vejen.

Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 12:56
Det er også det jeg oplever med min nye kvalitets Router alt kører bare bedre både kablet og trådløs. Det var også den besked jeg fik i udvidet support, at man ikke skulle forvente for meget af deres Router
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Marts-2007
Point: 1343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdrhan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 13:15
Hvis man sætter et "eksternt" på slukker man så bare for wifi delen i yousee modem og tilslutter det andet i en ledig port bagpå?
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu