|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
steger ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 354 |
![]() Sendt: 03-Oktober-2006 kl. 17:08 |
|
Skal have en reciever til en DVD og et TV. De har disse tilslutningsmuligheder: DVD: TV: Hvilken tilslutninger skal jeg gå efter i en reciever hvis jeg vil have mest ud af det - og er der nogen af dem der lyder "næsten" ens. Ville jo gerne have så meget digitalt som muligt. Hvordan skal lyden fra mit TV fx. gå iover i recieveren? Redigeret af steger - 03-Oktober-2006 kl. 17:10 |
||
BIO: Libratone Lounge, Panasonic TH-42PZ80.
PC: Apple Cinema Display 23", ATI HD7850 0db., Core i5 I5-2550K 3,3GHz, 8 GB RAM, Windows 7 x64 |
||
![]() |
||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
![]() |
|
al digital lyd er ens, men fordelem med hdmi er at der også er lyd med i kablet Men du har jo ikke hdmi udgang på din dvd ? Hans |
||
![]() |
||
steger ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 354 |
![]() |
|
Ved godt at al digital lyd er ens - trods alt. Ved også lyd/billed er i HDMI. Jeg skal vel køre SPDIF ud af DVD'en i recieveren - men hvad med skal jeg gøre med TV'et? Mit spørgsmål er vel bare: |
||
PC: Apple Cinema Display 23", ATI HD7850 0db., Core i5 I5-2550K 3,3GHz, 8 GB RAM, Windows 7 x64 |
||
![]() |
||
vipmlo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 830 |
![]() |
|
Via dit TVs RCA output. Dette forbinder du til receiveren. Hvis receiveren har SCART stik kan det også gøre det.
Det står i din manual http://www.oppodigital.com/Download/OPDV971H_User_Manual.pdf på side 10 - 12. Redigeret af vipmlo - 03-Oktober-2006 kl. 19:57 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Har desværre ikke modtaget min OPPO DVD endnu. Jeg går ud fra at jeg bare skal bruge SPDIF. Det med mit TV's RCA output - er det digitalt? Scart outputtet er vel ikke den mest optimale løsning - eller? |
||
||
![]() |
||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7981 |
![]() |
|
Et tv's RCA output er analogt - almindeligt stereo lyd kabel. Om scart løsning er ligeså godt - jo såmænd, men der er ikke rigtig nogen grund til det.
|
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hmm... Starter en ny tråd om et tillægsspørgsmål - da jeg er blevet klogere i denne tråd. Overskriften er også hen ivejret efterhånden
![]() |
||
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |