recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Nyt Media Player setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til Nyt Media Player setup

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kyozo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-September-2014
Sted: Skanderborg
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kyozo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til Nyt Media Player setup
    Sendt: 02-September-2014 kl. 21:42
Hej,

Jeg har behov for lidt hjælp og anbefalinger og har for at være ærlig ikke sat mig ret meget ind i hvad der er godt og skidt.

Jeg har et utilstrækkeligt og besværligt media player setup nu, som ser ud nogenlunde således.

En gammel Marantz Surround forstærker, som jeg er ret glad for, og ikke har tænkt mig at skifte ud, Den har et par optiske lydindgange, hvoraf jeg pt. bruger en til min ps3, og en anden til en Raidsonic media player (tror nok den hedder mp 3011) den er nok en 4-5 år gammel, og interfacet er totalt skod, så den er jeg klar til at skodde.

Jeg står nu og vil gerne have en meget bedre media player funktionalitet, mine primære krav er:
  • kan afspille diverse film formater
  • kan afspille musik i både flac, ogg, vma og mp3
  • kunne streame NetFlix mm
  • kunne streame yousee play (evt. fra tablet / telefon til forstærker via en bluetooth adapter)
  • Være forholdsvist støjsvag
  • Må gerne kunne fungere som NAS, eller alternativt kunne hente data fra en NAS
  • Skulle kunne styres fra en android telefon / tablet så jeg kan afspille musik uden at skulle tænde tv'et.
  • Min telefon kan lave MiraCast, så det kunne være et plus hvis det var understøttet.
  • Jeg vil gerne kunne afspille Blu-Ray, men det er OK hvis jeg skal købe en ekstern afspiller.
  • Jeg vil også gerne kunne streame fra NAS til min Linux PC
  • Umiddelbart tænker jeg at jeg vil køre trådløst, da min router står i den anden ende af huset.

Jeg havde egentlig tænkt på at købe en eller anden lille pc, men her bliver jeg lidt i tvivl om lydudgangen, da optisk lydudgang nok ikke er standard på ret mange lydkort, hvis det overhovedet kan fås. 

Et andet alternativ er at finde en android stick, men her tænker jeg igen at lydudgangen vil være et problem.

Jeg har også kigget på f.eks. WD TV som en mulighed, men så skal der også investeres i en NAS.

Det slog mig lige at måske kan en ps4 bruges, men har ikke kigget nærmere på den media player funktionalitet.

Så kære altvidende recordere.dk forumbrugere - jeg beder jer, rådgiv mig i denne jungle. Smile

På forhånd tak

Kyozo.

Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2014 kl. 21:49
en android stick vil ikke kunne hjælpe dig med at dække alle de krav - det eneste der kommer i nærheden er en fullblown pc med masser af harddisk plads hvis den skal køre som NAS.

så enten køber du en alm pc (og hvis den skal fungere som NAS - så genovervej i den grad det trådløse - det er altså bare ikke en fed løsning. NAS skal bare kobles på med tråd) eller også hedder det en 2-enheds løsning med NAS for sig og det bedste ville nok være en lille NUC-lignende PC. - sorry der er ingen billige genveje her.
Til top
blindpet Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-September-2014
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér blindpet Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2014 kl. 15:05
Enig med claus, du skal bruge en PC. Hvor mange clienter skal denne maskine kunne servere media til?

Det lyder som om du skal have en HTPC NAS media server combo. Du kan bruge en ældre bærbar hvis den ikke behøver at transcode. Jeg købte min til 500 kroner so det kan godt lade sig gøre. Du kan også bruge en tower så der er masser af plads til hard disk.

Jeg tror den bliver nødt til at køre Windows pga din Bluray krav.

Det med musikken kan gøres med en MPD server på linux som kan køre i en VM. MPD serveren kan kontrolleres med en app på telefonen.

Du kan sikkert finde en USB sound card som har optisk udgang.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu