|
DTS HD Master på Mini Mac |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 10-September-2014 kl. 00:23 |
I vinters fik jeg rippet en stor blu-ray samling som jeg nu kører på en Mac mini 2012. Jeg kan forstå at Mini Mac´en blot understøtter DTS. Kan man på nogen måde få HD lyden ud af Macen?
I Bagklog skabens øjne skulle jeg have rippet den med blot DTS lydsporet, det havde givet mig langt mere plads på harddisken:). Og det bliver ikke lavet om, så heller udnytte det, hvis det kan lade sig gøre. Det skal måske lige tilføjes at jeg bruger xbmc og self HDMI 1.4 kabel Redigeret af Bromberg5 - 10-September-2014 kl. 00:39 |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jo, hvis du installerer Windows eller en Linux distro på den, så kan du :)
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
Det ville jeg bare rigtig gerne udenom.
Jeg kan forstå det er et software issue. Det er ikke noget xbmc kan håndtere? Hvis jeg installere Linux kan jeg så stadig finde min timecapsule? |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
ja selvfølgelig kan du finde din timecapsule - du skal bare huske at sætte den til at køre via enten SMB eller NFS - men du kan selvsagt ikke bruge dine timemachine backups til en klejne hvis du installerer ren linux på den uden at du også har osx kørende. Man må lide for skønheden og pt er det bare ikke muligt at få hd master lyd ud gennem osx. Så enten laver man en bootcamp med windows eller deler disken op i flere dele og installerer linux på en af dem og bruger den til at afspille video fra.
|
|
![]() |
|
Jeg bruger den ikke som timemachine, kun film, musik og billeder:-)
Havde håbet at der fandtes noget 3 parts software |
|
![]() |
|
Vejrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 687 |
Driveren som håndtere HD lyd er stadig ikke en del af OSX og heller ikke i den nye version OSX Yosemite som kommer snart. (har prøvet) du skal enten som Nagash siger ligge Windows eller Linux på.
|
|
![]() |
|
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1155 |
Jeg har også været der - der er desværre ingen mulighed for det.
Omvendt er det da rart at dine film ligger i max kvalitet. Mini'en kan jo fint afspille det - der kommer dog kun dts core ud, men du kan muligvis ikke høre forskel alligevel. Og bliver det i fremtiden anderledes eller du får dig en anden afspiller så ligger de klar i HD
Redigeret af Berdel - 10-September-2014 kl. 10:05 |
|
![]() |
|
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
Da jeg forsøgte her i foråret at benytte en Mac Bookpro fra vinter 2013 kunne jeg ikke afspille HD lydspor selv fra Windows, det lader til at Apple endnu ikke vil betale for licensen til HD lyd, og har derfor ikke inkorporeret dette i hverken OSX eller deres Windows Bootcamp drivere.
|
|
![]() |
|
Vejrup ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-August-2011 Sted: København Status: Offline Point: 687 |
Kenzo85_ Det er fordi du skal ikke installere audio drivere via bootcamp du kan slette dem igen og installere HD driverne selv.
|
|
![]() |
|
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
Ahh okay, er disse blot nogle standard Intel drivere ?
|
|
![]() |
|
Jeg mener det var Realtek HD Audio drivere jeg installerede på min MBP Retina men kan ikke huske det 100%..
|
|
![]() |
|
kharder ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 191 |
MakeMKV kan lave tabs fri konvertering fra HD lydformaterne og til flac. Det fungerer upåklageligt i både xbmc og vlc.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |