|
Kabel tilslutninger |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-August-2014 kl. 06:31 |
I forsøget på at yderligere forenkle mit tv/film/musik setup (og hjælpe fruen) tænker jeg på at tilslutte enheder til tv´et istedet for min soundbar.
Lidt om hvordan det er nu. Mac Mini Apple TV3 PS4 er tilsluttet med HDMI til Panorama 2 soundbar, som så er tilsluttet mit tv (Panasonic vt30) via HDMI. Det ville forenkle en hel del at jeg eksempelvis kunne tilslutte således: Mac Mini Apple TV3 PS4 direkte til tv´et og herfra blot tilslutte Panorama som lydkilde. Det gøres enklere, da alle inputs således ville fremgår i oversigten(som kan navngives eks ATV3, PS4 osv), ved tryk på AV knappen. Nu da alt er tilsluttet Panorama, skal tv´et over på AV1(som er navngivet Soundbar) og her fra soundbaren skal yderligere vælges input ift hvilken af enhederne der ønskes at bruge. Det er ikke besværligt, men nok til at fruen egentlig ikke gider rode med det OG det giver mig er virvar af betjeninger. Med HDMI CEC, mener jeg at tv´et remote kan styre ihvertfald, apple tv, PS4 en lille adapter kan købes så Mac Mini (XBMC) også kan styres og skulle fremgå som tilsluttet udstyr på tv´et. Samtiigt ville det gøre at min soundbar kunne står på samme input (vha) ARC eller toslink, hvilket ville gøre at jeg kunne droppe soundbar remoten. Desværre kan mit tv og soundbar ikke arbejde skide godt sammen, så nu har jeg altid den soundbar remote ved hånden, blot for at skifte input. Soundbar, apple tv go Mac mini understøtter kun DTS alligevel så toslink ville være fint nok anyways. Det eneste jeg kan se der blir noget knald er tv´ets evne til at sende signal fra ATV, Macmini og ps4 videre til soundbaren - Vil det ikke "kun" være stereo? Jeg er med på min soundbar ikke er en surround receiver, men det er nu engang sådan den modtager signal - 5.1. Kan jeg gøre som overstående? Giver det ikke mening, prøver jeg at uddybe:)
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3793 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ingen med en kommentar?
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7237 |
Hvad med at brug en multi remote som er aktivitets baseret .
Så behøver fruen ikke rode med indstillinger. Selv bruger jeg en logitech smart control og den er fruen i huset meget glad for. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19812 |
Kan den? Anyhow, så har jeg en Lintronic boks og styrer alt fra en Beo4 fjernbetjening - den løsning kommer jeg til at beholde i mange år..... Klaus Redigeret af KlausDM - 13-August-2014 kl. 15:03 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Køb en billig Logitech multiremote, der kan styre det antal apparater du har brug for.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |