|
TV-tuner følsomhed HTPC |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
langben ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2009 Status: Offline Point: 194 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-August-2014 kl. 11:40 |
||
Efter åbningen af 4G har vi jævnligt problemer hjemme hos os med tv-signalet i form af pixeleringer og hakkende billede/udfald. Signalet er dvbc fra Stofa (tidl. SE) fra fiberboksen og direkte herfra til en htpc, hvori der sidder et digital devices cine dvbc-kort. Signalet er i orden i følge nyligt tekniker-besøg og kablingen ligeså. Der er da heller ikke nogen problemer hvis kablet sættes direkte i mit tv.
Jeg har forsøgt at skærme cine-kortet i htpc'en uden held og må nok desværre konkludere at kortet enten er for modtagelig overfor udefra kommende støj eller ikke er følsomt nok. Nogen der har erfaringer med feks HDHomerun eller andre dvbc-tunere hvad angår følsomhed? HDhomerun har jo i hvert mulighed for at blive "gemt væk" og dermed måske bedre skærmet fra støj udefra. Hvad sig I kloge hoveder derude? ![]() |
|||
![]() |
|||
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10581 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Er der flere udgange fra fiberboksen, så du eventuelt kunne prøve en anden?
Jeg havde nemlig et lignende problem med mit Stofa signal. Det viste sig, at hvis jeg tog signalet fra en af de andre udgange på min fordeler, så forsvandt problemet. Dette til trods for at Stofas tekniker målte signalet som værende i orden på alle fordelerens tre udgange. Flemming |
|||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|||
![]() |
|||
Prasmus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 538 |
||
Kan nok ikke hjælpe, men her er lidt info.
Jeg har udvidet et FireDTV baseret system med en HDhomerun (den lille med 2 tunere), og hvis man skal tro enhedernes melding om signalstyrke så er HDHR noget mindre følsom end FireDTV boksene. Om det skyldes forskellig målemetode/præcision eller om FireDTV bare er meget følsomme skal jeg ikke kunne sige, men før jeg hævede forstærkningen, sagde førstnævnte 100% medens HDHR sagde noget i 70'erne. Selvom billedet var fint med 7x% har jeg hævet forstærkningen i min antenneforstærker, så de nu siger 95% og FireDTV siger stadig 100% og billedet er stadig fint. Jeg tror nu ikke du er plaget af signalstyrken eller mangel på samme, men som du selv er inde på er det nok et indstrålings problem (måske fra 4G). Om en HDHR vil løse dit problem er ikke til at sige, men jeg har umiddelbart ikke bemærket indstrålings problemer på min. |
|||
![]() |
|||
langben ![]() Bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2009 Status: Offline Point: 194 |
||
Tak for svarene. Der er kun én udgang på boksen til kabeltv-signalet så ikke mulighed for at skifte. Signalet er som skrevet tidligere ikke splittet eller fordelt på nogen måde - går direkte fra boksens ene udgang til indgangen på tv-kortet i htpc'en. Kablet er korrekt skærmet - jeg har for god orden skyld prøvet med andre kabler uden forskel. Jeg kan jo evt prøve at bestille en homerun over nettet - og afprøve det. Såfremt det ikke hjælper kan jeg returnere enheden.
|
|||
![]() |
|||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
||
FireDTV kortene er lavet af Digital Devices, som laver nogle lækre tunere. Jeg har selv 4x tunere i mit mediecenter som skifter lynhurtigt.
|
|||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|||
![]() |
|||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
||
|
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|||
![]() |
|||
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
||
Så vidt jeg har kunne læse mig frem til, så er Digital Everywhere blevet opkøbt af Digital Devices. Det er også derfor at man kan købe deres kort hos Digital Devices. Det svarer lidt til at Apple enheder skulle blive solgt igennem Microsofts webshop. |
|||
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|||
![]() |
|||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
||
|
|||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
|||
![]() |
|||
Flmr77 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Februar-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 249 |
||
Op>>hvor bor du henne, måske du havde mulighed for at låne en tuner for at afprøve om det kan afhjælpe problemet. Undskyld for ot. Hvor findes de drivere på hjemmesiden ?. har nemlig en FloppyDTv tuner liggende og samle støv, som lige skal prøves af om den kan fungere med Yousee Bland selv eller om jeg skal ud og have en anden tuner til tuner parken.
|
|||
![]() |
|||
||
|
|||
|||
![]() |
|||
||
Sorry, du skrev jo YouSee, og dermed kabel. Jeg har kun DVB-S (sattelit)
|
|||
|||
![]() |
|||
Prasmus ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 538 |
||
Prøv http://support.digital-devices.de/knowledgebase.php?category=27&language=English eller at google "firedtv driver" :-) Der er kun drivere til XP, Vista og Win7. Husk at du også skal have CAM interface og et YouSee kort for at få bland selv kanalerne. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |