|
HTPC med windows 8.1 |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Erland ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 39 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Juli-2014 kl. 20:00 |
Hej
Jeg leger lidt med at lave en HTPC. I den forbindelse mangler jeg en windows 8.1, som jeg tænker at lægge XBMC ovenpå. Spørgsmålet er, hvor køber jeg Windows 8.1 billigst? (jeg mindes at have set et Ebay-link her på recordere.dk men kan ikke finde det igen). Mvh. Erland |
|
![]() |
|
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ved ikke hvor du finder windows billigst, men bare så du ved det, så findes der en linuxversion af XBMC der slet ikke kræver windows, så måske det kunne være en mulighed.
Jeg har ikke selv prøvet den, men du kunne da prøve: http://xbmc.org/download/ |
|
![]() |
|
Erland ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 03-Marts-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 39 |
Hej
Tak for svaret. Det er tanken, at jeg skal kunne køre HBO Nordic, TV2 play og C More play. Som jeg har forstået det, kan det nemmest lade sig gøre gennem en launcher og win8 apps. Mvh. Erland |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
Der var vist et link til en billig upgrade licens, men du skal vel bruge en helt ny licens? I første omgang kan du downloade et iso image og installere, og undlade at indtaste licens key. Så skulle du kunne teste i 30 dage uden at købe (skal dog vist aktiveres inden nogle få dage). Og hvis jeg husker ret, kan du forny de 30 dage 2 gange, så du får 90 dage i alt. ![]() Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
Hej Jørgen
Det er da en udmærket mulighed for at teste "skidtet" inden køb. Det prøver jeg. Mvh. Erland |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Jeg kan ikke anbefale Windows 8 eller Windows 8.1 til mediecenter. Jeg kører selv med Windows 8.1 med alle opdateringer og det er et fantastisk system. MEN - Microsoft har besluttet sig for at man ikke kan slå Desktop Window Manager (DWM) fra som også i Windows 7 hed Aero. DWM gør det umuligt at tilpasse sin framerate korrekt til output af grafikkortet. Det hænger sammen med at grafikkortet ikke kan køre præcis 50 Hz, 24Hz eller 23,975 Hz. Der er en mikroskopisk variation som måske kun er en tusindedel (1/1000) upræcis. Men hvis man kører 24 frames i sekundet, så vil denne upræcished være nødt til at blive reguleret ca. hvert 40 sekund. Det vil resultere i et hak ca. en gang i minuttet. Men Microsoft er åbenbart ikke feinschmecker og derfor har man nok ikke forståelse for problemet. I Windows 7 kan DWM slås fra, men det kan man desværre ikke fra Windows 8. Så eneste mulighed indtil nu er at skifter render ud med eksempelvis madVR. Men render kan ikke skiftes ud på peogrammer som XBMC eller MediaPortal for Windows.
![]() |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Jeg ved ikke om det her kan bruges. Har ikke selv rodet med det:
How to disable DWM Anyone want to disable DWM in Windows 8. Here is an instruction how to do so. Please take a note that those steps shouldn't be taken by any non-experienced Windows user. If you do not know what you are doing - take a system restore point before proceeding. :-) You can easly lock yourself out if you do not take extra caution performing those steps. But I still hope someone finds them useful 1. Go to %WINDIR%\system32 2. Right click on dwm.exe and select Properties -> Security -> Advanced -> Change owner -> Take ownership of file. 3. Accept all changes, close the properties dialog, then right click on dwm.exe and select Properties -> Security -> Advanced -> Change permissions 4. Add Everyone -> Deny Execute 5. Accept all changes and save 6. Now here is a tricky part, you HAVE to kill two programs Explorer.exe and dwm.exe by means of using Elevated Command prompt and typing "tskill explorer /a" and "tskill dwm /a". Warning! You have to kill first explorer and then dwm as if you do it in other order, you will meet the black screen in which only "Top most" windows will be shown. During all time explorer MUST be not working. In order to use explorer (and Modern apps of Windows 8) again you have to reverse the procedure. (One can combine this with CreateDesktop -> SwitchDesktop sort of program for automation and safety of this procedure) P.S. Fandt det her:http://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/hh848042(v=vs.85).aspx Redigeret af MCenterFreak - 07-Juli-2014 kl. 10:59 |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
micker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
Hvis det er en intel nuc du påtæner at lave htpc med, kan jeg lige give lidt beretninger om mit forløb. Jeg havde nemlig planer om at afspille præcis samme som du nævner. Intel understøtter ikke drivere til windows 8 så der man kan få HD lyd eller surround via Netflix. Faktisk kunne jeg intet lyd få ud af HDMI, kun analog. Der findes mange guide til at disable login i Windows 8.1 men de virker desværre ikke, så jeg har måtte lade et keyboard ligge fremme få at kunne logge ind. Desuden er der opdateringer i tide og utide så en typisk genstat tager en evighed. Driver problemerne i windows satte en del begrænsninger for mig, og det metro halløj i win 8 skabte flere problemer end det løste, når man gerne bare vil styre sit mediecenter med en fjernbetjening. Lang historie kort fortalt, jeg blev så træt af windows at jeg slettede det en uge efter, på trods af at have brugt mange timer med opsætning, og installerede Openelec, nu booter mit mediecenter i XBMC på rekordtid, ingen driverproblemer, desværre mangler jeg netflix og HBO.
|
|
Panasonic TH42PX70
Denon / B&W 800 bio PS3 |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Kan ikke forstå at du ikka kan få den goe gamle login funktion til at virke ved at skrive: control userpassword2 Jeg har slået login fra på min Windows 8.1 på denne måde. |
|
|
|
![]() |
|
Hej MCenterFreak, jeg har prøvet denne metode, den løste ikke problemet med korrekt afspilning. Så måske er tingene bundet sammen med nogle flere funktioner, som på Win8 gør at tingene ikke kan slåes fra. Jeg må geninstallere en Win7 og undvære netflix
|
|
|
|
![]() |
|
sirvival3 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Oktober-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 168 |
micker >
http://www.pcworld.com/article/2015587/how-to-bypass-the-windows-8-password-screen.html ^^Denne guide virker til bypass logon på PC'en. http://www.7tutorials.com/how-boot-desktop-windows-8-skip-start-screen ^^Denne guide virker i forhold til at gå direkte til skrivebordet. |
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Cyberguyen.
Kører du Haswell med HD4600? For os med dette, virker 23.976Hz uden problemer i Windows 8. (Ved ikke med 8.1 dog). Eller dvs AnandTech har slået det fast og har intet problem oplevet selv med hak i billedet. Hvis du gerne vil deaktivere Explorer.exe og logge direkte i XBMC, så kan dette tools bruges, samme tool kan bruges til nemt aktivere Explorer.exe http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=136798 Ang deaktivering af login screen bruger jeg også control userpasswords2 |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |