|
HTPC eller NUC + NAS |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Sixon ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-December-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 40 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-Juni-2014 kl. 15:22 |
Hejsa.
Mit HTPC stod desværre af for noget tid siden og nu har jeg fået sparet lidt penge op til noget nyt. Men, hvilken løsning er den bedste anno 2014? Det hele samlet i en masknie eller en NUC + NAS? Her er mine prioriteringer og behov: #1) 1080p og TrueHD/DTS-HD 7.1 passthrough #2) Torrent handling #3) Stabilt billed #4) Lydløs eller så tæt på som muligt.
#5) Lavt strømforbrug Før havde jeg følgende: Intel 2520T, 12GB RAM, 6TB HDD, som kørte OpenELEC. Strømforbruget lå max på 42w Men fik aldrig torrent til at fungere ordenligt på den. |
|
![]() |
|
t33j4y ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-November-2008 Sted: Aalborg,Denmark Status: Offline Point: 425 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hejsa.
Jeg har en Intel NUC DC3217IYE som htpc der bare kører konstant. Lydløs, lækker, anvender meget lidt strøm (14-15 watt, mener jeg). Det er Ivy Bridge, så den kan sikkert erhverves lidt billigt i dag. Skal jeg kritisere et par ting er det at der kun er een LAN port, samt at USB er 2.0. Men det betyder ikke noget for mig. Men ellers findes der også nyere NUCs med Haswell og USB3.0 Mht. pre-fab NAS har jeg ingen råd - jeg har alt på min unRAID server nu om dage :-) Ikke den hurtigste knallert på havnen, men for pokker hvor det bare virker til det det skal.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |