recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tunerne flipper !
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTunerne flipper !

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Emne: Tunerne flipper !
    Sendt: 25-September-2006 kl. 09:28

Hejsa

Jeg har en Fujitsu-Siemens Scaleo E med 2 dual tunere - jeg ved faktisk ikke hvilke, udover at de er fra Hauppauge.

Det kørte fint i starten med MCE og analoge tunere - virkede perfekt med at optage fra begge samtidig osv.

Nu er de så begyndt at virke underligt - pludselig kan den kun finde den ene tuner, og jeg har været ude for at den ikke har kunnet finde nogen af dem, men i stedet automatisk har valgt de digitale ved ny indstilling af kanaler.

Har jeg endelig fået det rigtigt sat op, forsvinder indstillingen ved genstart.

Jeg fatter ikke hvad der sker - jeg har forsøgt at fjerne de analoge tunere i Systemindstillinger for at få den til at finde dem, og installere driverne forfra igen.

Nogen af jer, der er stødt på noget lign ?

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2006 kl. 00:21

Du er ude i noget snavs, og min erfaring er at hovedrengøring er tilrådeligt!

Jeg har adskillige gange været ude i at MCE 2005 ikke rigtig vil mere som jeg vil. Har så forsøgt adsillige krumspring, men uden synderlig held.

Har så installeret alt fra bunden af, og alle er nu lykkelige (indtil der igen bliver pillet)

Har du en Recovery CD så er det den vej. (husk at kopiere alle DVR-MS filer(optagelser fra MCE2005)  ud hvis du vil beholde dem

De seneste Hauppauge drivere er såvidt jeg ved 2.5E, dem skal du så benytte

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-September-2006 kl. 10:32

Tak for svaret

Det underlige er, at jeg kun har haft mit mediecenter i ca. 3 uger - så det er jo begrænset hvor meget "snavs" jeg har lagt ind, men et par plugins, samt codecs, er det blevet til.

Men du har nok ret i, at bedste mulighed er en oprydning / geninstallation.

Jeg fandt følgende, som jeg dog lige vil kigge nærmere på inden :

http://mediacenter.smartlog.dk/37748_Er_du_stodt_pa_Tuner_no t_found_under_live_TV.html

Jeg mener dog min Windows MCE var "født" med den update rollup, så jeg mener ikke at den har indflydelse på problemet.

Som it-mand, er det mest frustrerende at den ikke engang kan huske indstillingerne fra gang til gang, og at det virker tilfældigt hvornår den virker, og ikke virker - p... irriterende

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2006 kl. 13:20

Nu har jeg kørt MCE_Repair - dog uden held i denne forbindelse.

Det hjalp dog gevaldigt at opdatere driverne til tunerne, så kryds fingre :-)

Jeg har et par gange været ude for at en bestemt optagelse går i stå ved afspilning i MCE. Afspiller jeg den udenfor MCE i wmp, kører den fint.

Mon det har noget med disse BDA drivere at gøre ? nogen der har oplevet den situation ?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2006 kl. 23:13

Alt det der med at rode med BDA driver er no good i MCE

Skal du have en god stabil MCE maskine der (som min) bare optager alt det den bliver bedt om og afspiller uden så meget som et enkelt klik i lyd eller billede, så skal der ikke så meget til:

En gammel Compaq 6000

2 Ghz Pentium 4

nVidia MX 420

En ganske rolig ATA disk

512 mb ram

Hauppauge MCE 500 dual tuner

Det har nu kørt i mindst 1½ år uden at det er gået ned

Eneste minus: lidt lang tid om at starte op fra bunden, kører derfor med dvaletilstand

Men det vigtigste: Når først det kører SÅ RØR INTET

Skal jeg rode med tingene så foregår det på en anden maskine, men det fucker som regel op, så en reinstallation er nødvendig

Glemte lige: en god video codec, f.eks. nVidia Pure Video

Redigeret af MCenterFreak - 27-September-2006 kl. 23:16
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2006 kl. 09:04

Jeg glæder mig skam også til den dag, hvor maskinen kører stabilt, så jeg kan holde op med at pille ved den

Jep, jeg bruger også en anden maskine til at rode med - den skulle gerne blive til Mediacenter #2 når jeg først har fundet de vises sten.

Jeg har nu overhovedet ikke rodet med nogen BDA-drivere. Jeg forsøgte bare at finde en forklaring på hvorfor en bestemt optagelse ikke vil køre inde i MCE, men godt kan afvikles udenfor i Windows Mediaplayer.

Det eneste jeg har bidt mærke i som specielt ved denne optagelse, er at den blev optaget samtidig med en anden.

Jeg kan dog ikke huske om det samme var tilfældet første gang jeg oplevede at en optagelse bøvlede på denne måde :

Optagelsen starter fint ved visning. Efter et antal sekunder fryser billede og lyd, men ved tryk på playtasten, kan man se at afspilningen kører videre. Hvis jeg så stopper visningen, og starter igen, kører den igen fint et antal sekunder.

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2006 kl. 18:46
Jeg tror alle kender de problemer der kan opstå og som syntes uløselige og uigennemskuelige. Der er bare gået ged i det.

Selv har jeg lavet en mindre 10 GB fat32 disk på min hardisk og på den kører jeg et gost program. Det startes med en DVD boot disk som kan downloades fra nettet. Der ligger et volkow commander program på den.

Så kan man let lave en ghost af en velfungerende Xp eller media center og få alt tilbage på blot 3 min.

Måske var det en ide? Jeg har tit brug for det fordi jeg afprøver programmer.

Så kan det også være en rigtig god ide at lave sig en backup af de registrerings foldere der hører til hauppauge (søg på hauppauge) Der er 3 steder man skal gemme. Sorter lidt, de små og korte henvisninger behøver man ikke. De skal gemmes (eksporteres) når man på et tidspunkt  hvor man er sikker på at alt er godt og billedet står skarpt. Opstår der så problemer kan man lige trykke et par gage på en sådan backup rec fil. Og det hele er ok igen.  Måske kan man nøjes med det?  Men en Ghost er nu noget særligt.

Sådanne rec filer kan også bruges hvis man er nødt til at begynde helt forfra, hvor det ikke altid syntes muligt at opnå det man kan huske man havde.

Tror da ærligt talt godt man kunne bruge sådanne reg filer fra en anden der havde lavet et godt setup, bortset naturligvis fra kanalopsætningen. Men den kunne man så måske eksportere først og så køre bagefter. Der ser ikke ud til at være andet der er spiciel for en bestemt computer.

Ken

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2006 kl. 02:42

Nu tror jeg ikke at alle der benytter dette forum er EDB stupidos, men jeg må indrømme at jeg, på trods af 30 år i EDB branchen, må forvente at jeg skal bruge en del tid for at finde frem til de rigtige links  der skal hjælpe mig i forhold til din forklaring. Måske lidt mere uddybende forklaringer ville være relevante?

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2006 kl. 03:39
Er det mig du snakker med, mcenterfreak?

Jeg snakker jo i virkeligheden om nogle elementære ting, men selvfølgelig ikke noget alle bruger. Hvis det altså er mig du hentyder til. det er med vilje jeg ikke kommer det nærmere, de fleste har slet ikke interesse i at gøre det samme. Men nogle har naturligvis. Man kommer ikke uden om at hauppauge kort og andre tv kort kan påvirkes af ydre forhold (andre programmer feks) der får det hele til at blive mindre godt end det man havde. Og så er det rart med noget nemt og hurtigt.

Men det var måske ikke mig?

mvh Ken

Redigeret af Ken_T - 01-Oktober-2006 kl. 03:55
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2006 kl. 10:11

#Ken_T

Jo det var sånset dig, men det er nu også møntet på mange andre der ikke er så flinke til at indsætte links og yddybende forklaringer. Mange som komer her gør det for at få hjælp til at komme videre med deres HTPC

Citat "Der ligger et volkow commander program på den. "

havde måske været rart med et link og en forklaring på hvad ham der Volkow foretager sig

Citat "Så kan det også være en rigtig god ide at lave sig en backup af de registrerings foldere der hører til hauppauge"

Der er altså mange der ikke ved at det du her skriver er (tror jeg da):

Kør REGEDIT fra start>Kør

Søg efter ordet Hauppauge

osv...

Så tog det mig lidt tid at forstå hvad det var for nogen rec filer du skriver om, men kom frem til at det jo nok er de .reg filer der kommer ud af at eksportere fra REGEDIT. Dem kan man så importere tilbage ved at dobbeltklikke på dem osv...

Det jeg mener er at en god forklaring fremmer forståelsen. Det var ikke for at fornærme dig

Mvh. McenterFreak

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2006 kl. 15:00

Ok McenterFreak

Jeg syntes ikke du nødvendigvis ser  tingene ud fra den rigtige synsvinkel. Jeg mener ikke at de ting jeg nævner egner sig for nybegyndere, og derfor skal der heller ikke en grundig forklaring til i første omgang, men ham der har en del erfaring,straks ved hvad jeg snakker om, feks ham med 30 års erfaring :) (kun sjov)

Og en nærmere forklaring tager lang tid. Den er det ikke nødvendig at komme med hvis der ikke er nogen der har brug for den. 

Volkow commander er et program der ligner Norton Nc commander  og andre lignende fil behandlingsprogrammer,det har 2 vinduer som NC. Den slags forklaringer kan man altid komme med siden, hvis der skulle være nogen der har lyst til at høre nærmere, men skal ikke spilde en masse krudt på ingenting.

Man skal også være forsigtig med regedit og databasen bag den, ikke? Jeg skriver kun lidt som jeg så kan forklare omhyggeligt hvis nogen har brug for det, så der ikke opstår problemer for nogen. Det er derfor jeg ikke uddyber, men du har ret i at man må være indstillet på det.

Der er jo ikke rigtig nogen der har meldt ud endnu

Ken
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2006 kl. 22:09

Enig i dine betragtninger. Det var nu heller ikke for at kritisere massivt, men jeg synes der er mange der kaster om sig (nogen gange også mig selv) med tekniske udtryk og procedurer som vi er helt trygge ved, da vi har brugt dem i 100 år, men dem som er lidt nye  på det her løber skrigende bort

Så det var bare et lille hint til alle os Nørder om ar forlare os lidt bedre!

Mvh. McenterFreak

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu