|
Komprimere ts filer til mkv? |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
DjonDjoe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2004 Status: Offline Point: 266 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 06-Juni-2014 kl. 07:55 |
Jeg har en del ting optaget i DVBViewer, som madammen gerne vil gemme for evigt og altid. Da det er nogle kæmpe filer på op til 20 GB, vil jeg gerne komprimere dem og helst gemme dem på en DVD hvis muligt.
Hvilke programmer skal man bruge til sådan en opgave? Det er både HD og SD fra DR og andre kanaler. Hvis programmerne er gratis, er det et plus
![]() |
|
![]() |
|
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
|
TeddyM ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Juni-2014 Sted: KBH N Status: Offline Point: 7 |
+1 til Handbrake.
Mit råd er at lave nogle test på et par minutter for at se om kvaliteten kan accepteres af dine (og madammens) øjne, samtidig med at filerne ikke tager for meget plads... Der findes mange opsætnings skabeloner på nettet, men i sidste ende er det Jeres øjne der skal se på video'erne. :) |
|
Nobody is perfect.
I'm a nobody. :P |
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
fra dem bag dvbviewer http://www.haenlein-software.com/index.php?PHPSESSID=81c37aaae39d7541fe184a73773c7d2d&nav=products/dvr-recode-1
|
|
.....
|
|
![]() |
|
DjonDjoe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-Juni-2004 Status: Offline Point: 266 |
Takker, jeg kigger på forslagene i weekenden.
|
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Det er da ikke dem der står bag DVBViewer. Det er Hackbart: http://www.dvbviewer.tv/forum/user/1-hackbart/ |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Det brugte jeg også en masse tid på før i tiden, men kom frem til at det ikke var værd at spilde tid på, når hardiske på 3 TB kan fås for 750 kr. og en HardDrive Dock kan fås for et par hundrede |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
Hvor er de optaget fra, DVB-T - kabel TV eller? Der kan være problemer med at få eventuelle undertekster med, hvis de ligger som DVB-sub eller teletekst. Jeg har samme politik som MCenterFreak med at gemme på harddiske. Livet er for kort til konvertering. ![]() Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
De er fra Kabel, DVB-C.
Jeg kan godt se jeres pointe. Dog er der ikke meget WAF i at skulle forklare hende om harddisk-docks, hvilken disk hun skal proppe deri, samt at få drevet og sharet fundet frem i XBMC :-)
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Online Point: 10581 |
En af de absolut hurtigste og bedste encodere er WinAVI Video Converter. Den kan omkode til stort set alle formater med rigtig godt resultat, men den er ikke gratis.
Flemming Redigeret af fltk - 06-Juni-2014 kl. 13:43 |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
Så er en USB harddisk måske nemmere, og faktisk ikke dyrere. Mine foretrukne er WD Elements, seneste indkøbte i 3TB version: Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
tobywan ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 19-Juni-2006 Status: Offline Point: 406 |
Det er jo derfor du starter med at lagre din optagelse i en mappe som allerede ER mappet i XBMC og laver et link på forsiden. Dit lager skal naturligvis være tilgængelig på netværket, så man ikke skal rode rundt med usb diske, docks osv. Med andre ord: køb en NAS med rigeligt plads. 3-4TB diske er ikke voldsomt dyre.
Redigeret af tobywan - 06-Juni-2014 kl. 16:00 |
|
Panasonic VT50 - B&W CMs2
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |