recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Software til Intel nuc?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Software til Intel nuc?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 356
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Software til Intel nuc?
    Sendt: 31-Maj-2014 kl. 20:17
Jeg søger lidt erfaringer til mit kommende mediecenter, udgangspunktet er en Intel nuc DN2820 2,4 GHz celeron med 4 gb ram. Jeg har pt et Apple TV2 med xbmc, men efter opdatering til frodo kører det ikke ret smooth længere.

Kravene er: mediecenter til mkv filer i 1080p, gerne bd iso understøttelse, HD audio understøttelse, netflix, gerne HBO nordic mulighed.

Her kommer alle spørgsmålene:
Xbmc eller skal man skifte til plex? Er der fordele ved plex?
Hvis vi kører videre med xbmc som vi kender, skal man kører openelec og direkte boot i xbmc eller win 8.1 bagved?
Har win 8.1 problemer med Dolby digital i netflix app'en? Der har nemlig været en tråd på Intel nuc forum
Nogen der ved om win 8.1 generelt har problemer med hd audio? Når man googler kommer der en masse tråde om manglende driver.
Burde jeg at kunne kører bd iso på sådan en Intel nuc, hvis filmen ligger på en NAS (wd my book live) og det hele er kablet?

Jeg håber nogle har lidt erfaringer derude

På forhånd tak
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top
sirvival3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Oktober-2010
Sted: Danmark
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirvival3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 11:22
XBMC Gotham skulle være væsentligt mindre ressourcekrævende end Frodo, så opgrader dit apple-tv til den, så vil jeg tro det kører smooth igen. Den skulle efter sigende kunne køre rimeligt smooth på en rasperry Pi, hvis det skulle være.

Om man skal køre Linux eller Windows som backend handler i min optik i høj grad om drivere og om man har backend programmer såsom dvbviewer recording service liggende. Frontenden med XBMC er den samme.

NUC og drivere har jeg ingen bud på.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Point: 4010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 11:40
Svaret er ganske let.

Det tager 10 min. at installere, og så er du 100% kørende. 
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2009
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 13:15
Der er vidst ikke nogle plugins til netflix eller HBO nordic til openelec (som er super fedt).

Et alternativ kunne også være Team mediaportal oven på en windows.
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-December-2007
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 18:53
Mener heller ikke der er fungerende netflix eller hbo til media portal, desværre..
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2009
Point: 343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 19:47
Nej, der er en browser til rådighed.
Der er et plugin til mediaportal netflixalpha, men det understøtter kun US/CA konti. Hvor godt det virker ved jeg intet om.
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
alyz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-December-2007
Point: 683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér alyz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2014 kl. 20:27
Kan man så styre denne browser med en remote?
Gamer: CoreI7 8750, 16GB, GTX1070 6GB, 512GB SSD.
MP: I3 2,9 GhZ, 4GB, 3 TB, 64 SSD
TV: 48PFS8109:
Anlæg: Denon /DALI
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2014 kl. 08:14
Jeg valgte win7 + Xbmc da der er et xbmcfliks plugin der virker fornuftigt.
Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2014 kl. 19:14
Hvordan er det med win 7 og netflix, er der noget med det ikke kører i full hd (super hd). Jeg har hørt rygter om at man skal have win 8?

Kører openelec alt i hd lyd?
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top
TeddyM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Juni-2014
Sted: KBH N
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TeddyM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2014 kl. 21:31
Jeg selv kører XBMC oven på win7. Jeg har sat det op således at skærm nummer 2 (TV) udelukkende bruges af XBMC. Faktisk kan musen slet ikke kommer over på skærm nummer 2. Det gør jeg kan redigere mine billeder samtidig med at kæresten ser sine TV serier. Og NUC'en skulle være kraftig nok til XMBC samtidig med let surfing og mail-skrivning.

Bare lidt inspiration. :)

/Teddy

*edit*
Glemte lige at skrive jeg så kontrollere XBMC med min Android tablet.

Redigeret af TeddyM - 02-Juni-2014 kl. 21:34
Nobody is perfect.
I'm a nobody. :P
Til top
micker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér micker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2014 kl. 21:11
Det er faktisk super smart teddy. Har du prøvet om du kan streame netflix i Fuld hd på win 7?
Panasonic TH42PX70

Denon / B&W 800 bio

PS3
Til top
Silentbob Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2007
Point: 632
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Silentbob Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2014 kl. 07:01
Oprindeligt skrevet af micker micker skrev:

Det er faktisk super smart teddy. Har du prøvet om du kan streame netflix i Fuld hd på win 7?

Det kan man ikke.

Full HD er kun Windows 8 med app. Altså hvis vi snakker Windows baseret PC.

Redigeret af Silentbob - 05-Juni-2014 kl. 07:01
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu