recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd til HTPC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Råd til HTPC

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
dahund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-November-2011
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dahund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Råd til HTPC
    Sendt: 20-Maj-2014 kl. 10:23
Hey all,

Tak påforhånd!

Er i dag ulykkelig ejer af en youseeboks, hvilket jeg betaler for, hver måned. Men er nu blevet træt af den og har overvejet at lave en ny maskine. Har et silverstone HTPC med PSU(ved dog ikke om den er god nok) liggende, så tænkte at jeg mangle noget hardware, nogen gode råd til en "billigt" HTPC?

Vil helst undgå en stor strømsluger, men er ellers åben for alt?

/a
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 11:35
En NUC som denne fx https://www.komplett.dk/intel-nuc-dn2820fykh/807842

Så skal der bare tilsættes ram og en harddisk 2.5" disk passer i og selvfølgelig styresystem.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 11:35
random mini-itx board, intel i3 af nyeste generation, hdd og ram + eventuel tv tuner, så er du vist kørende.
Til top
dahund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dahund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 11:50
Tak, nogen råd til tvtuner gerne med mulighed for både at se og optage samtidig?
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 11:57
Til top
Psymon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2011
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Psymon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 12:36
Hvis du kører Windows har du rimelig frit slag på alle hylder mht. tuner. Jeg bruger ikke selv tuner længere, men har selv været glad for mit gamle Terratec DVB-C PCI tuner kort.

HD Homerun skulle også være rigtig godt, men lidt "dyr".
Til top
dahund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dahund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 13:45
#acidman. Nice, men har allerede det kabinet og software, så ville være lidt spild at købe det engang til :-)
Til top
acidman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-August-2007
Sted: Denmark
Point: 433
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér acidman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 13:49
Oprindeligt skrevet af dahund dahund skrev:

#acidman. Nice, men har allerede det kabinet og software, så ville være lidt spild at købe det engang til :-)

Bare OK Smile
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 14:10
Jeg har en Digital Devices Tuner Cine CT V6 PCIe (Dual DVB-T/C) liggende, som jeg aldrig har fået taget i brug.
Det er noget af det bedst der findes på markedet.
Den har dobbelt tuner, valgbart mellem DVB-C og DVB-T.

Nypris i dag: 169€ i Tyskland (jeg gav 1.349,- herhjemme).

Interesseret ?
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
dahund Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dahund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 14:13
ahh ja, hvordan gør jeg med mit youseekort?
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1583
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af dahund dahund skrev:

ahh ja, hvordan gør jeg med mit youseekort?

Nu har jeg også et CI slot liggende (http://shop.digital-devices.de/epages/62357162.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/62357162/Products/092003), så det burde kunne klare det Wink
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
kbaggen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-December-2006
Sted: Roskilde
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kbaggen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Maj-2014 kl. 15:19
Jeg har lige bygget --> http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=132326&title=alternativt-nuc-forslag-update

Brug dit eget kabinet, det setup trækker så lidt strøm at din psu sikkert vil køre på lavest blus! Ang. bundkort er jeg sikker på du kan finde et tilsvarende med PCIe port og/eller mikoATX til samme pris!

Remote --> http://www.amazon.co.uk/Hama-00052451-MCE-Remote-Control/dp/B000X1EL4W
(se om du kan finde den billigere; med eventghost setup, fugnere den super, her kan jeg hjælpe med setup, super nemt)

Enten en USB tuner eller HDHOMERUN (især hvis du vælger at kopier min XBMC player) eller evt. overstpende forslag om en Digital Devices Tuner Cine CT V6 PCIe (Dual DVB-T/C)! Skulle være poppen af pop! 

Redigeret af kbaggen - 20-Maj-2014 kl. 15:25
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu