recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min NAS køre langsomt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Min NAS køre langsomt

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1019
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Min NAS køre langsomt
    Sendt: 17-Maj-2014 kl. 20:18
Jeg har købt en Synology DS412+, som er sat til mit netværk men hastigheden er kun mellem 1,5 - 6MB/s
Jeg har testet mit udstyr ved at koble to pc sammen via min router, de overførte med 70 - 125MB/s.
NAS'en er sat op med 2 WD red 4 TB disks, som køre raid 1.
Er der nogen der har en ide til hvad der kan være galt?
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Center....DALI SUITE C0.8
Bag.......DALI SUITE R0.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2014 kl. 21:04
Er dit kabel mellem router og NAS i stand til at køre gigabit. Der vil jeg starte med at kigge.

Venlig hilsen
KB
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2014 kl. 22:14
Ja det er CAT5e. Når jeg forbinder to PC'er med samme kabler er der ingen problem med hastigheden.
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 09:51
Er det en ny NAS?
Nyeste firmware?
Nye diske?
Hvor langt er du nået op i opsætningsproceduren? (Firmware/OS installeret, diske konfigureret til RAID, apps installeret, filer overført osv?)
Hvad er det præcis du laver med NAS'en som giver anledning til den hastighed du nævner?
Hvordan er din opsætning i øvrigt mht netværket?
Til top
lks Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2009
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 11:56
Hvor mange Ram har du fri, har tidligere hørt om langsom overførsel, fordi der ikke var nok ledig hukommelse.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 16:21
Har din router overhovedet gigabit switch indbygget?
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 17:45
Hvordan er det hele sat sammen når du tester? Der er kabel hele vejen ikke, og dit wifi er slukket på computeren ( hvis den har sådan)?

Den NAS kører en hel del hurtigere normalt.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Har din router overhovedet gigabit switch indbygget?

Det ligger mellem linjerne i hans indlæg, ellers kan han jo ikke overføre 70 MB i sek imellem 2 pc'er sat til router.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 21:24
Så mon ikke den "maskine" han tester fra med den langsomme forbindelse nok er koblet trådløst på netværket? - Det lugter i hvert fald temmelig meget sådan.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 21:29
Mon ikke det er nemmere at gætte kvalificeret når trådstarter fylder lidt basis-info på spørgsmålet.
Til top
-C5- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -C5- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2014 kl. 09:54
Tak for de mange svar :-)
Her kommer lidt mere info om mit system.

NAS og HDD er helt nye 1,5 uge.
Jeg er koblet til med kabler.
Jeg har Gigabit net.
Har installeret DSM 5.0
Jeg har ikke lavet en dissideret firmware opdatering. Troede i min naivitet, at der automatisk ville blive installeret den seneste firmware.
Køre Raid 1
Har installeret Video, Photo og music app. Der ud over har jeg oprettet en mappe til hver bruger.
Jeg har tilknyttet netværksdrev i stifinderen, hvor jeg kopiere filer fra C drevet til fx, z drevet (Video mappen på NAS'en)
Reciver...Denon X4500H
NAS.......Synology DS412
Blu-ray...PS4
Front.....DALI SUITE 2.8
Sub.......DALI IKON
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2014 kl. 10:06
Nu er det længe siden jeg har haft gang i min Synology. Men er der ikke noget med, at der er en monitor i, så du kan se hvad der kører af processere?

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu