recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Barebone MC til UHD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Barebone MC til UHD

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Barebone MC til UHD
    Sendt: 05-Maj-2014 kl. 11:18
Findes der et m-itc bundkort som kan håndtere Ultra HD (4K) onboard?

Jeg overvejer pt. at gå UHD vejen. Men jeg synes ikke jeg kan finde et bundkort som håndtere denne opløsning. Gfx kort til stationære kan jeg godt finde, men jeg har ikke lyst til at smide en stor klods op, når nu man har en lille en, som understøtter m-itx bundkort.

Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2014 kl. 11:19
Ups, glemte lige.. At det skal jo være med HDMI 2.0
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2014 kl. 19:49
Det umiddelbare bud ville nok være at ITX-udgaverne med hdmi2.0 kommer nogle måneder efter normale ATX bundkort med det dukker op, men så vidt jeg husker kommer det da vist først med intels 9-serie chipsæt? - som det er ligenu så er du vist nødt til at bruge et rigtigt GFX til at få 4K support. - der findes nogle nogle kort som er specifikt beregnet til mini-ITX maskiner. Dog kræves et kabinet der ikke er helt fladt eller bare generelt ultratyndt. (bitfenix eksvis.)
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2014 kl. 15:01
Man kan godt få 4K support i dag, men det er max 24/30 fps. "Rigtig" 4K er 60fps, og dertil skal man have minimum HDMI 2.0

Intel grafik HD 5000 (Haswell) understøtter 4K i 24/30 fps og HDMI 1.4a.

Et rigtig gfx kort i mit passivt kølet Streacom kabinet, det er udelukket LOL
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu