|
billigeste NUC |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Marts-2014 kl. 08:09 |
Da min strømforsyning lige er stået til min ITX server (sådan en dyr lille én ekstern PSU :()
tænkte jeg at det måske er tid til at skifte hele maskinen ud til noget tidsvarende og med mindre strømforbrug. Derfor tænkte jeg på en NUC. Men hvilken model kan man nøjes med, hvis den bare skal fungere som medieserver, måske evt. afspille 1080p via XBMC. Redigeret af mbm1 - 12-Marts-2014 kl. 08:09 |
|
![]() |
|
Jakabov ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Vodskov Status: Offline Point: 1330 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har selv købt en DN2820FYKH for en måneds tid siden og den har ikke nogen problemer med 1080p filer fra min NAS via XBMC.
|
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
NUC's har jo ikke nogen mulighed for at have diske i sig. Så jeg ved ikke helt hvad du mener med medieserver? men som jakabov så er de fine som afspillere.
|
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1845 |
Hvis modellen har et "H"i enden af model nummer, så er der plads til en 2.5" disk H'et står for High ( kabinettet er lidt højere Men som svar til trådstarter, så ville jeg ikke vælge den billigste
|
|
![]() |
|
almvik ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 99 |
Jeg har lavet lidt mods på en D34010WYK2, så der nu er plads til en 2,5" disk i bunden.
Og så var der en yderst generøst bruger herinde der lavede et strømkabel til ovenstående disk der lige præcist passede i højden så dette og datakablet kunne presses ind under msata-disken og rundt om bundkortet ned til undersiden hvor disken så er. Eneste minus er at der så ikke er plads til et trådløst netværkskort (half mini PCI-E). Redigeret af almvik - 12-Marts-2014 kl. 10:10 |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Pony65 - hvad gør 1x2,5" disk som medieserver? (og de nye BRIC's har mulighed for 2 så vidt jeg husker, men det er stadig ikke nogen erstatning for en rigtig NAS)
Personligt ville jeg skille de 2 ting ad helt, og have en NAS stående med al film og musik og så have nogle små maskiner som afspillere. Enten den her type som er rigeligt http://www.proshop.dk/Stationaer-Mini-PC-Barebone/Intel-NUC-DC3217BY-Barebone-2379754.html Eller vente på nogle af de nye AMD kabini løsninger der kommer med noget ordentlig grafik i. CPU'en er knap så nødvendig i en medieafspiller som grafikperformance er. |
|
![]() |
|
mbm1 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 15-Januar-2005 Status: Offline Point: 2047 |
jeg ville vælge at købe en 4TB USB disk og sætte på.
Så har ikke behovet for intern disk.. Jeg gider ikke NAS, da jeg synes de er for dyre og er funktionerne er begrænsede. Jeg har behovet for en windows maskine
Redigeret af mbm1 - 12-Marts-2014 kl. 10:46 |
|
![]() |
|
Gump ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
Det er selvfølgelig min personlig holdning, men hvis den også skal agere nas, så ville jeg hellere bygge en itx maskine i et lille kabinet. Hvis du kobler en usb disk til, og når der også skal være en strømforsyning, så synes jeg det ville være pænere bare med et lille kabinet. Ellers har du 3 små enheder liggende med kabler imellem dem. Det vil selvfølgelig være lidt større, men til gengæld samlet i en boks.
Yderligere vil du også have mulighed for at smide flere diske i hvis behovet for plads steg....
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Jeg håber du har taget højde for varmen, da en alm. harddisk ikke kan tåle de store temperaturer, før de påvirker levetiden...
|
|
![]() |
|
avh ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Kan man ikke regne med at NUC i sit design er beregnet til at kunne rumme en 2,5" disk, som lidt højere model kan. Altså et evt. varmeproblem skulle forvente der var taget højde for...
Har lavet et NUC setup med en 500 gByte almindelig 2,5" hardisk i versionen med core i3, skulle helst ikke gå i stykker sådan lige med det samme.. Redigeret af avh - 12-Marts-2014 kl. 15:03 |
|
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
|
![]() |
|
almvik ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 99 |
Disken hviler direkte på en "kold" plade og er endnu ikke nået op på den anbefalede drift temperatur for typen.
Jeg overvejede dog også en Akasa Tesla H til de 700 spir. Det der var den overvejende faktor for mit valg af Intel NUC var også at den kunne sidde bag på en skærm samt at der er dobbelt display mulighed. Min kære viv vil gerne have en pc-arbejdsplads, så det er bare et ekstra kabel plus en ekstra skærm og så er den fjong.
Redigeret af almvik - 12-Marts-2014 kl. 15:43 |
|
![]() |
|
Hvis det har interesse for nogen. Så kig på denne løsning:
Overvejer faktisk at lave den i stedet for min nuværende, da der kan være to 2,5" diske i den.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |