recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forslag til Bluetooth tastatur ønskes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forslag til Bluetooth tastatur ønskes

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forslag til Bluetooth tastatur ønskes
    Sendt: 09-April-2014 kl. 20:03
Hej alle

Jeg tænker på at købe et Bluetooth tastatur som skal kunne anvendes med en Nexus 7 tablet samt mediecenter. Der må gerne være touchpad eller noget tilsvarende på og danske specialtegn er også ok - hvis udbuddet er meget tyndt, vil jeg også gerne høre om tastaturer med engelsk karaktersæt.

Det behøver ikke passe til Nexus'en, da det som udgangspunkt ikke vil skulle transporteres/medbringes, hvis denne skal ud af hytten.

Mvh Tommy

Redigeret af tipsen - 09-April-2014 kl. 20:03
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 21:11
logitech og sandberg. - tag et kig på ølgifanten/edbpriser blandt andet.

Mener ikke der laves ret mange med ren DK tast, men med nordisk, da det simpelthen er for dyrt at producere et rent DK keyboard.
Hov - opdagede også lige det med Nexus - jeg tror du vil få problemer her. - Der er et jeg kender til fra logitech som kan bruges til flere enheder på en gang, men ellers er det altså enten eller. - og jeg er ret sikker på at touch-delen ikke virker på android. (ingen driver)

Men logitech har lige præcis annonceret et "livingroom keyboard" som ser ret fedt ud http://www.logitech.com/da-dk/product/living-room-keyboard-k830

Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 21:22
Nordisk er også fint - det er vel dét som er normalen efterhånden.

En touchpad var udelukkende tænkt til noget mediecenter - tænkte ikke at den funktionalitet skulle bruges i forhold til telefonen. Hvis der findes bedre løsninger med rent tastatur + noget andet, så er det også fint.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 21:23
Logitech K830 ser fed ud, men det er vist også udelukkende til mediecenter/PC med trådløs kommunikation via deres trådløse dongle og dermed RF.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2014 kl. 21:44
ja som sagt er der ikke så forfærdelig meget. Logitech har et BT keyb som egentlig primært er tænkt til Apple-enheder, men det kan skifte mellem 3 forskellige enheder ved et tastaturtryk. har ingen anelse om hvordan det vil være at bruge til android enheder. http://www.logitech.com/da-dk/product/illuminated-keyboard-for-mac-ipad-iphone?crid=1489

Men hvis man kan abstrahere fra CMD og lade det være control eller alt knappen til windows, så tror jeg egentlig nok det skulle kunne bruges. - det er jo bluetooth. ellers skal du have fat i K810 - det kan klare både windows, ios, android - dog ikke på en gang. http://www.logitech.com/da-dk/product/bluetooth-illuminated-keyboard-k810 så man skal så vidt jeg husker genparre keyboardet hver gang man skifter. (det er normalt det man skal gøre, da parringen låses, men logitech har åbenbart løst det med deres apple-specifikke keyb.)
Til top
Viborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 05-August-2008
Point: 151
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Viborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2014 kl. 08:44
Logitech Dinovo Mini måske??
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2014 kl. 10:23
er dinovo mini ikke udgået for 2 år siden?
Til top
Gooferen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2006
Sted: Århus
Point: 505
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2014 kl. 11:04
Hej

Jeg har købt det her: http://www.chill-innovation.com/da/20-bluetooth-keyboards

Positivt:
- er meget lille
- medieknapper (start/pause osv)
- dansk tastatur
- touchpad
- Batterilevetid, siden nytår har jeg kun opladt det en gang
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2014 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Gooferen Gooferen skrev:

Hej

Jeg har købt det her: http://www.chill-innovation.com/da/20-bluetooth-keyboards

Positivt:
- er meget lille
- medieknapper (start/pause osv)
- dansk tastatur
- touchpad
- Batterilevetid, siden nytår har jeg kun opladt det en gang

Behøver man egentlig den lille USB modtager der følger med, hvis PCen har indbygget bluetooth?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2014 kl. 13:32
Att. Gooferen, er der noget negativt at sige om tastaturet?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2014 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

Att. Gooferen, er der noget negativt at sige om tastaturet?

Eneste negative jeg har oplevet er at signalet ikke er fungere optimalt igennem eksempelvis en sofa eller på større afstande, men hvis der er direkte udsyn til enheden fungere den fint på 2 meters afstand. Men når jeg skal se en film, trækker jeg blot usbhubben ud under sofaen og så fungere den fint.

Derudover ser det ud til at tastaturet går i "standby", hvis man ikke anvender det i nogle minutter, dette betyder at hvis man vil pause en film, skal man klikke 3-4 gange på pause før den reagere.

Dog har jeg læst at man kan købe en bedre usb dongle, hvilken ser ud til at løse det første problem og muligvis også det andet. Har dog ikke selv erfaring med det, da dette ikke er noget der genere mig specielt. 

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gooferen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2014 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Behøver man egentlig den lille USB modtager der følger med, hvis PCen har indbygget bluetooth?

Flemming

Har læst et sted at man ikke nødvendigvis skal anvende den medfølgende dongle, men har ikke prøvet andet :)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu