recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Erfaringer med Asus eee?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Erfaringer med Asus eee?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
reflection Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-Januar-2012
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reflection Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Erfaringer med Asus eee?
    Sendt: 22-Marts-2014 kl. 19:26
Hej

Jeg har i ca. 10 år haft stor glæde af at køre windows media center (dvs. ingen spil eller andet), og vil også fortsætte med dette, da det er en løsning som fungerer godt i hjemmet. Dog volder min nuværende hardware problemer, og jeg står derfor og skal skifte til noget nyt. Jeg er ikke interesseret i en super-optimeret løsning (been there, done that), men bare noget som fungerer, og helst out-of-the-box. Det behøver ikke være fuldstændig lydløst, men det skal være i den stille ende.

Er der derfor nogen som har erfaring med en Asus eee EB1503 som HTPC, eller andet som kunne minde herom?
Min største bekymring er om grafikkortet kan afvikle HD-indhold, eller om det vil være software decoding. Nogen input her?

Sidst vil jeg høre om nogen har god erfaring med en USB TV-modtager (DVB-T) som har dobbelt-tuner? Jeg modtager kun signal fra en fælles-antenne via kabel, og har ikke brug for noget som kan håndtere yousee eller andre input. Jeg bruger p.t. et hauppauge Win-TV PVR-500, hvilket  fungerer glimrende, men hvis jeg køber en eee-box, så er det nødt til at være USB, såvidt jeg kan se. Jeg kan ikke gennemskue om et hauppauge WinTV Duet vil kunne løse dette, eller om det kun har sin egen antenne (hvilket jeg ikke er interesseret i). Nogen erfaringer her eller med andre dual tunere til USB?

På forhånd tak for input.

Mvh
Kasper
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2014 kl. 19:48
Så længe der er andet grafik end den interne INtel Atom grafik (det er et ældre chipsæt der sidder i) så er der ingen problemer med HD.  Nu er det godt nok meget lang tid siden jeg har haft et hauppauge kort, men 500'eren var da bare en dobbeltudgave af 150'eren ikke? der var da ingen af dem der understøtter DVB-T og h.264? - som du siger det så lyder nu altså mere som om dit signal kommer ind som enten analogt eller dvb-C og ikke som DVB-T gennem et kabel (eftersom dvb-t er luftbåren signal) -

Hvis du har muligheden for det, så ville jeg umiddelbart kigge mere på www.hdhomerun.net og kigge på en af deres netværkstunere. Virker i MCE og kan ses fra en hvilken som helst maskine i dit netværk. og du kan både optage og se på samme tid. Prisforskellen synes jeg generelt ikke er så stor at en USB-stick er pengene værd i forhold til en af disse. (jeg har ganske vist selv en terratec H5 koblet på min mac mini men er også købt for meget lang tid siden)
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reflection Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2014 kl. 20:01
Tak for input mht. grafikkortet og www.hdhomerun.net, det vil jeg prøve at kigge nærmere på(selvom mit behov umiddelbart rækker med en USB tuner, men man kan jo blive klogere).

Edit: jeg ser lige at hdhomerun-boksen er noget for dyr ift. mit behov, men smart er det da.

Det er mig som er galt på den mht. tuneren. Jeg havde glemt at det blev udskiftet til et Terratec cinergy T dual kort (som er DVB-T), men som har TV-antennekabel som indgang. Jeg modtager signalet fra en fællesantenne, som så distribuerer via kabel, så som jeg forstår det er der derfor stadig tale om DVB-T.

Redigeret af reflection - 22-Marts-2014 kl. 20:06
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2014 kl. 20:02
Nu sidder jeg kun på mobilen så beg har ikke googlet dit kort. Men en raspberry pi burde vel kunne klare det
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MCenterFreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2014 kl. 00:18
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Nu sidder jeg kun på mobilen så beg har ikke googlet dit kort. Men en raspberry pi burde vel kunne klare det

Har ikke selv prøvet det, men ifølge flere indlæg er Raspberry PI no go til Mediecenter brug
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
erazmuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-August-2009
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér erazmuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2014 kl. 15:05
Jeg vil anbefale dig at kigge på en Intel NUC DN2820FYKH.

Kræver at du tilkøber RAM og Harddisk, og selv installarer OS.
Du får ikke noget bedre, til dit behov, til prisen.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reflection Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2014 kl. 20:28
Tak for input. NUC'en er godt nok billig og kommer tæt på at dække mit behov, men kommer jeg ikke til kort når jeg har brug for et dual DVB-T tuner kort, og at jeg i hvert fald ikke kan genbruge mit eksisterende (PCIe) pga. manglende port?
Hvis jeg kunne få en USB-udgave af dette ville mine kvaler vel være løst?

Jeg har SSD hdd og win7, og ram er nemt købt. Dog kan se jeg at win7 ikke umiddelbart er understøttet, men at det ser ud til at komme.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reflection Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2014 kl. 20:54
Har søgt noget mere omkring tv-tuneren. Det ser umiddelbart ud til at Cinergy T Stick Dual RC kan klare opgaven. Nogen der kan gennemskue om det vil være en løsning?

Redigeret af reflection - 24-Marts-2014 kl. 21:01
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2014 kl. 21:17
Oprindeligt skrevet af reflection reflection skrev:

Jeg har SSD hdd og win7, og ram er nemt købt. Dog kan se jeg at win7 ikke umiddelbart er understøttet, men at det ser ud til at komme.

Bemærk at NUC ikke har plads til normale SSD'er! Man skal derimod benytte mSSD, som nærmest bare er et print med stik.

M.v.h.
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2014 kl. 21:27
Forkert, DN2820FYKH har netop plads til en 2,5" ssd. Har den selv.
Til top
erazmuz Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-August-2009
Point: 56
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér erazmuz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2014 kl. 21:58
Den understøtter også Windows 7.

Der er udgivet drivere til den her en gang i marts.

Købte en selv for 1-2 uger siden, og har lagt Windows 7 på den. Jeg er meget imponeret over hvor godt den kører.

Du kommer selvfølgelig til at skulle udskifte dit tv-kort, for der er ikke plads til dit nuværende, men en dual-usb-tuner må være til at finde. Her vil jeg dog også gerne slå et slag for HDHomerun. De fungerer bare fantastisk. Har selv to af den første generation (ca. 5 år gamle efterhånden) og der har aldrig været noget med nogle af dem. Nok det bedst hardware-køb jeg nogensinde har gjort.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2014 kl. 22:48
Oprindeligt skrevet af Jakabov Jakabov skrev:

Forkert, DN2820FYKH har netop plads til en 2,5" ssd. Har den selv.

Åh sorry, vidste jeg ikke.

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu