|
Genkendelse af receiver på HTPC |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ozimek ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-April-2013 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 113 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Marts-2014 kl. 10:22 |
Jeg har netop sat én af de nye NUC'er (N2820) op med Win 8.1, og den er sluttet til min receiver (Marrantz NR1503). Den har DTS-HD master og andre HD-formater, men jeg kan ikke få dem frem på listen over understøttede formater under "properties" for lydenheden i Windows. Der står kun DD og et par andre ikke-HD formater. Jeg vil gerne have receiveren til at dekode HD-lyden, da jeg dels forventer at den er bedre til det, og for at aflaste NUC'en så meget som muligt. Jeg går ikke ud fra, at det bliver sendt til den i råt format, hvis det ikke står på listen, korrekt? (XBMC er sat op til WASAPI). Receiveren skriver i øvrigt "Multi in" eller noget i dén stil, og dermed ikke "DTS-HD MA", som den ellers gør, når det er fra BD-afspilleren.
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du installeret driveren til "grafikkortet" fra Windows Update? Den har nemlig ikke support for de formater. Du skal hente den fra Intels hjemmeside.
|
|
![]() |
|
ozimek ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-April-2013 Sted: Aalborg, DK Status: Offline Point: 113 |
Tak for tippet. Den er hentet hos Intel og opdateret.
De har fået en fancy windows-update-lignende Java-dims på deres hjemmeside. :) Lidt primitiv, dog.
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Hjalp det så? Eller skal det forstås som om, at det var der du havde hentet den fra fra starten?
Undskyld hvis jeg fatter hat :P |
|
![]() |
|
De blev installeret som det første, inden jeg overhovedet chekkede listen over formater.
|
|
![]() |
|
Okay.. Det lyder sgu mærkeligt
Og du overfører selvfølgelig med HDMI og ikke toslink? Ved godt det er et dumt spørgsmål, men nogle er ikke klar over det. Har set mange herinde, der ikke forstår hvorfor de ikke kan få HD-lyd til at virke over optisk :) Redigeret af Nagash - 07-Marts-2014 kl. 16:38 |
|
![]() |
|
Jow jow. Det er HDMI.
![]() ![]() Den er sat til 8 kanaler selvom det er et 5.1 setup, da der stod på xbmc.org at det var nødvendigt for at få HD igennem. Driver: ![]() Har lige checket us.marrantz.com, men der var ingen drivers (som forventet).
|
|
![]() |
|
Det har helt sikkert heller ikke et problem på receiveren. Det er driveren til dit grafikkort der driller.
Hvilken CPU er det der sidder i. Altså det helt præcise modelnavn?
|
|
![]() |
|
Den hedder bare Celeron N2820.
http://www.intel.com/content/www/us/en/nuc/nuc-board-dn2820fykh.html Har hentet tech specs, og der er ikke flere detaljer om CPUen.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |