recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan det ældre tv vise kanalerne?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan det ældre tv vise kanalerne?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan det ældre tv vise kanalerne?
    Sendt: 28-December-2013 kl. 18:11
Min svigermor er ved at flytte.

Hun har et sony ex500, og har ind til nu brugt Boxer.

I hendes nye bopæl modtager hun signalet fra fællesantennen via en antenne på loftet.

Pt. giver tv'et besked om at det ikke kan dekode kanalen. Jeg formoder, det har noget at gøre med mpeg4...

Er der mulighed for at hun eks. via en box kan komme til at se tv? Kan denne http://www.tv-radio-shoppen.dk/product/humax-bxr-hd2-zapper-med-usb-pvr-3546/ eller kan den kun bruges til Boxer?

Update: Eller også har det ikke noget med mpeg4 at gøre. Kan det passe at man skal sætte landet til Sverige i stedet for Danmark?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 18:29

En antenne på loftet. Så er det jo stadig DVB-T der modtages må man da gå ud fra. Derved er det jo så samme udstyr der skal anvendes.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 18:35
Vil det sige at tv'et burde kunne modtage kanalerne uden problemer? Det skulle have mpeg4.

Eller vil det sige at jeg kan bruge den Humax boks jeg linkede til? Uden at have abonnement hos Boxer.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 18:38
Alle FTA kanaler, dvs DR kanaler kan tages ned uden dekodning og DVB-T2
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 18:43
Ja, det er jeg klar over.

Uden jeg kan huske alle kanalener var tv3, 3+, kanal 5 osv. fundet, men kunne ikke vises. Den eneste kanal jeg mindes jeg kunne se var DR.

Det er derfor ikke kun FTA kanaler der er tilgængelige.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 18:44

Der skal dog bruges MPEG 4 udstyr for at de kan modtages.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2013 kl. 18:49

Alle kanaler kan jo fås ind på TVet, men der skal bruges udstyr til Boxer for at se deres kanaler.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 02:56
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Hun har et sony ex500, og har ind til nu brugt Boxer.
....
I hendes nye bopæl modtager hun signalet fra fællesantennen via en antenne på loftet.
....
Pt. giver tv'et besked om at det ikke kan dekode kanalen. Jeg formoder, det har noget at gøre med mpeg4...
....

Er du sikker på, at der er en fælles antenne, så hun modtager antenne-tv (DVB-T/T2)?  Der er mange "antenne-foreninger", der faktisk får signalet leveret via Stofa eller youSee dvs signalet er DVB-C.

Hun bør i alle tilfælde starte forfra med 'Fabriksindstilling".

DVB-C og DVB-T/T2 signaler ligner på ingen måder hinanden.

Man skal  have oplyst  - og på skrift -  fra antenne-foreningen, hvilken signaltype og  hvilke kanaler  der anvendes netop hos denne forening.

Det har da næppe noget at gøre med MPEG2/MPEG4,  da Sonys KDL-??EX500 serie fint klarer MPEG4.  Det modtager  også både DVB-C (kabel) og DVB-T antenne DR + lidt Boxer SD, men ikke DVB-T2*, hvor fx TV2 HD, alle Boxers andre HD kanaler, samt bla de frie nabolandskanaler sendes i SD format..

Når man starter helt fra fabriksindstillinger, er det vigtigt at vælge  DVB-C eller DVB-T som noget af det første (kabel eller antenne)

Der er i øvrigt en firmware-opdatering til denne serie  http://www.sony.dk/support/da/product/KDL-40EX500/downloads/AZ1_4117EUL#about 

So du under alle omstændigheder bør få installeret.

Lars   Smile

* KDL-??EX500 blev også solgt som bla EX503, hvor DVB-T2 tuneren var inkluderet.   Dette fjernsyn er et fint eksempel på, at man fortsatte med at sælge den gamle 'kun DVB-T' tuner og dermed sikrede sig en hurtig forældelse af det solgte fjernsyn. 
side DA 6 er opsætningen omtalt og på side DA 11 at kun visse modeller har DVB-T2 tuner.

Redigeret af reslfj - 29-December-2013 kl. 03:00
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 25-December-2010
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2013 kl. 08:54
Er en fabriksindstilling ikke lige voldsom nok? Fordi, så fjernes alle lyd- billed- og skærmindstillinger jo også. Man kunne vel bare nøjes med en automatisk  kanalsøgning, da man også her får muligheden for at vælge enten kabel eller antenne. Ved en automatisk søgning, fjernes kun den gamle kanalliste.

Viser det sig, at der er Yousee Kabel-TV, så skal der ved søgningen bruges netværksnr. 100.

Redigeret af turbo2 - 29-December-2013 kl. 10:23
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu