|
Kan det ældre tv vise kanalerne? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2369 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-December-2013 kl. 18:11 |
Min svigermor er ved at flytte.
Hun har et sony ex500, og har ind til nu brugt Boxer. I hendes nye bopæl modtager hun signalet fra fællesantennen via en antenne på loftet. Pt. giver tv'et besked om at det ikke kan dekode kanalen. Jeg formoder, det har noget at gøre med mpeg4... Er der mulighed for at hun eks. via en box kan komme til at se tv? Kan denne http://www.tv-radio-shoppen.dk/product/humax-bxr-hd2-zapper-med-usb-pvr-3546/ eller kan den kun bruges til Boxer? Update: Eller også har det ikke noget med mpeg4 at gøre. Kan det passe at man skal sætte landet til Sverige i stedet for Danmark? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En antenne på loftet. Så er det jo stadig DVB-T der modtages må man da gå ud fra. Derved er det jo så samme udstyr der skal anvendes. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2369 |
Vil det sige at tv'et burde kunne modtage kanalerne uden problemer? Det skulle have mpeg4.
Eller vil det sige at jeg kan bruge den Humax boks jeg linkede til? Uden at have abonnement hos Boxer. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Alle FTA kanaler, dvs DR kanaler kan tages ned uden dekodning og DVB-T2
|
|
![]() |
|
Ja, det er jeg klar over.
Uden jeg kan huske alle kanalener var tv3, 3+, kanal 5 osv. fundet, men kunne ikke vises. Den eneste kanal jeg mindes jeg kunne se var DR. Det er derfor ikke kun FTA kanaler der er tilgængelige. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Der skal dog bruges MPEG 4 udstyr for at de kan modtages. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Alle kanaler kan jo fås ind på TVet, men der skal bruges udstyr til Boxer for at se deres kanaler. |
|
|
|
![]() |
|
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
Er du sikker på, at der er en fælles antenne, så hun modtager antenne-tv (DVB-T/T2)? Der er mange "antenne-foreninger", der faktisk får signalet leveret via Stofa eller youSee dvs signalet er DVB-C. Hun bør i alle tilfælde starte forfra med 'Fabriksindstilling". DVB-C og DVB-T/T2 signaler ligner på ingen måder hinanden. Man skal have oplyst - og på skrift - fra antenne-foreningen, hvilken signaltype og hvilke kanaler der anvendes netop hos denne forening. Det har da næppe noget at gøre med MPEG2/MPEG4, da Sonys KDL-??EX500 serie fint klarer MPEG4. Det modtager også både DVB-C (kabel) og DVB-T antenne DR + lidt Boxer SD, men ikke DVB-T2*, hvor fx TV2 HD, alle Boxers andre HD kanaler, samt bla de frie nabolandskanaler sendes i SD format.. Når man starter helt fra fabriksindstillinger, er det vigtigt at vælge DVB-C eller DVB-T som noget af det første (kabel eller antenne) Der er i øvrigt en firmware-opdatering til denne serie http://www.sony.dk/support/da/product/KDL-40EX500/downloads/AZ1_4117EUL#about So du under alle omstændigheder bør få installeret. Lars ![]() * KDL-??EX500 blev også solgt som bla EX503, hvor DVB-T2 tuneren var inkluderet. Dette fjernsyn er et fint eksempel på, at man fortsatte med at sælge den gamle 'kun DVB-T' tuner og dermed sikrede sig en hurtig forældelse af det solgte fjernsyn. PÅ side DA 6 er opsætningen omtalt og på side DA 11 at kun visse modeller har DVB-T2 tuner. Redigeret af reslfj - 29-December-2013 kl. 03:00 |
|
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
|
![]() |
|
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Er en fabriksindstilling ikke lige voldsom nok? Fordi, så fjernes alle lyd- billed- og skærmindstillinger jo også. Man kunne vel bare nøjes med en automatisk kanalsøgning, da man også her får muligheden for at vælge enten kabel eller antenne. Ved en automatisk søgning, fjernes kun den gamle kanalliste.
Viser det sig, at der er Yousee Kabel-TV, så skal der ved søgningen bruges netværksnr. 100. Redigeret af turbo2 - 29-December-2013 kl. 10:23 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |