|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
RTR2215 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-September-2006 Status: Offline Point: 2 |
![]() Sendt: 12-September-2006 kl. 21:42 |
|
Hej... Er det muligt at lave en mappe i MCE. Jeg har en masse forskellige mapper som jeg gerne vil have ind under musik, men hvis jeg bare tilføjer normalt, ligger de bare alle sammen hulter til bulter, og så skal man søge efter en sang. Kan man ikke lave det sådan at når man går ind i Musik er der tre over mapper fx Blandet, albums og kunstere og så under de forskellige mapper der ligger mange forskellige nr. Er der nogen der ved at det kan lade sig gøre i Media Center 2005? |
||
![]() |
||
BeLLe ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juli-2006 Status: Offline Point: 302 |
![]() |
|
Det kan det ikke.
Musikken bliver sorteret efter de forskellige id3 tags der er i musikfilen så det gælder om at have sine tags på plads hvis man vil have bare en lille smule glæde af musik delen af MCE. |
||
![]() |
||
ldplusse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 359 |
![]() |
|
BeLLe har helt ret Men når du har styr på dine Tags og lige lærer hvordan MCE virker i Musik delen, så er det faktisk ikke så dårligt. Og du har gode søge muligheder. Men husk at MCE bruger "AlbumKunstner" som kunster og ikke Artist feltet. Tag & Rename er et kort program til dette, kan prøves gratis i 30 dage.
|
||
![]() |
||
/Torben ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
![]() |
|
Hmmm....
RTR2215 spurgte, om man kan lave mapper. Det kan man altså godt, og det kan da bestemt lette oversigten, når du vil lægge nye musikfiler ind på sit Media center. Men det er naturligvis rigtigt, at musikken - uanset mapperne - sorteres efter id3 tags. Man behøver ikke købe et særligt program. Windows Media Center 2005 kan faktisk editere tags: Gå ind i start > Musik ... og find så den eller de filer du vil ændre. Marker den/dem og højreklik. Vælg egenskaber og derefter Dokumentinfo. Så kommer et vindue som dette: ![]() .... hvor du kan redigere det nødvendige, og på den måde sikre, at Media Center 2005 sorterer din musik som ønsket. Sorteringen sker automatisk, hvor gang du starter musikprogrammet i Media Center. /Torben |
||
![]() |
||
ldplusse ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 09-August-2006 Sted: Ringsted Status: Offline Point: 359 |
![]() |
|
Men det er ikke nogen særlig nem løsning hvis man skal editere bare 100 cd'er. Plus det felt der hedder Kunstner er ikke det som MCE bruger.
|
||
![]() |
||
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
![]() |
|
Kunne du så ikke lige fortælle hvordan? Jeg går ud fra der menes, så der fremgår mapper inde i oversigten over musikfiler.
Hvor på dit billede er det lige man kan redigere i kategorien "AlbumKunstner"? Desuden er det vel pænt besværligt at skulle gøre det ved alle sine (måske flere tusinde) musikfiler. Jeg går ud fra at programmet idplusse linker til, kan lave "batch editing", så man kan ændre info for fx et helt album af gangen. Jeg har selv brugt ID3-TagIT (http://www.id3-tagit.de/english/index.htm) til at få styr på mine ID3 tags, men det at MCE bruger Album Kunstner og ikke Artist volder mig besvær. Dette program er gratis, og har været til stor hjælp, med sine smarte features til at ændre i både filnavne, og ID3 tags, og tilføje track numbers mm. Men der er som sagt en enkelt (og i forbindelse med MCE, ret væsentlig) nød jeg ikke har kunnet knække. Har dog ikke gennemsøgt mulighederne helt til bunds, så hvis nogle finder funktionen i programmet, må de endelig sige til. Mvh Michael |
||
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
||
![]() |
||
allannissen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 12-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 145 |
![]() |
|
Se denne tråd: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14601& PN=2 Allan |
||
![]() |
||
/Torben ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 62 |
![]() |
|
Uha. Jeg har vist vovet mig ind i en hvepserede!
Jeg ville blot fortælle, at jeg har ordnet mine cirka 100 mapper med musikfiler ved hjælp af det program, der følger med Windows. Jeg har ikke dermed sagt noget negativt om de anbefalede programmer, som jeg ikke kender. Man kan godt ændre album, kunsttner, år m.v. for et helt indeks ad gangen - osse flere tusind filer - men jeg bestrider ikke, at ande programmer kan gøre det lettere end det program, der følger med Windows Media Center 2005. Jeg opfatter Maggerholms spørgsmål som retorisk. Men for dem, der ikke ved det: man trykker på værdien under "værdier" og ændringen gælder så for alle de filer, man har markeret. Godtordigen! /Torben |
||
![]() |
||
Maggerholm ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-April-2005 Sted: Herlev Status: Offline Point: 1677 |
![]() |
|
Da det er mig der har oprettet den tråd har jeg så sandelig set dit svar. ![]() Jeg har/havde dog ikke tilføjet filer til mit medie bibliotek i Media Player (da jeg egentlig ikke bryder mig om Media Player til min musik). Og jeg håbede derfor på, at et af de "ID3 tag editors" kunne klare det for mig. Men det kan se ud som om dit forslag er vejen man er nødt til at tage. Mvh Michael |
||
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |