|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
det.dean ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() Sendt: 15-September-2006 kl. 22:47 |
Hey.. Jeg vil nu selv prøve at bygge mig en HTPC.. Jeg har selv kigge på alt dette til en HTPC: Lige pt har vi ikke kabel tv, kun almindelig antenne, men når vi får kabeltv herhjemme så kommer det til at blive sendt rundt med antennestikket, så jeg skal vel ikke til at investerer i et DVB-C kort når vi engang får det, det vil mit nuværende kort sagtens kunne tage? Det er meningen at jeg vil prøve at kører Vista RC1 her fra starten på den, så det skulle den gerne kunne trække. Er lidt usikker mht. mine ram, og om jeg skal smide en Core 2 Duo E6400 2.13 GHz i istedet, men budget er ikke så stort igen.. Og kan alle de ting mon være i kabinettet?? Håber på lidt feedback.. |
|
![]() |
|
TheCrazyGolfer ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 263 |
![]() |
Hejsa. Hermed lige min ydmyge amatør mening Jeg synes at PC'en ser helt fint ud... Skulle uden problemer kunne køre de ting du gerne vil, så umiddelbart synes jeg ikke at du behøves en større processor og mere RAM. 1 GB er rigeligt pt. Din TV Tuner... ? Jeg spørger lige, kunne du nogensinde komme ud for, at skulle optage ét program - se fodbold på en anden kanal - og samtidig have TV avisen kørende i PIP funktion oppe i højre hjørne? Lyder sikkert skørt, men synes at du skulle ofre et dobbelt TV Tuner kort istedet. Så sætter du ingen grænser for dig selv. Med hensyn til skærmen, har jeg ingen erfaringer med dette mærke. Men generelt kan jeg sige, at det er en RIGTIG god idé, at se den i fukntion hos en TV forhandler først inden køb. Det er MEGET individuelt hvad folk er til mht skærm, og hvad det er de kan lide at se på. Windows Vista... Hmmm.... Er jeg ikke meget for at anbefale. Hvis denne PC skal bruges som 'husets computer', med private film, video, billeder, dokumenter osv... synes jeg IKKE at Vista er stabilt nok endnu. Stadig for mange småfejl. Jeg sværger mere til XP Home/Pro, og så efterfølgende downloade Out Source programmet Media Portal. MEGET mere fleksibelt end Microsoft's Media Center version. Tjaa... Ved ikke om det gjorde dig klogere, men det var som sagt lige det første der faldt mig ind. Rigtig meget held og lykke med projektet PS! Når du en gang får købt LCD skærm, må du da meget gerne sende mig en mail med en lille anbefaling. Er selv på jagt efter en billig model til min kære fader. |
|
Samsung UE48HU7505 48" TV
Sonos Playbar Sonos Subwoofer Sonos Play 1 baghøjtalere Chromecast Ultra Waoo smart wifi 300/300MB 100% streaming - ingen TV boks eller antennekabler |
|
![]() |
|
det.dean ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 10-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 36 |
![]() |
Ja okay.. Kunne godt være jeg vil have mig sådan en TV tuner istedet.. Har du en god en at anbefale? Ja det lød nok lidt skørt, men det lød også som den rigtige løsning..
![]() Okay.. Kunne være jeg så bare skulle prøve Vista n[r den s[ er f;rdig.. Angående skærmen kan jeg nemt smide en anbefaling.. Har selv læst en anmeldelse af den på http://www.overclocking.dk/test_show.asp?id=6013 og synes den lød meget fin.. Men ja, jeg vil lige prøve om jeg ikke kan finde den i en butik, og få den afprøvet først.. |
|
![]() |
|
TheCrazyGolfer ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 263 |
![]() |
Ja da... Jeg bruger selv Hauppauge WinTV PVR-500MCE, og den virker helt perfekt uden problemer. Ja, jeg ville som sagt vente lidt med Vista'en... Og istedet bruge et program, som man ved bør virke. Jamen okay da - Kunne godt være at jeg skulle slæbe min far med ud og kigge lidt nærmere på det TV... Specifikationerne ser jo ganske fine ud til den pris. Hvad hedder budgettet forresten på dit projekt? Har du sat et max beløb du vil ofre på dette? |
|
Sonos Playbar Sonos Subwoofer Sonos Play 1 baghøjtalere Chromecast Ultra Waoo smart wifi 300/300MB 100% streaming - ingen TV boks eller antennekabler |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg har sagt max 14000.. Mere har jeg ikke helt råd til i øjeblikket - fatiig studerende.. Men der skulle gerne være plads til at proppe det andet TV kort i.. Hvor godt fremtidsikret tror du min HTPC bliver? Vil helst ikke have noget der næsten ikke kan bruges efter 1 år.. |
|
![]() |
|
![]() |
Okay - Jamen med 14.000,- på lommen, skulle da nok kunne lade sig gøre, at få et fedt setup at starte med. Fremtidssikret... Tjjaaaaa.... Hmmmm..... Den er sgu svær!! Nu kan vi jo ikke forudsige ALT hvad der sker i denne verden, og lur mig om der ikke ligepludselig dukker et eller andet spritnyt og smart op. Sådan er det jo altid. Men sådan mere realistisk set... Du vælger at bygge selv i et rimeligt pladsvenligt kabinet (Og iøvrigt et fedt et af slagsen En af de helt store udfordringer for fremtiden MCE'er bliver digital TV. Der ligger MANGE udfordringer i kompatible TV kort, software, undertekst problemer osv osv... Og hvornår mon ALLE kanaler viser digital TV eller HD TV? Det er nok det eneste sted jeg lige kan få øje på pt, at det kan knibe os alle at være med. Der kommer til at ske utrolig mange ændringer indenfor dette område. Men helt ærligt... Så tror jeg at det kommer til at tage nogle år, før alt dette er på plads. Jeg tror HELT SIKKERT at dit setup skulle være sikret de næste 3-5 år som minimum.. måske endda endnu længere. Men som sagt... der sker MEGET indenfor denne verden. |
|
|
![]() |
|
![]() |
Hov forresten! Kan se at du ikke har skrevet noget omkring tastetur og mus... Er det en forglemmelse, eller har du det allerede på lager? |
|
|
![]() |
|
![]() |
Det lyder meget fint.. Havde også regnet med at der nok skulle opdateres lidt på den.. Men ville bare hører om det er noget der plejer at holde.. Ja, men den med digital tv kan man tage til den tid.. Giver dig helt ret i at der nok kommer til at gå nogle år endnu før vi kun har digital og HDTV.. Ja, det er lidt en forglemmelse |
|
![]() |
|
![]() |
Hmm... Nej egentlig ikke de store erfaringer på dette område. Tænkte bare at det nok var noget der skulle med i budgettet. Jeg bruger selv det originale fra Microsoft med MS Remote. Det kan købes for en cirka 500,- Det fungerer ganske udemærket, og har alle de funktioner jeg skal bruge. Dog vil jeg nok sige, at den indbyggede lille mus på tasteturet... ja, den skal man altså liiiige vende sig til. Jeg brugte 14 dage på at vende mig til den, og da jeg kommer hjem fra sommerferie, havde jeg mistet grebet på den igen |
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja det skal det jo.. Men er ikke helt på de 14 endnu.. Men tæt på.. Hehe.. Tror lige jeg skal have undersøgt det lidt nærmere.. For det er vist noget med at man kan købe tv kortet med MS Remote.. Men må lige se, for kunne jo være man kunne finde et tastatur med bedre mus |
|
![]() |
|
![]() |
Helt sikkert. Undersøg markedet godt for priser, der er altid gode tilbud derude, til dem der gider at finde dem. Nå, dynen kalder allerede, så jeg ønsker alt mulig held og lykke herfra. |
|
|
![]() |
|
thoma2 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2004 Status: Offline Point: 116 |
![]() |
Du kunne overveje at skifte PSU'en til Seasonic S12-430, Den skulle være max støjsvag. http://www.silentpcreview.com/article226-page1.html Har du overvejet Zalman HD160 kabinettet? Overvejer selv at købe det... http://www.silentpcreview.com/article603-page1.html Hvis støjsvag er vigtigt for dig kunne du overveje en max 35W processor fra AMD. De er dog ikke helt så kraftige som E6300, ved ikke om det kan blive et problem med vista? se tråd her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15189& PN=1 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |