recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Burn in????
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Burn in????

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Burn in????
    Sendt: 12-Oktober-2013 kl. 19:55
Har et pana G20 fra 09 der selvfølgelig indimellem har haft retention hvor det er gået væk. I da har Cartoon network kørt i to timer og der er et logo i bunden nu. Hvor længe skal der gå før jeg ved m det er retention eller Burn in og hvad kan jeg gøre... Jeg har en Wash dvd jeg kan køre men hvor længe skal det køre? Og kan man gøre noget andet for at få det væk.... Jeg er stor plasmatilhænger, men det her er teknologiens største selvmål!!!! Helt ærligt!!
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Point: 23900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2013 kl. 20:01
Mja det lyder lidt mystisk, det er jo ikke just noget nyt panel.

Jeg tror at du skal vente omkring 5-6 driftstimer og se om logoet ikke har fortaget sig, i det mindste en anelse. Vi har jo set retention der holder i dagevisSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2013 kl. 21:20
Har os fået at vide man kunne stille den på en ren hvid skærm natten over, så skulle det også forsvinde. Men ja er selv træt af mit plasma :( desværre. Tænker hele tiden over den ikke skal stå for længe på en kanal med samme logo eller lign
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2011
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2013 kl. 22:26
Jeg tør sgu snart ikke skifte mit gamle Panasonic plasma ud, der er sgu da ikke andet end problemer med nyere modeller ;s
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2013 kl. 23:10
En hvid skærm? Hvordan får man det? Hvad med "myrekrig", virker det? En ting er sikkert, ligemeget hvor meget jeg har været fortaler for plasma tidligere vil jeg kraftigt overveje en anden teknologi i fremtiden.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2013 kl. 23:18
"Myrekrig" brugte jeg førhen nogle gange til at fjerne retention på min V10.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2013 kl. 23:29
Hvor lang tid kørte du det før det virkede? Sådan et Cartoon network logo er noget fanden har skabt. Og det er der jo bare på deres kanal både under programmer og i reklamerne... Altså nonstop
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2013 kl. 23:45
Jeg har vist aldrig haft deciderede logoer som jeg har kæmpet med. Men prøv ellers bare at lade den køre natten over, det burde forhåbentligt kunne gøre en del.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2013 kl. 00:16
Tv'et slukker sig selv automatisk efter ca. 45 min uden signal.... Troede virkelig ik der ku laves Burn in på nyere plasma. Er rystet! Håber virkelig bare det er kraftig retention der går væk... Ellers er plasma et overstået kapitel for mig for fremtiden. Jeg er pænt skuffet!
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Treated Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2013 kl. 00:46
os nr 2 plasma jeg har, jeg overvejer slet ikke at anskaffe mig plasma i fremtiden, desværre.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Strange Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2013 kl. 03:09
Har nu kørt myrekrig i jeg ved ikke hvor lang tid og det forbandede logo er der stadig! Kan det virkelig passe?
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7229
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2013 kl. 07:13
hvis det er burn in kan det være en varig skade.

men er du heldig er det kraftig retention og det forsvinder lidt efter lidt.

Man kunne evt bruge burn in dvd her fra recordere   

Der er en gammel tråd her:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=16250&title=rens-ud-i-burnin-p-plasma

Redigeret af hansie - 13-Oktober-2013 kl. 07:14
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu