|
Ny DVB-T2 box |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | ||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-September-2013 kl. 10:12 |
|
Da jeg har en Triax i forvejen, har jeg kigget på en Triax T-HD 505 VA.. Men der står kun mpeg2 i specs?
Kan den tage TV2 i HD? Kan den afkode HE-AAC lyd, så jeg får 5.1 diskrete kanaler i reciever? http://www.triax.dk/FindProduct/ProductDetails.aspx?product=e30c2ffa-3027-4e55-98da-9a6b2b2d9f2e Redigeret af Kampus - 30-September-2013 kl. 10:15 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Og hvad siger I til butikken her, er den god nok?
http://www.tv-radio-shoppen.dk/product/triax-t-hd-505-va-2416/?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner |
||
![]() |
||
kbking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 315 |
|
slettet
Redigeret af kbking - 30-September-2013 kl. 10:32 |
||
![]() |
||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
|
Der står da "H.264 MP and HP level 4.1" og det er helt det samme som MPEG-4 MainProfile (SDTV) og High profile level 4.1 ( level 4.0 er det nødvendige minimum for HD). H.26x betegnelserne er ITU's betegnelser. HEVC kaldes fx også H.265. Lars ![]() |
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
![]() |
||
|
Ok, tak Lars. Så skal den bare bestilles så TV2 kan ses i HD med TV2 kortet
|
||
![]() |
||
reslfj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 14-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2247 |
|
Du skal vel også have et CI+ kort - ikke ? Lars ![]() |
||
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
|
||
![]() |
||
|
Skal jeg? Det er ikke nødvendigt i den Triax 405 jeg har nu, der er bare en kortsprække på forsiden. |
||
![]() |
||
larsand ![]() Bruger ![]() Oprettet: 14-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 94 |
|
Det er korrekt - det er ikke nødvendigt med et CI modul, det virker ligesom på 405, og menuerne mv. er også magen til.
|
||
![]() |
||
|
Har lige tjekket oplysningerne, og ja, det er indbygget
"DVB-T / DVB-T2 MPEG-4 modtager med indbygget Viaccess kortlæser. Godkendt af Boxer og er klar til TV2 HD." |
||
![]() |
||
|
Har lige modtaget boxen. Det tog kun et par min, så var den installeret. Men er i tvivl om HDMI udgang skal stå på "bedst mulig" eller "auto". Ved bedst mulig sender den 1080p ud og korrekt AR. Ved auto sender den aktuel opløsning ud som på min gamle, men zoomer 4:3 ud til fuldskærm så undertekster ikke kan læses.
På min gamle box var der "source direct". Det lader ikke at være tilfældet på den nye, en stor fejl. Hvad har I den stående på? |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|
Er der ikke som på andre enheder, en TV format indstilling.?
|
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
|
Jo, den er sat til 16:9 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |