recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV2 Fri hos Boxer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV2 Fri hos Boxer

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV2 Fri hos Boxer
    Sendt: 02-September-2013 kl. 17:37
Nu får Boxer TV2 Fri i HD samt Canal 8 som nye kanaler.
Som vi vidste kommer desuden TV3 og Kanal5 i HD.
Boxer er begyndt at teste Mux 6 fra i dag.
http://www.boxertv.dk/kundeservice/KS-landing-pages/aendringer-sendenettet-260913/

Jeg regnede godt med, at de ville få TV2 Fri, spørgsmålet er, om den er værd at skifte pakke for. Jeg har Mix. Det har vi efteråret til at finde ud af.
Canal 8 er jeg ligeglad med, og den kommer heller ikke i Mix.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2013 kl. 15:57
Og jeg kan nu se på Boxers side, at man kan købe TV2 Fri i løs vægt ovenpå en på en pakke. Altså man supplere sin pakke med den (og Canal 8).
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Point: 719
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2013 kl. 20:00
Og jeg er yderst tilfreds med vi får Canal8 på Boxer. TV2 Fri er jeg ligeglad med
Steen
Til top
Desperate Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-April-2008
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Desperate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2013 kl. 03:07
Så vidt jeg har forstået er TV 2 Fri "gratis" året ud, så længe man har Boxer (eller en anden udbyder med samme tilbud). Så du burde ikke skulle tage stilling nu, men blot nyde kanalen og købe den til nytår hvis den falder i din smag. Så det burde ikke være nødvendigt at skifte allerede nu.

Kilde:
TV 2 Fri HD kan – uden beregning – ses af alle Boxer-kunder med HD-modtagerudstyr (DVB-T2) til og med den 31. december 2013.

Redigeret af Desperate - 07-September-2013 kl. 03:08
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2013 kl. 09:47
Ja Desperate sådan læser jeg det også. Jeg ved ikke endnu om den er interessant, men jeg tror det ikke rigtigt. Jeg skrev også før, at vi har efteråret til at finde ud af det.

Redigeret af Ham_Der - 07-September-2013 kl. 10:13
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-September-2013 kl. 13:55
Jeg opdagede at de også rykker på de eksisterende kanaler. TV 2 Film og TV 3 Sport flytter til Mux 6, altså HD udgaverne. Så bliver der lidt albuerum til de andre.
Til top
Queen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Slagelse
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 09:49
Håber i kan hjælpe - jeg har lige foretaget en automatisk søgning på min boks triax T-HD405VA
jeg har antenne og et tv2 kort, men jeg får ikke nogen kanal med TV2 fritid og det burde jeg vel 

Tirsdag 10/9-2013: Storkøbenhavn & Vest- og Sydsjælland ( Jeg er i sommerhus)
Eller er der noget jeg har misforstået 
-----------------------------
Rettelse:
Ja, åbenbart har jeg misforstået noget Shocked, min boks er åbenbart ikke DVB-T2 - ØV !

Redigeret af Queen - 15-September-2013 kl. 09:58
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 10:24
Korrekt! Har samme boks, der snart pensioneres..
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 11:04
Oprindeligt skrevet af Queen Queen skrev:

Ja, åbenbart har jeg misforstået noget Shocked, min boks er åbenbart ikke DVB-T2 - ØV !

Men det er du vel 100% selv ude om.  Det har været almindeligt kendt siden 2009, hvor man i England begyndte at sende med DVB-T2, at der var en ny standard på vej.

• I efteråret 2010 begyndte Boxer at sende DVB-T2 på to muxer i Sverige.  
  • 14 september 2011  meddelte Boxer i Danmark, at de ville omstille mux5 til DVB-T2 pr 1 april 2012, og at de ville sende både HD og SD kanaler.
  • i 2012 fil Boxer i Danmark tilladelse til at anvende mux6 til almindeligt TV og især til HD kanaler i stedet for den romantisk dejlige, men dødfødte  DVB-H mobil-tv standard.
  • Med DVB-T2 var der indlysende tale om basal funktionalitet, der gav betydelig ekstra  kapacitet og dermed afgørende kunne øge/øgede værdien af Boxers 4 muxer.  Grundlæggende samme pris for driften af Boxers sendere, men  ca 2/3 ekstra kapacitet - svarende til at kapaciteten af godt 2,5  DVB-T muxer  og helt gratis for Boxer.
Hvis man ikke vil se sine behov over tid og ikke kun lige her og nu,  så vil man indlysende løbe en stor fare for at  få problemer som dine, som tiden går.

I et sommerhus kan en lille ny boks måske virke mindre dragende på tyve, end et nyt flot fjernsyn ?

Lars   Smile

PS!  Der er pt en uvilje mod at tale om den nye HEVC/H.265 video kompression (der allerede er vedtaget og klar i chip form).   Da streaming (fx Netflix) har et stort behov for at spare bitrate, vil disse HEVC chip hurtigt komme i alle fjernsyn, der har mulighed for netadgang = stort set alle nye fjernsyn senest i modelårgang 2015. 
Når først HEVC er indbygget til streaming, så vil den naturligvis også kunne bruges til at  behandle signaler modtaget over kabel eller antenne-tv. 

Redigeret af reslfj - 15-September-2013 kl. 11:06
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Queen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 12:05
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja, desværre, tror faktisk også det var dig der "engang" fortalte mig, at den boks var ok, og det er den så også indtil videre SmileSmile
Til top
Queen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

klip ----Men det er du vel 100% selv ude om.  Det har været almindeligt kendt siden 2009, hvor man i England begyndte at sende med DVB-T2, at der var en ny standard på vej. 
Ja, man handler vel, som man har forstand til   Ouch

Oprindeligt skrevet af reslfj reslfj skrev:

klip -- I et sommerhus kan en lille ny boks måske virke mindre dragende på tyve, end et nyt flot fjernsyn ?  
Ja, nu er tyve nu ikke det jeg går mest op i Wink
bare der er billede på tv så er jeg som godt tilfreds (hvilket som ikke altid er tilfældet) Cry

Redigeret af Queen - 15-September-2013 kl. 12:17
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2013 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af Queen Queen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja, desværre, tror faktisk også det var dig der "engang" fortalte mig, at den boks var ok, og det er den så også indtil videre SmileSmile

Ja er ikke sikker på der fåes en lige så god box til DVB-T2. Billed og lyd er bare helt i top.
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu