|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
M.K.A ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-August-2006 Status: Offline Point: 237 |
![]() Sendt: 05-September-2006 kl. 18:36 |
Hej ville høre om man kan bruge et surround sound anlæg, i et rum der er omkring 15 kvadratmeter, og rimelig højt til loftet.
|
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Ja da! Man indstiller højttalerafstande og lydniveauer i dekoderen/receiveren og resten er et spørgsmål om fornuftig placering af det hele og evt. lidt dæmpning af rummet (tæpper, tunge møbler o.s.v.) hvis det er lidt for lydt eller levende. Se også her: http://dolby.com/consumer/home_entertainment/roomlayout.html |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
M.K.A ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-August-2006 Status: Offline Point: 237 |
![]() |
så man vil godt kunne høre effekten?
|
|
![]() |
|
Jannik ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 98 |
![]() |
15 m2? Consider yourself lucky! Jeg har halvdelen at mit kontor, dvs. ca 8 m2, og jeg er da vældig glad for min hjemmebif. Med 15 m2 ville jeg være dobbelt så glad. Jo, du kan godt høre effekten. Næsten ligegyldigt hvor lille et rum du har, så er der ret stor forskel på at høre en film via et TV's indbyggede højttalere og så et rimeligt 5.1 system. Enjoy.
|
|
Med venlig hilsen
Jannik |
|
![]() |
|
Carser ![]() -- ![]() ![]() Oprettet: 11-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4805 |
![]() |
Det er nemlig rigtigt, Jannik. Og M.K.A., du kunne jo også tjekke det ud i en større radio/TV forretning. Og for lige at slå fast, at der ikke behøves en masse luft i et rum for at få surround: Der er mange specielle hovedtelefoner fremme, der også kan gengive 5.1 lyd. Der findes også anlæg og højttalersæt, hvor man prøver at få surround ud af nogle specielle højttalere foran og så slippe for nogle bag i rummet, men hold dig hellere til at bruge et komplet lille sæt med subwoofer og stil det op som på den illustration, jeg linkede til. Du kan få STORE oplevelser og FED effekt. Det lover jeg! Redigeret af Carser - 06-September-2006 kl. 11:16 |
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn. ![]() |
|
![]() |
|
![]() |
okay tak |
|
![]() |
|
![]() |
hvor mange watt skal anlægget være på? kan man godt have et med 38watt på sattelit højtallerne?
|
|
![]() |
|
![]() |
Der er ingen facit-liste m.h.t. Watt. Ved normalt brug når man alligevel aldrig op på max. effekt medmindre man er halvvejs bedøvet af alkohol e.l. og skruer vildt meget op. Det er også forskelligt, hvor meget af effekten (Watt'ene) der omsættes til bevægelse (= lyd) og ikke blot varme i svingspolerne. 5 X 38W burde uanset højttalere være mere end rigeligt til 15 kvadratmeter, sub'en bør dog have en del mere (for den skal flytte en del luft) og det har den også i de mest alm. anlæg - der er simpelthen en forstærker indbygget i den. Men lyt altid til et/flere anlæg før køb, både ved lave og pænt høje lydtryk. Tal siger ikke alt. Redigeret af Carser - 06-September-2006 kl. 17:11 |
|
M.v.h. Carser
|
![]() |
|
![]() |
okay tak
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |